Therapie als na scheiding communicatieprobl. zich opstapelt

Heb je een vraag voor lotgenoten of wil je gewoon even je hart luchten. Ga dan hier je gang!

Therapie als na scheiding communicatieprobl. zich opstapelt

door Daddy » zo 22 maart 2015, 16:53

Hallo, Ik ben een man van 48 en bijna 11 jaar gescheiden met 3 zonen. Wonen in bij moeder (2 straten verder) maar er is royale omgangsregeling (elk weekend). Communicatie is na scheiding in neerwaartse spiraal gekomen. Telefonisch contact in beginfase werd gekenmerkt door bekvechten. Om kinderen niet daarvan getuige te laten zijn werd besloten om communicatie via mail te doen. Daarbij is echter het probleem dat er geen intonatie, gezichtsuitdrukking of lichaamshouding te lezen is. Te veel ruimte voor aannames/invulling. Kinderen, die tussen 16 en 20 jaar zijn, zitten in een spagaat en krijgen daar duidelijk meer last van. Graag wil ik hier uit komen maar hoe pak ik dat aan? Er zit zoveel frustratie aan beide kanten...
Help.
Daddy

Re: Therapie als na scheiding communicatieprobl. zich opstapelt

door Beheerder » ma 23 maart 2015, 16:20

Hallo Daddy,

Je kunt je vraag het beste voorleggen via Stel je relatievraag. De vraag wordt dan beantwoord door een relatietherapeut.

Uiteraard mag je vraag hier ook blijven staan zodat andere forumgebruikers er op kunnen reageren.

Met vriendelijke groet en sterkte gewenst,

De beheerder
Beheerder
Beheerder

Re: Therapie als na scheiding communicatieprobl. zich opstapelt

door Daddy » ma 23 maart 2015, 18:24

Dank je. Ik heb dit zojuist gedaan... Ben benieuwd.
Daddy

Keer terug naar Relatietherapie - forumdiscussie