Samen naar therapie?

Heb je een vraag voor lotgenoten of wil je gewoon even je hart luchten. Ga dan hier je gang!

Samen naar therapie?

door Petra Soll » do 15 jan 2015, 18:52

Ik weet het niet meer. Mijn man heeft jarenlang een vriendin bezocht bij haar thuis zonder mij daarover in te lichten, was werkrelatie maar ook gewoon goede maatjes. Ik kwam er achter doordat hij zijn mail open had staan op mijn computer en mijn oog gewoon viel op een wel heel intiem mailtje…

Was volledig flabbergasted en geloofde absoluut niet dat ze niet meer was dan alleen maar goede vriendin na lezen van div mails…. zoals ik verlang naar je… doe je de kinderen vanavond de deur uit want ik kom… trek je stoeipakje maar aan…. pfff krijg pijn in mijn buik als ik het typ, heeeeel veeeel van dit soort teksten.

Na confrontatie was zijn uitleg dat het geen sexuele relatie was maar wel een heel goede vriendin en die mails zijn alleen maar spielerei, grappig maar niet gebaseerd op werkelijke verlangens. Waarom niet verteld, waarom ken ik die goede vriendin niet? Ach stelde niks voor en toen het eenmaal een jaar verder was, werd het een beetje akward om te vertellen want ik zou er niks van geloven, dat begreep hij dan wel en heeft het er bij gelaten…. de “woensdagavonden” dat hij laat moest werken…
Wordt misselijk van het idee… uit het klassieke boekje “man gaat vreemd”, schat ik kom vanavond later.

Kontakt met de dame is verbroken op mijn verzoek. Ik wilde haar graag ontmoeten om te met eigen ogen te zien hoe de interactie tussen hen was, maar daar wilde hij haar niet aan bloot stellen.
Hoezo goede vriendin? Een goede vriendin zou het begrijpen en graag meewerken om de relatie van haar vriend weer op de rit te krijgen. Althans dat lijkt mij…

Hoe dan ook, inmiddels een paar jaar verder en het hele gebeuren heeft flink ingehakt op mijn zelfvertrouwen… hoezo… confrontatie niet aangaan? Dacht dat wij elkaar konden vertrouwen, dat we heus niet alles hoeven te vertellen maar als het buiten het normale valt we elkaar zoveel respecteren dat we de ander op de hoogte zouden stellen. Weg vertrouwen….. is onze relatie dan een luchtballon?
Door alle slepende ruzies de afgelopen jaren… want ja ik wil ook wel eens een sexy mailtje… enz enz… er valt nogal wat goed te maken…. was ook de afspraak… OK ik wil proberen te geloven dat het inderdaad niks voorstelde maar er moet wel vertrouwen opnieuw worden opgebouwd.

Nooit moeite met een borrel hier een borrel daar….. met wie waar? ach ik zag hem wel verschijnen.
Nu wil ik weten met wie waar en waarom…. heel simpel eigenlijk puur om mij het vertrouwen terug te geven… Dat voelt hij als controle… is onderhand na alle woordenwisselingen in zijn ogen gezeur.
En ja na nog nooit in zijn mail of telefoon te hebben gekeken, vraag ik nu wel zo af en toe of ik mag kijken…. zo naief alsof hij het niet zou deleten als er al wat was, maar gaat om het idee. Ik kijk zo af en toe zelfs in zijn laatje met alles wat uit zijn broekzakken kom…. nog nooit gedaan en bah wat voelt dat minderwaardig maar ik doe het wel.

Het klapstuk komt nu de afgelopen maanden …. onze sexuele relatie was toch nooit echt heel spannend volgens hem en nu ineens moet er van alles van mij en ben ik aan het zeuren en oude koeien uit de sloot aan het halen Na het ontdekken heb ik mijzelf ook anders opgesteld, leven in de brouwerij, wil ook wel eens een sexy smsje. Stuur zelf dat nu ook vaker, regel leuke weekeindjes … leuk, spannend…. maar hij voelt dat als heel vervelend, ongemakkelijk …. want hij heeft het gevoel dat dan iedere keer die dame op de achtergrond meespeelt…. Wat dan begint als spontane aktie van mijn kant… eindigt dan in ruzie omdat ik me afgewezen voel….. en ik niet snap dat als hij idd zoveel me geeft dat hij dan niet zelf meer aktie onderneemt om het vertrouwen terug te winnen, mijn zelfvertrouwen weer helpen op te krikken.

Negatieve spiraal dus… ik ben de zeurende partij en het lijkt nu alsof ik de aanstichter ben van de nare sfeer hier…. 25 jaar getrouwd… Dacht echt dat wij het gingen redden samen, ook na dat hele gebeuren…. maar nu hij plots met teksten komt als ach onze sexuele relatie stelde toch nooit veel voor…. maar hou wel veel van je hoor…..
Waarom heeft hij dat dan nooit eerder verteld dat hij niet blij was met onze sexuele relatie?.... Was dat met die dame dan toch meer?..... en ja daar gaan we weer…. ruzie dus.
Kortom…. ik weet het niet meer…
Petra Soll

Re: Samen naar therapie?

door Beheerder » di 20 jan 2015, 15:43

Hoi Petra,

Dank voor het delen van je verhaal. Wellicht kun je deze stellen op onze relatiepagina, zie relatietherapie/. De vragen op deze pagina worden beantwoord door een van onze psychologen, zij kunnen je verder adviseren.

Natuurlijk is de je vraag hier ook van harte welkom als forumdiscussie, hier kunnen andere gebruikers op je vraag reageren en je van advies voorzien.

Veel sterke gewenst en met vriendelijke groet,

De Beheerder
Beheerder
Beheerder

Keer terug naar Relatietherapie - forumdiscussie