Angst voor openstellen voor een relatie

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze relatie therapeuten. Je krijgt binnen 1 werkdag antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 5 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

15 december 2016 - Belangrijk: dit forum is in beheer van Psychologen Nederland. Wij helpen graag zoveel mogelijk mensen met inzicht krijgen in hun psyche en gevoelens en delen daarom soms de antwoorden op de hulpvragen op dit forum via onze blog. Als je hier een vraag post kan het zijn dat jouw vraag - uiteraard anoniem - behandeld wordt op onze blog op psyned.nl.

Angst voor openstellen voor een relatie

door snatchboy » wo 18 maart 2020, 13:40

Hallo ik ben een student

Dit gaat niet egt over mijn angst maar over de angst van een meisje die ik leuk vindt. Ik ken het meisje al even en vindt haar behoorlijk leuk. Ze geeft ook wel aan dat ik haar type ben en dat ze me tof vindt.

Toch is er een probleem. Ze heeft me al vaak laten weten dat ze niet weet of ze haar zal kunnen opstellen voor een relatie. In het verleden hebben veel jongen haar bedrogen of met haar voeten gespeeld. Ik ben heel zeker dat ze weet dat ik niet zo ben (100% zeker).

Het meisje haalt zegt soms dat ze bang is mij te kwetsen omdat zei haar niet zal kunnen opstellen. Dit maakt me soms zorgen dat ik idd gekwetst zal worden. Als ik maar in de buurt kom van de context openstellen dan wordt ze zeer boos en heeft ze hoofdpijn enzo. Ik ben bereid haar de tijd te geven die ze nodig heeft. Maar wat als ik het gewoon niet ben.