zij beeindigt relatie, maar toch ook niet ? ...

Heb je een vraag voor lotgenoten of wil je gewoon even je hart luchten. Ga dan hier je gang!

zij beeindigt relatie, maar toch ook niet ? ...

door jan2016 » do 22 sep 2016, 14:43

hoi, sinds een kleine 3 maand zit ik in een rollercoaster van jewelste.

zij brak kleine 3 maand geleden maar claimde onmiddellijk dat ze mij niet kwijt wil.
de eerste 2 maand was er vaak dubbele communicatie van haar. ik blijf bij mijn beslissing maar ik twijfel eigenlijk aan mijn beslissing. Er is niets verkeerds gebeurd tussen ons.

3 weken geleden heb ik haar een brief geschreven met mijn ik erin en wat ik voel voor haar en wat ze betekent voor mij. een rustige brief, zonder aanvallen naar haar. ze ging die zeker beantwoorden wanneer gelezen.

plots 3 weken stilte dan ... tot vorige week. dat de brief haar raakte en dat ze niet weet waarom het haar zo kwetsbaar maakt. Ze wou ook absoluut laten weten dat ze toegelaten was om haar master studies aan te vangen (ik zei altijd dat ze moest proberen wat ze denkt aan te kunnen, tot haar grote blijdschap dat ze idd slaagde overal en dus ontzettend dankbaar is dat ik haar steunde).

In een volgend bericht liet ze met niet zoveel woorden (anders geformuleerd om 'ik mis je' niet te moeten zeggen) weten dat ze me nog steeds mist, dat ze alles niet kan vergeten en dat ze eigenlijk heel graag wil afspreken.

Wat moet ik hier doen?
Ze eindigde de relatie 3 maand geleden ... herneemt steeds de communicatie, mist me ...
De reden van de breuk zei ze dat haar gevoelens minder waren ... dat ze eerlijk met zichzelf moet blijven en dus daarom de relatie beeindigde.
Echter begin ik te vermoeden dat er meer achter 'twijfelen en eerlijk blijven' zit en dat ze dat niet durft te vertellen, namelijk dat ze mij allicht bedrogen zal hebben en dus daarom zelf principieel (haar vader heeft haar moeder laten zitten om idem redenen toen ze kind was) zelf vindt dat de relatie niet verder kan.
jan2016

Re: zij beeindigt relatie, maar toch ook niet ? ...

door weet_het_niet_meer » wo 14 dec 2016, 17:23

Zit in eenzelfde rollercoaster, zij verbrak de relatie out of the blue had veel dubieuze redenen waaronder in het prille begin 'ligt niet aan jou maar aan mij'. Zodra een vrouw met zoiets komt ga er vanuit dat het in 80% van de gevallen wel aan de man ligt.

Mijn ex wilde radiostilte daarop volgend een erg luxe vakantie van 3 1/2 week met dito stilte, daarop 3 mnd. een advocaat op mijn dak en ik daarom ook een advocaat in de arm moest nemen. In tegenstelling tot de tegenpartij heb ik mijn advocate altijd weerhouden dezelfde vileine methoden te gebruiken om iets voor elkaar te krijgen en het bewust netjes te spelen i.p.v. met de riooladvocatuur van de tegenpartij.
De teneur via haar advocaat was dat zij nooit maar dan ook nooit meer contact wilde met mij. Ik ben v/a dag 1 de volwassen partij in deze gebleven, ogenschijnlijk rustig hoewel het vanbinnen anders was maar wist zij tot voor kort niet.

Na afwikkeling van de logische zaken, woning, spullen verdelen en 60K armer, kwam de overdracht/oplevering v/d woning waar ik niet bij wilde zijn, ik zag haar wel en stak mijn hand, als groet, op waarop zij naar mij toe liep en een contact was geboren daar waar zij nooit meer contact wilde.

Tijdens onze contacten kwamen mijn "fouten" aan de orde, fouten moet je zien als 'je was er te weinig voor mij' later verduidelijkt met voorbeelden deels door mij beaamd maar deels als flauwekul afgedaan, wat zij deels toegaf.

Het contact is gebleven, vanuit mijn kant groeide verzet omdat ik elk gesprek geconfronteerd wordt met mijn onvolkomenheden, als ik leuke dingen aanhaal, recent of uit het verleden, is het haar 'sport' die (VELE) momenten onder de mat te vegen met iets wat niet leuk was.

Sinds 5-9-16 is er weer contact, laatste keer daarvoor was begin mei 2016, Contact is zowel telefonisch, e-mail als elkaar zien, zien nu 3x. Minder dan de helft ervaar ik als prettig de rest is mij beschadigend of maakt mij verdrietig en heb voorgesteld via een mediator een gesprek te arrangeren waarin niet ik de prater maar zij en ik luister om haar in de gelegenheid te stellen zich te uiten op welke manier dan ook, zijn er meerdere gesprekken nodig zijn waarbij mijn aanwezigheid (deels) gewenst is zal ik er waarschijnlijk ook voor haar zijn, wel heb ik wat 'voorwaarden' ingebouwd waarover verder meer.

Doel voor haar is zover te komen dat oud zeer niet langer als rode draad door de gesprekken loopt. Zal niet in 1x lukken dat besef ik. Mijn doel WAS dito maar sinds 5 dg. niet meer door bepaalde uitlatingen van haar kant. Desondanks gun ik haar haar uitingsmoment maar heb er zelf geen behoefte meer aan maar goed heb het zelf aangehaald en geregeld dus onderga het maar.

Reden waarom ik niet meer wilde tot zelfs het contact voorgoed wil verbreken is omdat ik de woede die haar negatieve uitlatingen bij mij opwekken niet weet weg te werken en het haar niet wil meegeven wat ten koste gaat van mijn mentale gezondheid en blijf hierdoor stil staan met mijn leven. Mijn beslissing, wat zij niet expliciet weet, is dat zij zich kan uiten om e.e.a. een plaats te gaan geven en niet elke keer als mijn naam valt of zij een herinnering heeft, buiten onze contacten, haar boosheid naar boven blijft komen, haar boosheid niet langer ten koste van mij mag gaan wat alleen kan als ik mijn gevoel probeer uit te schakelen en met mijn verstand ga leren denken, makkelijker gezegd dan gedaan geef ik toe.

Wel weet zij vaag dat ik er over peins geen contact meer te willen, de reactie hierop was 'is niet mijn keus maar de jouwe en de bedoeling van het uitingsgesprek is toch om ervoor te zorgen dat ik oud hartzeer kwijt raak wat nu tegenwerkt en ons contact leuker wordt'. Dit komt van de vrouw die 5x via haar advocaat liet weten 'NOOIT maar dan ook NOOIT meer contact te willen hebben met mij om vervolgens zelf het contact aan te gaan zodra de advocaat uit beeld is maar niet te willen vertellen wat zij met toch contact beoogt.

Oorspronkelijk had ik de hoop dat als mijn idee over het zich uiten haar boosheid weg zou halen de contacten beter werden er op termijn misschien meer mogelijk was tussen ons. Dit ingegeven door het feit dat zij via haar advocaat liet weten GEEN contact te willen naar wel contact zodra haar advocaat uit beeld was. Van nooit meer naar regelmatig contact deed mij denken dat er op termijn misschien meer mogelijk wordt dan 'slechts' contact wat zij tegenspreekt, die gedachte blokt zij en is onbespreekbaar en heb besloten om haar na het gesprek te vertellen dat mijn nieuwe belang is geen contact meer te hebben.

Ik verlang naar rust in mijn hoofd en heb het geloof verloren dat er uit ons contact meer kan gaan groeien, wil het misschien ook niet meer. Mijn ex vindt onze contacten all over prettig, brengt haar ook iets zegt zij maar mij niets anders dan blijven verlangen naar een nooit meer komende relatie met haar en heb geen zin meer als boksbal te dienen maar snak naar iemand met wie ik leuke dingen kan ondernemen en zonder reserves of bagage contact wil.

Mijn tip voor jou is stel haar voor om met een onafhankelijke derde, geen gemeenschappelijke kennis, of echte mediator, een gesprek met haar te hebben waarin zij zich uit i.e.i. en jou goed verduidelijkt waar jullie in haar optiek nu staan, ook m.b.t. jouw gedachte dat zij is vreemd gegaan en zo ja of dat jou belet om verder met haar te willen gaan als zij aangeeft dit 100% te willen, ongeacht de uitkomst moet jij voor jezelf uitmaken of jij 100% voor haar wil gaan ook al zou zij zijn vreemd gegaan of dit jou niet uiteindelijk zou opbreken. Bedenk daarbij dat niet alles willen weten heel soms beter is voor iets wat per definitie goed was. De waarheid is niet altijd het meest raadzame in de liefde, als zij een misstap heeft begaan bijv. door teveel alcohol te drinken of na een erge ruzie tussen jullie kun je je afvragen of jij die voor jou negatieve waarheid wil horen.

Ik denk echt zo maar wordt anders als mijn ex zou zeggen seks met jou was naadje en had behoefte aan vuur dat zou voor mij wel een waarheid teveel zijn wetende dat het korte tijd later weer gebeurd. Misschien vindt jij het na een GOED gesprek beter om 4 stappen vooruit te zetten zonder haar dan 2 vooruit en 3 achteruit MET haar.

Mijn 'voorwaarden' voor het uitingsmoment van mijn ex, in bijzijn psycholoog deze week. Zij praat ik luister of antwoord, ik breek niet in met JA MAAR JIJ...., voor beiden een time-out mogelijkheid als de emoties te hoog oplopen waarbij ik kies voor toilet gang of 5 min. buiten. Het gesprek vindt NIET plaats op vertrouwd terrein maar bij de psycholoog op neutraal terrein. Er is geen tijdsduur voor haar uiting afgesproken de tijd die nodig is krijgt zij. Ik zie de rol van de psycholoog een beetjes als die van een scheidsrechter bij een voetbalwedstrijd die kan ingrijpen als de emoties te hoog oplopen en mentale blessures dreigen.

Ik hoop dat ik je met mijn verhaal op idee├źn breng hoe jij met jouw problematiek kunt omgaan. Ik snap wat het weifelachtige gedrag van je (ex) vriendin jou zowel mentaal als fysiek doet, zij wil niet met je maar kan evenmin zonder je. Blijf niet de speelbal van je ex, ik heb dit nu 8 maanden gedoogd en wil dit niet meer.

Probeer in je hoofd om te schakelen van wat zij wil naar wat JIJ wilt en wens je daar veel succes bij omdat ik als geen ander weet hoe verdomd moeilijk dit is als je nog veel van DIE persoon houdt.

Groet,
P.....
weet_het_niet_meer

Keer terug naar Relatietherapie - forumdiscussie