even m'n hart luchten

Heb je een vraag voor lotgenoten of wil je gewoon even je hart luchten. Ga dan hier je gang!

even m'n hart luchten

door winston » za 13 jul 2013, 08:56

tja,hoe moet ik hieraan beginnen?...wel,ik ben ondertussen 25 jaar samen met mijn vrouw waarvan 23 getrouwd(we zijn beiden 51 jaar jong).de laatste jaren slaan we echter steeds meer elk onze eigen weg in en hebben eigenlijk niets meer wat ons samen boeit.begin vorig jaar leerde ik een 12-jaar jongere vrouw kennen waarmee ik een erg goede band opbouwde en waarmee ik dagelijks praat via skype.soms ontmoeten we elkaar en hebben dan écht een prettige tijd samen.ondanks dat we een paar keer reeds ver gingen is het nooit tot echte sex gekomen omdat we beiden afgesproken hebben van dit niet te doen zolang ik bij mijn vrouw ben.eind vorig jaar heeft het even niet veel gescheeld of ik had de knoop doorgehakt om mijn vrouw te verlaten maar ben toen op mijn stappen teruggekeerd(ik heb daar achteraf wel spijt van).de reden waarom ik toch bij haar gebleven ben is omdat ze op mij ingepraat heeft(met veel gehuil) dat het niet fair was haar te verlaten nu we ouder worden en dat ze nog steeds van mij houdt.helaas is dit gevoel niet wederzijds.ik zou de stap wel willen zetten maar kom dan wel in het ongewisse wat de toekomst betreft.we moeten nog een deel van het huis afbetalen en ook andere kosten maken het financieel moeilijk(bij uitzondering dat ik het huis verkoop,wat mijn vrouw niet wil.of het aan haar laat mits ze de verdere afbetalingen op zich neemt,wat ze niet kan).emotioneel weet ik niet of ik de periode dat ik het haar zeg tot het moment dat ik vertrek doorsta.
winston

Re: even m'n hart luchten

door Samantha1986 » zo 06 sep 2015, 21:45

Haai Winston,

Doe wat jou gelukkig maakt, alles komt wel goed.
Je moet het ook zo zien. Wat heeft jou vrouw op dit moment aan jou als het gevoel
niet wederzijds is, en ik denk dat ze liever wilt dat je er eerlijk bent over je gevoelens dan dat je bij haar blijft uit medelijden of door de financiële gedeelte.
Het financiële gedeelde daar moet wel een oplossing voor zijn, en tja als jullie het huis moeten verkopen om allebei jullie eigen weg te kunnen gaan, dan moet dit helaas ook gebeuren.

Als je niet duidelijk bent over wat je voelt kan je vrouw ook niet verder met haar leven en blijft het in deze sleur verder gaan. Jullie verdienen het allebei om gelukkig te zijn en soms heeft dat vele jaren nodig om in te zien dat je helaas niet meer verder kan gaan met de relatie. Tot slot zal je vrouw ook gaan inzien dat het beter is zo, soms heeft dat even tijd nodig.

Het leven is al kort genoeg, en we leven maar 1 keer. Het is beter om duidelijk te zijn over wat je voelt, daar ligt eigenlijk alle antwoorden al!

Succes verder,
Groetjes Samantha
Samantha1986

Keer terug naar Relatietherapie - forumdiscussie