Dag,
Ik val maar meteen met de deur in huis, ... ik wordt in mijn relatie niet serieus genomen. Er worden beslissingen genomen waar ik niets van afweet (bv aanvragen creditkaarten, uitgeven grote geldbedragen , etc. etc.)
Ik ben getrouwd sinds 2005 en heb inmiddels door dat er steeds vaker dingen achter mijn rug om beslist worden of worden gedaan.
Sinds een half jaar probeer ik dit gevoel met mijn partner te delen, .. maar er wordt mij steeds vaker gezegd dat ik me maar aan moet passen. Ik ben trouwens kostwinner !.
3 maanden geleden kwam ik achter een erg vervelend detail, .. ik ben ernstig ziek en op intiem gebied kan alles niet meer helaas. Mijn man zoekt nu zijn sexuele voorkeur bij een ander, .. hij zegt dat dit alleen via de mail gebeurd, .. ik heb helaas een aantal mailtjes onder ogen gekregen en ben heel erg van geschrokken van de inhoud.
Uiteraard heb ik hem hiermee geconfronteerd en ook hij is erg geschrokken van het feit dat ik erachter ben gekomen. Echter, ... na 2 weken zag ik dat hij er gewoon mee verder gaat.
Dit doet mij heel veel verdriet.
De gesprekkne die we de laatste tijd hebben lopen vaak uit op ruzie of niet begrijpende reacties.
Ik moet meer praten om hem dingen duidelijk te maken zegt hij, ... als ik dit vervolgens doe, .. wordt ik onderbroken en krijg reacties op iets wat ik eigenlijk niet wil zeggen.
We hebben geen kinderen, .. wel een groot dierengezin, ... weggaan is voor mij dus geen snelle oplossing voor dit alles. En, .. ik wil ook niet weg, ... ik wil alleen serieus genomen worden, .. deelgenoot in de belangrijke beslissingen en me ... niet zo een zaam voelen.
Maar zo kan het ook niet, .. dat realiseer ik me wel
Ellemijn
Zoek je een goede psycholoog bij jou in de buurt? Kijk dan even op: psyned.nl