mijn rol in de relatie

Heb je een vraag voor lotgenoten of wil je gewoon even je hart luchten. Ga dan hier je gang!

mijn rol in de relatie

door ellemijn » wo 07 dec 2011, 13:47

Dag,

Ik val maar meteen met de deur in huis, ... ik wordt in mijn relatie niet serieus genomen. Er worden beslissingen genomen waar ik niets van afweet (bv aanvragen creditkaarten, uitgeven grote geldbedragen , etc. etc.)
Ik ben getrouwd sinds 2005 en heb inmiddels door dat er steeds vaker dingen achter mijn rug om beslist worden of worden gedaan.

Sinds een half jaar probeer ik dit gevoel met mijn partner te delen, .. maar er wordt mij steeds vaker gezegd dat ik me maar aan moet passen. Ik ben trouwens kostwinner !.

3 maanden geleden kwam ik achter een erg vervelend detail, .. ik ben ernstig ziek en op intiem gebied kan alles niet meer helaas. Mijn man zoekt nu zijn sexuele voorkeur bij een ander, .. hij zegt dat dit alleen via de mail gebeurd, .. ik heb helaas een aantal mailtjes onder ogen gekregen en ben heel erg van geschrokken van de inhoud.
Uiteraard heb ik hem hiermee geconfronteerd en ook hij is erg geschrokken van het feit dat ik erachter ben gekomen. Echter, ... na 2 weken zag ik dat hij er gewoon mee verder gaat.
Dit doet mij heel veel verdriet.

De gesprekkne die we de laatste tijd hebben lopen vaak uit op ruzie of niet begrijpende reacties.
Ik moet meer praten om hem dingen duidelijk te maken zegt hij, ... als ik dit vervolgens doe, .. wordt ik onderbroken en krijg reacties op iets wat ik eigenlijk niet wil zeggen.

We hebben geen kinderen, .. wel een groot dierengezin, ... weggaan is voor mij dus geen snelle oplossing voor dit alles. En, .. ik wil ook niet weg, ... ik wil alleen serieus genomen worden, .. deelgenoot in de belangrijke beslissingen en me ... niet zo een zaam voelen.
Maar zo kan het ook niet, .. dat realiseer ik me wel

Ellemijn

Zoek je een goede psycholoog bij jou in de buurt? Kijk dan even op: psyned.nl
ellemijn

Re: mijn rol in de relatie

door yvonne1956 » wo 07 dec 2011, 18:32

dikke knuf
yvonne1956

door ellemijn » do 08 dec 2011, 10:04

Yvonne, ... dank je wel !
ellemijn

door Praktijkleek » ma 16 jan 2012, 19:48

ellemijn schreef:Dag,

Maar zo kan het ook niet, .. dat realiseer ik me wel

Ellemijn

Hier net zo, maar met hele andere oorzaken.
Sterkte gewenst.
Praktijkleek

door nini » vr 16 maart 2012, 14:18

Lieve ellemijn,

Kies voor jezelf alsjeblieft! Hij gaat aan alle kanten over jouw grenzen heen. Dat ligt bij hem, jij staat het echter toe. Het is niet ok dat hij over jouw grenzen gaat, in geen enkel geval. Ongetwijfeld is hij ook geschrokken van je ziekte en het missen van sex is natuurlijk ook echt geen pretje! Maar hallo, hij is toch niet alleen voor de sex bij je?? Ik geloof meteen dat je veel van hem houdt, je bent niet voor niets met hem getrouwd. En hij heeft vast mooie, fijne kanten. Maar hee, een relatie is wel geven en nemen. En die balans lijkt helemaal zoek.

Dit klinkt als een egoïstische man. Hij heeft vooral zijn belang voor ogen, niet jullie belang, laat staan jouw belang. Jij bent kostwinner, ook nog eens en hij geeft o.a. jouw geld uit.
Zet hem het huis uit en gun jezelf een man die er ook voor jou is en niet alleen voor zijn eigen genot. Kom nou zeg, dit hoef je niet te pikken hoor!
nini

door andre » wo 11 apr 2012, 14:28

Zoals nini schrijft is een relatie veel meer dan seks.
Het is liefde voor elkaar en geven en nemen. Jullie behoren beide de financiële beslissingen te nemen. En al helemaal als je zelf hoofd kostwinner bent!
Als je ziekte het niet toe laat seks te hebben kan ik me voorstellen dat je man daar erg gefrustreerd van wordt. Er zijn veel belangrijkere dingen dan seks, maar het hoort er wel bij. Ik denk als je het niet kunt geven, er wel kan worden bedacht hoe hij toch zijn sexuele behoeften kwijt kan. Ik kan me niet voorstellen dat je dat bij een ander kunt doen als je een lieve vrouw thuis hebt zitten (misschien ben ik naief).
Wel denk ik dat er een compromis kan komen, je kunt hem helpen en laten genieten. Al is het alleen maar je handen gebruiken. Dan heeft hij toch het gevoel dat je aan hem denkt en hij sexueel mee telt. Nu wordt hij gefrustreerd en gaat hij (gelukkig alleen nog per mail) proberen zijn behoeften op een andere manier kwijt te raken. Heel plat gezegd moet het er toch af en toe uit. Als je hem hier af en toe zo bij helpt voelt hij zich er vast gelukkig bij en kan hij respecteren dat je dit voor hem over hebt en er meer ook niet in zit.
Afgezien van dat probleem zal hij je absoluut moeten betrekken in al die uitgaven, je hebt een relatie dus behoort dit soort dingen samen te doen! Alle grotere beslissingen behoor je samen te doen. Je moet in dat geval niet over je heen laten lopen.
Opkroppen helpt niet, bespreek het. En omdat het een man is, begin anders gewoon eerst over het sexuele gedeelte, dan is hij die frustratie kwijt en weet hij dat zodat hij wellicht toegeeflijker wordt op de normale zaken.
andre

Keer terug naar Relatietherapie - forumdiscussie