Vertrouwen

Heb je een vraag voor lotgenoten of wil je gewoon even je hart luchten. Ga dan hier je gang!

Vertrouwen

door Feline » do 15 aug 2013, 18:11

Mijn vriend en ik hebben elkaar een jaar geleden leren kennen. Een paar maanden geleden is het echter uit gegaan. Een van de redenen was omdat ik, vanwegen slechte ervaringen in het verleden, het heel moeilijk vind om iemand te vertrouwen. We geven allebei wel om elkaar en daarom hebben we na veel praten besloten om het weer te proberen. Ik betrap mezelf er echter op dat ik het nog steeds heel wantrouwig ben en zoek overal iets achter. Hoe zorg ik er voor dat ik weer meer vertrouwen krijg? Ik wil het niet weer verpesten :(
Feline

Re: Vertrouwen

door culiswing » wo 21 jan 2015, 16:33

Hallo Feline,

Wat een toeval, ik heb zelf een soortgelijke situatie, een relatie van bijna 1,5 jr, waarna zij zegt het niet meer aan te kunnen. De liefde is niet over maar ze trekt t niet.

Waar 2 vechten hebben 2 schuld is het gezegde, maar ik heb toch wel (ook door onverwerkte trauma's) eea behoorlijk belast. Het invullen van hoe iets wel niet bedoeld zou zijn bv waardoor meer dan eens escalaties zijn ontstaan. Ook wij gaan (nog wel) met elkaar om.

Ik moet hier flink aan werken oa. door coaching en hulp van de GGZ POH, daarnaast heb ik nu conatct geziocht ,et de huisarts en bedrijfsarts om een verwijzing te krijgen vor EMDR therapie.

Bij diverse trauma's uit het verleden, die niet goed verwerkt zijn, onstaat een negatief ( lees onzekerheids ) gedrag.

Mijn trauma(s) ziojn onder meer het overlijden van mn vader toen ik 16 was (nu 50+)
te lang in een minder fijn huwelijk gebleven
werkgerelateerde negatieve ervaringen

Enfin ik hoop dat je misschien iets kunt zoeken mbt EMDR en wellicht dat het iest voor je is.
culiswing

Keer terug naar Relatietherapie - forumdiscussie