Groot leeftijdsverschil

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze relatie therapeuten. Je krijgt binnen 1 werkdag antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 5 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

15 december 2016 - Belangrijk: dit forum is in beheer van Psychologen Nederland. Wij helpen graag zoveel mogelijk mensen met inzicht krijgen in hun psyche en gevoelens en delen daarom soms de antwoorden op de hulpvragen op dit forum via onze blog. Als je hier een vraag post kan het zijn dat jouw vraag - uiteraard anoniem - behandeld wordt op onze blog op psyned.nl.

Groot leeftijdsverschil

door Insuky88 » vr 17 aug 2018, 13:16

Mijn vriend en ik hebben een leeftijdsverschil. Ik ben een stuk ouder dan hij. Op zich is dat voor ons niet zo een probleem. Waar ik wel tegenaan loop is dat hij in mijn ogen een andere kijk op het leven heeft.
Hij geeft al zijn geld uit aan motor rijden en zijn oldtimer opknappen. Terwijl ik graag een huis zou willen kopen. Maar hij wil nu leven en niet later. Hij heeft ook geen toekomst visie. Tevens wil hij graag kinderen en ik ben klaar met kinderen krijgen (heb er 2).
En hij heeft zijn kinderwens opgegeven voor mij. En hij zegt geen toekomst visie te hebben behalve met mij te zijn voor de rest van zijn leven.
Ik begin steeds meer moeite te hebben met zijn levenshouding. Maar aan de andere kant vind ik het knap als je puur in het hier nu kunt leven en dan wel te zien wat er op je pad komt.
Wat kán ik doen om mijn ergernissen te laten verdwijnen?
Insuky88

Re: Groot leeftijdsverschil

door wijkkie » vr 31 aug 2018, 08:40

Hoi Insuky,

Iedereen heeft zijn eigen hobby's en behoeftes, maar heb je zelf wel eens nagedacht om te leven in het hier en nu?
Ik zit zelf in een relatie waar communicatie tip-top is en alle struikelblokken ten sprake komen. Vaak is er een middenweg te vinden zolang beide partijen oor hebben naar elkaar en daar met elkaar naar een oplossing werken.

Maak het bespreekbaar en leg je eigen gevoel en visie op tafel. Scheelt echt de helft.

ps. Ik ben geen therapeut, maar ik wil een ander graag helpen met een ander perspectief van mijn kant
wijkkie

Keer terug naar Stel je relatie vraag aan onze relatie therapeut