Gaat zijn boosheid te ver?

Heb je een vraag voor lotgenoten of wil je gewoon even je hart luchten. Ga dan hier je gang!

Gaat zijn boosheid te ver?

door Mami » za 12 sep 2015, 21:20

Ik stel hier een vraag waarvan ik het antwoord eigenlijk al we weet, maar ergens voel ik dat ik advies nodig heb van een buitenstaander.
Ik ben een vrouw van 32, getrouwd en twee kinderen, een meisje van zes en een baby van elf maanden. Mijn man en ik waren al nooit goed in ruziemaken, maar sinds het afgelopen jaar is het zo erg dat het ook fysiek wordt.
Wanneer wij een discussie hebben loopt het altijd uit op hevige ruzie. Mijn man gaan geen kritiek verdragen en wordt om de kleinste dingen overdreven boos, in mijn ogen. Voorbeeld: ik kom 10 minuten later van werk dan normaal, ik ben iets vergeten te halen in de winkel. Hij gaat dan lopen mokken, maar zegt wel dat alles goed is. Ik blijf vragen waarom hij zo afstandelijk dient en dat gevraag grijpt hij aan om kwaad op te worden, dagen lang. Dan slaapt hij niet meer in bed, maar op de bank. Dan eet hij wanneer ik en de kinderen uitgegeten zijn en vermijdt verder iedere vorm van contact. Als ik hem dan toch weer opzoek en vraag of we het kunnen oplossen blijft hij boos en zegt hij nee. Als ik dan de discussie daarover aanga, immers we zitten dan al dagen in een gespannen sfeer thuis, omdat ik er gewoon niet meer tegen kan, en ik zeg iets wat hem niet zint dan begint hij te schreeuwen en te tieren. Ook schreeuwen in mijn gezicht, heel dichtbij met grote ogen en tanden en met zijn handen zwaaien rond mijn gezicht.
Nu gebeurde dit wel vaker, maar als ik hem nu vraag, wanneer hij zo dichtbij komt, om afstand te nemen, komt hij juist dichterbij. Tot het punt dat hij recht tegenover mij staat, zoals net weer terwijl ik de baby vast had. Hij was aan het tieren en schreeuwen en ik hield mijn handen voor zijn buik omdat ik niet wilde dat hij nog dichterbij kwam. Dat kon al eigenlijk niet want ik kon niet verder achteruitlopen want achter mij was de bank. Hij greep mijn pols en daarna balde hij zijn vuist en sloeg op mijn schouder. Ik begon te huilen en draaide me weg en zei dat hij weg moest gaan van mij. Hij bleef zo dichtbij staat en ik zei nog een keer dat hij me met rust moest laten. De baby was toen al erg aan het huilen en ik probeerde hem te sussen en toen draaide hij mij om en zei keihard in mijn gezicht: je bent een fucking bitch! Toen liep hij weg.
Dit is al eerder voorgekomen. Ruzie, intimideren door zo te schreeuwen en dichtbij te komen. Toen ik hem de eerste keer wegduwde, duwde hij mij zo hard en Greg zo hard bij mijn bovenarm dat ik hem een klap op zijn borst gaf. Hier heb en had ik spijt van, maar het komt er bij hem niet in, ook na lang praten niet, dat hij mij niet moet intimideren en provoceren. Op mijn arm had ik een zeer grote en donkere bloeduitstorting. Ik kon, toen het zo warm was twee weken geleden, geen korte mouw aan, want ik schaamde me.
Ik weet niet wat ik moet doen. Ik weet niet hoe ik dit kan oplossen. Hij heeft dingen gezegd die ik moeilijk kan vergeten, zoals: je bent een slechte moeder, je bent egoïstisch, je hebt lagere waarden dan ik, je bent fucked up, je bent een leugenaar, ik kan je niet vertouwen, je bent hypocriet, ik kan niet meer met je onder een dak leven, je support me nooit, je denkt alleen aan jezelf.... Ik kan zo wel blijven doorgaan. Sinds de geboorte van onze zoon heeft hij al drie keer gezegd weg te gaan, maar is uiteindelijk gebleven.
Wij hebben het financieel best zwaar, hij werkt niet,maar wol wel heel graag en doet erg zij best. Ik werk vier dagen en ben daarnaast alleen bezig met mijn familie. Mijn lichaam raakt gewoon op.... En ik voel mezelf veranderen. Wat moet ik doen? Waarom blijf ik?
Mami

Re: Gaat zijn boosheid te ver?

door Beheerder » ma 14 sep 2015, 14:13

Beste Mami,

Dank voor het delen van je verhaal. Wellicht kun je deze stellen op onze relatiepagina, zie Stel je relatievraag. De vragen op deze pagina worden beantwoord door relatietherapeuten, zij kunnen je verder adviseren.

Natuurlijk is de je vraag hier ook van harte welkom als forumdiscussie, hier kunnen andere gebruikers op je vraag reageren en je van advies voorzien.

Veel sterke gewenst en met vriendelijke groet,

De Beheerder
Beheerder
Beheerder

Keer terug naar Relatietherapie - forumdiscussie