Help! Ik heb dringend relatie advies nodig!

Heb je een vraag voor lotgenoten of wil je gewoon even je hart luchten. Ga dan hier je gang!

Help! Ik heb dringend relatie advies nodig!

door Lautjeee » zo 01 okt 2017, 15:25

Beste Lezer,

Ik weet mij geen raad meer en heb dringend jullie advies nodig (het liefst van een man).

Het verhaal gaat over mijzelf (24jr.) en mijn ex-vriend (28jr).

Rond eind februari '17 ging het uit met mij en mijn vriend na een relatie van ca. 2,5 jaar. De relatie ging uit, omdat mijn vriend uiteindelijk te erge bindingsangst had, waardoor we veel problemen en ruzies kregen in onze relatie. Nou was ik ook niet altijd de makkelijkste, maar ondanks dat we nog ontzettend veel van elkaar hielden zijn we er toch mee gestopt. Echter hebben we tot aan afgelopen dinsdag (26/9) altijd contact gehouden en waren we weer regelmatig aan het daten. Nog steeds hadden we ups & downs maar het ging toch steeds beter. Ca. 5 maanden nadat het uit was kwam ik op een vervelende manier erachter dat mijn ex-vriend met ruim 10 meiden al had gedate en hier keihard in mijn gezicht over had gelogen toen ik het eerder aan hem vroeg. Ik heb in die tijd ook met 2 jongens een date gehad, maar heb dat eerlijk verteld nadat hij er om vroeg. Hij merkte dat ik er in eerste instantie over loog, maar zei dat hij het erger vond dat ik loog dan eerlijk was. Toen ik dezelfde vraag stelde, vertelde hij dat hij maar één date had gehad en het niks voorstelde. Toen ik erachter kwam dat die hoeveelheid vertienvoudigd was, was ik enorm verdrietig al helemaal omdat het weer steeds beter tussen ons ging. In principe zijn we allebei single en kunnen we het elkaar niet verbieden om niet te daten met anderen, maar glashelder in iemands gezicht liegen vind ik niet oke.
Mijn ex-vriend voelde zich enorm schuldig en had aangegeven meer tijd aan mij te willen besteden, dan aan anderen. Hij wilde dat het contact tussen ons goed zou blijven. In mijn ogen gaf hij hiermee aan dat hij niet volledig zou stoppen met daten, maar minder. Of zie ik dat verkeerd?

Afijn. Ik was gekwetst en verdrietig en ben toen direct met een jongen van Tinder gaan appen. Hij was aardig, maar verder niet heel bijzonder. Uit frustratie besloot ik met hem af te spreken om alleen één drankje te drinken. Na 2 afzeggingen van mij, hebben we uiteindelijk toch een maand later afgesproken omdat ik merkte dat hij wel enthousiast was en graag een drankje wilde drinken. Het voelde voor mij toch niet helemaal goed om de date door te laten gaan, omdat het ook weer super goed tussen mij en mijn ex-vriend ging. Maar ik vond het niet netjes om weer af te zeggen en dacht één drankje kan geen kwaad.
Ik ben hierna wel direct eerlijk geweest naar mijn ex-vriend en heb ik verteld waarom ik de date had doorgezet, maar dat het verder echt totaal niks voorstelde.
Tot mijn grote spijt kon hij dit zacht gezegd niet bepaald waarderen. In zijn ogen hadden wij WEL een afspraak gemaakt over het niet daten met anderen en heb ik die regel verbroken. Ik heb er alles aan gedaan om het hem uit te leggen, maar hij wilt niet luisteren en doet heel onredelijk. Hij zegt dat ik te ver ben gegaan, ik de fout in ben gegaan en het verpest heb door met een ander op date te gaan. Hij is wel is boos geweest, maar ZO boos & ZO gemeen heb ik hem nog nooit gezien.
Ik ben zo mega gek op die jongen en als ik wist dat hij zo zou reageren had ik dit natuurlijk nooit gedaan. Ik snap dat als wij concreet iets hadden afgesproken hij boos zou kunnen zijn, maar dan had ik ook nooit die date door laten gaan. Hij is er alleen van overtuigd dat we een afspraak hadden.

Ik ben echt bang dat het nu helemaal klaar is en dat is echt het laatste wat ik wil. Het ging weer zo goed de afgelopen tijd en ik wil niet dat dat voorbij is. Ik denk ook niet dat als ik nu bijvoorbeeld een maand niks van mij laat horen, hij mij nog een berichtje zal sturen. Weet gewoon echt niet wat ik moet doen en hoe ik er weer voor kan zorgen dat hij contact wil.

Ik heb dringend relatieadvies nodig. Alles is welkom! (Het liefst ook van een man).
Lautjeee

Re: Help! Ik heb dringend relatie advies nodig!

door Aardbeitje90 » vr 09 maart 2018, 15:46

Hoe gaat het nu met je? Ik ben net nieuw, heb je nog advies nodig?
Aardbeitje90

Keer terug naar Relatietherapie - forumdiscussie