Relatieproblemen met een buitenlandse vrouw.

Heb je een vraag voor lotgenoten of wil je gewoon even je hart luchten. Ga dan hier je gang!

Relatieproblemen met een buitenlandse vrouw.

door Janchili » ma 23 mei 2016, 05:22

Ik begin deze ochtend met een berichtje, omdat ik al een paar jaar mijn relatie negatief zie ontwikkelen. Te lang dacht ik: ik red het wel. Met geduld, dan zal mijn vrouw ( afkomstig uit Santiago-Chili) wel aarden in Nederland en komt 't wel goed met ons huwelijk/relatie..... Nee dus.
We lopen vast, vast door taal barrière, achtergrond, cultuur verschillen.... Maar, voornamelijk doordat het niet meer werkt tussen ons twee, we zijn uit elkaar gegroeid.

Ik zal eerst een beschrijven hoe we ervoor staan op dit moment: we kennen elkaar vanaf 2008, ons eerste kind werd geboren in 2009 (in Chili), we zijn getrouwd in 2010 en in 2011 kreeg ik aar verblijfsvergunning na een lang gevecht rond. In 2013 werd mijn tweede geboren, ook in Chili, maar toen was het huwelijks bootje al uit de koers en lag op ram koers richting de klippen.

Kortom, in 2014 klapte de zeepbel door een buitenechtelijke affaire, en nu zie ik een leger van bemoei-zorg klonen zich met mijn gezin bemoeien, waar ik als man niet vrolijk van wordt.
Gelukkig ben ik niet het type man die snel de handdoek in de ring gooit, en ga ik er voor...... maar, dat geeft behoorlijk veel negatieve stress.

Mijn vraag concreet, waardoor is het zo moeilijk om hier gericht hulp bij te krijgen? Hoe moeilijk is het om ook hulpverleners met een Spaans talige basis te vinden. Waarom ervaar ik steeds dat de Man in alle zorg aanbieders instanties en hulpdiensten een muur van onbegrip ervaar en steeds als de kwaaie genius wordt gezien?

Graag een reactie hierop. Bij voorbaat dank hiervoor...... :)
Janchili

Keer terug naar Relatietherapie - forumdiscussie