Ik weet mij geen raad met mijn man zijn "vriendin"

Heb je een vraag voor lotgenoten of wil je gewoon even je hart luchten. Ga dan hier je gang!

Ik weet mij geen raad met mijn man zijn "vriendin"

door Poppie01 » ma 07 sep 2015, 13:11

Sinds een tijdje hebben mijn man en ik (wij zijn 15 jaar samen) een meisje van 20 jaar oud leren kennen. Sindsdien stuurt zij geregeld sms-jes en ook valt zij mijn man lastig via de chat van Facebook. De sms-jes zijn niet erotisch van aard. Ze handelen vooral over muziek of over het meisje haar ex-vriend en de problemen die ze ermee heeft. In principe zou je denken, het is onschuldig dus er is geen probleem. Het is alleen de hoeveelheid, zelfs als we samen in het buitenland zijn, worden we gestoord door haar berichtjes. Dit kan gaan van 's morgens vroeg om 8 uur tot 's avonds 11h30. Mijn man vindt dit zeer leuk en voelt zich natuurlijk gevleid want zij is 30 jaar jonger dan hem. Ook als we haar tegenkomen op café dan staat hij eeuwig met haar te babbelen en sta ik er bij voor spek en bonen. Als ik een avond alleen naar een optreden durf gaan omdat mijn man geen interesse heeft in deze muziekgroep, dan rijdt hij als de bliksem naar dat meisje haar studentenkot om daar dan heel de avond met haar te gaan "praten". Onlangs zaten we in bad en ik vertelde dat ik misschien op mijn verjaardag met een vriendin naar een optreden zou gaan (hij mocht ook mee maar wou niet) dan zei hij direct : Aha dan ga ik iets drinken met dat meisje. Ik kreeg bijna een hartaanval. Op mijn verjaardag bij een andere vrouw gaan zitten, dat doe je toch niet of wel?
Ondertussen ben ik dat meisje als een soort duivel gaan zien die ons als koppel uiteen aan het trekken is, want als ik tegen mijn man zeg dat ik al dat chatten en sms-en niet leuk vind, dan zegt hij dat ik hem geen vrienden gun want voor hem is zij gewoon een goede vriendin. Voor mij is zij geen goede vriendin want alle sms-jes en chatberichten gaan naar hem en niet naar mij. Ik voel mij dus compleet uitgesloten en aan de kant gezet. Hij heeft mij ook reeds bedreigd : als je tegen dat meisje zegt dat ze mij moet gerust laten, dan gaat hij mij verlaten. Toch zegt hij dat hij niet verliefd is op haar maar toch is er ergens een soort aantrekkingskracht tussen hem en dat meisje want hij kan het chatten en sms-en niet laten en zou er direct naartoe spurten als ik eens een avond niet thuis ben.
Wat doe ik hier mee, ik kan dit echt niet meer aan. Ik wil haar uit ons leven.
Poppie01

Re: Ik weet mij geen raad met mijn man zijn "vriendin"

door Beheerder » ma 07 sep 2015, 14:26

Beste Poppie01,

Dank voor het delen van je verhaal. Wellicht kun je deze stellen op onze relatiepagina, zie Stel je relatievraag. De vragen op deze pagina worden beantwoord door relatietherapeuten, zij kunnen je verder adviseren.

Natuurlijk is de je vraag hier ook van harte welkom als forumdiscussie, hier kunnen andere gebruikers op je vraag reageren en je van advies voorzien.

Veel sterke gewenst en met vriendelijke groet,

De Beheerder
Beheerder
Beheerder

Keer terug naar Relatietherapie - forumdiscussie