Angst om los te laten..

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze relatie therapeuten. Je krijgt binnen 1 werkdag antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 5 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

15 december 2016 - Belangrijk: dit forum is in beheer van Psychologen Nederland. Wij helpen graag zoveel mogelijk mensen met inzicht krijgen in hun psyche en gevoelens en delen daarom soms de antwoorden op de hulpvragen op dit forum via onze blog. Als je hier een vraag post kan het zijn dat jouw vraag - uiteraard anoniem - behandeld wordt op onze blog op psyned.nl.

Angst om los te laten..

door Indoketjil » wo 17 mei 2017, 00:13

Mijn vriend (29 jr) heeft een heftig verleden gehad.. 4 jaar in therapie geweest en nu nog steeds. We hebben samen een dochtertje van 2 jaar. Omdat hij het o zo zwaar had met zijn verleden.. Wilde hij bij zijn moeder (omdat zij alleen woont) de therapie doen.. luister sessies ivm herbeleven. Ik heb dit zovaak uitgelegd aan mensen en hoef ik maar 1 letter te typen en hij herkend het woord al.. ken je nagaan.
Mijn vriend zou in de 2 of 3 dagen thuiskomen omet gewoon weer lekker normaal thuis te zijn. Dit hield hij een week vol.... en daarna kwam hij het uitmaken. En hij wist niet te zeggen dat het nog goed zou komen en hij wist ook niet te zeggen hoelang zijn therapie duurde. Lekker duidelijk allemaal..

Later kwam hij om de 3 of 4 dagen een keertje aanschijten... hij kwam heel weinig.. ik stoorde hem altijd alleen maar als ik wilde bellen of op de app deed ie kortaf. Hij had het altijd maar druk met z'n therapie. Maar wel online op Facebook.

Zware rot tijd gehad.. ik deed alles alleen en meneer kwam wanneer het hem uit kwam... maar goed ons dochtertje zou in april 2 worden. Hij zei opeens dat hij eerder naar huis wilde ivm die klote therapie... op jouw dochters verjaardag?.. maar oke.... ik geloofde het maar. Ik zag een groen lampje branden op zijn telefoon (facebook chat bericht).. ik had 20 seconden om stiekem te spieken.. nou daar las ik het.. tot vanvond schatje met een hartje en kusje. ik werd gek natuurlijk. Ruimte wa's te klein. En maar blijven volhouden he.. liegen en maar liegen.

Diezelfde avond ging ik naar mijn moeder... mijn dochtertje mee natuurlijk. En de volgende dag stuurde hij mij gelijk berichtjes dat hij onze dochter elke dinsdag en woensdag wilde hebben. Meneer achtte zichzelf in de positie om eisen te kunnen stellen. Bleef maar opdringerig doen. Maar goed dat was dat

Ik ben erin geslaagd om op zijn Facebook te komen.. en daar stond dus ook nog het hele chat bericht in.. vanaf de dag dat hij het savonds kwam uitmaken.. is hij dezelfde avond naar dat wijf gegaan en heb ik de misselijkmakende seks details gelezen. Ze hadden een maand lang een relatie.. vlak voordat hij besloot om bij z'n moeder de therapie te gaan ondergaan.. vertelde hij dat hij dat wijf was tegengekomen in de wachtkamer van de praktijk. Hij kende haar van vroeger. Dat wijf is 42 jaar en heeft borderline, vertelde hij.

Ik wilde gewoon doodgaan na alles wat ik te weten ben gekomen.. zijn moeder (waar ik tenslotte op de bank heb zitten janken om hem omdat ik hem zo miste) wist hier van. ik stond onverwacht een keer voor de deur.. want ons dochtertje had de avond ervoor een tand door haar lip.. meneer kon niet komen want hij had o zo last van zij rug. Dus daarom ging ik de volgende dag daarheen... voor hem... bleek dus dat hij die nacht ook gewoon bij dat klere wijf sliep. En z'n moeder appte hem gauw. Bleek dus ook dat hij ons dochtertje stiekem al 3x had meegenomen naar dat wijf! Vandaar dat mijn dochtertje dus helemaal uit haar doen was..totaal paniekerig.. huilen.. verlatingsangst. Ze was altijd zo zelfverzekerd en vrolijk.. sinds nu... is ze zo veranderd.

Mijn vriend heeft mij zwart gemaakt... leugens over mij verteld.. z'n eigen verzinsels geloven. Ik kon er niet meer boven staan dus heb dat wijf benaderd via Facebook en heb alles uitlgelegd met bewijzen erbij.... screenshots. Want die hele maand deed ie poeslief tegen mij.. en tegen haar sprak hij hatelijk over mij. Echt hatelijk. Hij ontkende alles natuurlijk.. ik had van te voren al gezegd tegen haar.. dat hij toch zal ontkennen en dat hij poppen kast speelde zodat hij onze dochter kon blijven zien.

Ze bood excuses aan.. want sja... zij was natuurlijk geen fan van mij. Achteraf bleek zij hem ook terug te willen maar opeens kwam mijn ex vriend tot besef van wat je allemaal wel niet aan het doen was. Ik kreeg een afscheidsbrief met sorry dit en sorry dat ik ben slecht bla bla bla. Ja ik schrok ervan.. was bang.... en vergat alles wat ie had gedaan. Politie erbij want hij deed de deur niet meer open bla bla bla. Achteraf idd een poging tot zelfmoord.. mislukt. Hij ontkent psychische manipulatie. Naja oke...

Achteraf ook nog te horen gekregen (van hem) dat ie alleeen maar aan het zuipen was want hij wilde ons vergeten want hij wilde een ander leven. Waar zijn verleden geen rol speelde... ons vergeten... dus ook zn dochter. Hij zoop alles weg.... z'n moeder haalde drank.. z'n wijf. En ondertussen wist z'n moeder dat hij mij aan het lijntje hield.. en ook wist ze dat mij ex geen drinker was.... smorgens zat meneer al aan de bier... ook z'n wijf had sterke drank. En op die momenten maakten ze hem de kop gek. want toen ik weg ging met mijn dochter kwamen ze opeens in protest. Maar eerder zeiden ze nooit tegen mij ex.. van hey.. zou je niet eens even naar je dochter gaan. Ook Toen ze het ongelukje had.. terwijl alles onder het bloed zat. Daar hoorde ze je niet over... was pure opstokeij. ik dwaal ontzettend af... sorry

Mijn vriend heeft overal spijt van en hij wil er alles aan doen zodat ik weer bij hem terug kom.... gaat relatietherapie hierbij helpen??? Hoe kan ik mezelf trainen om hem weer te gaan geloven... en kan ik vrede vinden dat ik van alle kanten ben verneukt... en dat hij z'n eigen dochten wilde vergeten.. waardoor zij ontzettend overstuur van is geraakt... nee ik wil hem niet kwijt.. maar kan dit nog goedkomen? Soms denk ik.. dit moet ik niet voor mezelf Willen... maar ben bang om spijt te krijgen.
Indoketjil

Re: Angst om los te laten..

door Team PsyNed » wo 24 mei 2017, 17:35

Beste Indoketjil,

Uit je verhaal komt naar voren dat jullie een heftige periode achter de rug hebben en ik merk dan ook dat de emoties nog ontzettend hoog bij je zitten.

Het lijkt me het beste om te overwegen om eerst zelf met een therapeut, of ander vertrouwenspersoon, in gesprek te gaan. Een therapeut kan je helpen om te gaan met alle emoties en boosheid die momenteel bij jou spelen. Daarnaast kan hij of zij je helpen ontdekken waar jij momenteel behoefte aan hebt. Misschien heb je eerst zelf wel wat rust nodig om de gebeurtenissen te verwerken en kun je daarna pas goed onderzoeken welke keuzes voor jou de beste lijken.

Heel veel succes en sterkte gewenst!

Vriendelijke groet,
Team Psychologen Nederland
Psychologen Nederland (Psyned) helpt dagelijks mensen door heel Nederland met het vinden van de beste hulp. Wij willen psychologie uit de taboesfeer halen en normaliseren, zodat mensen openlijk aan hun eigen mentale weerbaarheid kunnen werken.
Team PsyNed

Keer terug naar Stel je relatie vraag aan onze relatie therapeut