Bang, niemand dat me begrijpt...

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze relatie therapeuten. Je krijgt binnen 1 werkdag antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 5 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

15 december 2016 - Belangrijk: dit forum is in beheer van Psychologen Nederland. Wij helpen graag zoveel mogelijk mensen met inzicht krijgen in hun psyche en gevoelens en delen daarom soms de antwoorden op de hulpvragen op dit forum via onze blog. Als je hier een vraag post kan het zijn dat jouw vraag - uiteraard anoniem - behandeld wordt op onze blog op psyned.nl.

Bang, niemand dat me begrijpt...

door Anoniem1980 » do 18 feb 2016, 15:29

Nooit gedacht dat ik hier mijn hart zou luchten...
Ben zo boos, voel me machteloos en verraden... Mijn vertrouwen is weg...

Ben nu 12 jaar samen met mijn vriend... Hebben 2 schatten van zoontjes...

Het valt me zwaar om dit te schrijven...

Afgelopen week was een hel voor mij...
Het begon zo...
Mijn oudste zoontje volgde schaatsles met zijn zwemvriendinnetje... De lesweek was gedaan, en ze mochten allebei nog eens komen schaatsen op ijsbaan waar ze dan t-shirt en cadeautjes achteraf zouden krijgen.
Omdat ik niet kon, omdat mijn jongste zoontje ziek was en naar dokter moest... Ging mijn vriend met mijn oudste zoontje... Ik had geregeld dat mijn zoontje samen met zijn zwemvriendinnetje en haar mama konden gaan... Zag er niks verkeerd in...

Toen ik vertrok, is hij zich direct beginnen klaar te maken en is hij vroeger vertrokken... met zijn dure parfum op (die hij enkel voor feesten gebruikt, zei hij als hij terug was van schaatsen)...

Normaal stuurt hij altijd smsje om te vragen hoe het was bij de dokter... deze keer niks... Uiteindelijk zelf gebeld... en nam niet op... (kan ik begrijpen, er is luide muziek)... Dan uiteindelijk smsje terug met "waarom bel je eigenlijk"... Ik vlakaf erop, in een smsje... om te laten weten hoe het met ons zoontje bij de dokter was...
Uiteindelijk stuurt hij sms met die vraag hoe het met hem gaat...
Ik natuurlijk al beetje op mijn paard, omdat hij uit zijn eigen geen sms gestuurd heeft...

Ik als een stom kieken met mijn zoontje 's avonds thuis maar wachten tot ze naar huis komen....
Later als anders... komen ze allebei heel goedgezind thuis... Mijn zoontje natuurlijk kei blij dat de papa eens tijd met hem gespendeerd heeft... (bij de zwemlessen moet ik altijd rijden)...

Toen rook ik zijn dure parfum... en zei hij dat hij nog iets was gaan drinken met de mama van dat zwemvriendinnetje en dat dochtertje... Wat hij in al die jaren nog nooit heeft gedaan... iets gaan drinken met iemand van andere geslacht.. zonder iets te laten weten via telefoontje of smsje (om te laten weten dat hij later is)...

Voor die mama is hij ook drinken gaan halen enz... waar als ik met hem ben, zelf mijn drinken moet gaan halen...

Toen zei hij ook waarom wij nooit iets gaan drinken achteraf... Dus kreeg ik op mijn donder van hem...
Want hij doet dat blijkbaar graag...

In de week van de schaatsles... krijg ik op mijn donder dat hij dacht dat ik rijk was als hij mij leerde kennen... en dat ik hem geen dochter gegeven heb...

Nu zat hij wel met die andere vrouw (waar toevallig haar vriend op reis was dat weekend, en wetend dat daar ook niet goed draait tussen hun 2)... aan tafel waar hij alles voor deed... die enig kind is, er goe in zit financieel, en een dochter heeft... als een gezellig gezinnetje...

Kwaad dat ik ben...

Hij zegt dat hij niks misgedaan heeft...
Hij kan wel plezier maken met haar...
Als hij thuis komt van zijn werk, zit hij alleen maar te klagen en zagen tegen mij... Na het eten zit hij op de ipad de hele avond of valt hij in slaap in de zetel...

Hij begrijpt mij niet, vroeger moest hij dat ingebeeld hebben dat ik dat zou gedaan hebben... zou hij zelf kwaad zijn... en nu... "Tja, ik heb niks misgedaan..."...
Voel mij zo misbegrepen...

Ik ben iemand die graag antwoorden heeft... Heb een lijst en als ik die afgaat... dan weet ik het niet meer...

Ivm parfum, vroeg ik hem waarom die dure.... het is toch maar schaatsen... Ik zeg, wat gaat gij doen als ge fietst... ah nee, dan is het de goedkopere.... Wat is verschil tussen schaatsen en fietsen???

Als ik mijn lijst afga, dan voel ik mij barslecht...
* opmerking in de week dat ik niet rijk ben
* dat ik hem geen dochter gegeven heb
* dure parfum
* geen sms om te vragen achter ons jongste zoontje
* niks laten weten dat hij iets ging drinken na schaatsen
* drank gaan halen waar ik anders zelf het moet doen voor die andere vrouw
* waarom dat wij nooit iets gaan drinken, na al die jaren zegt hij opeens dat hij dat graag doet...
* ziet niet wat hij verkeerd gedaan heb...

Maak me er echt ziek in... slaap slecht... Wou zelfs al paar keer mijn koffer nemen...

Sorry dat ik hier mijn hart kom luchten...
Ik probeer te begrijpen waarom hij dat gedaan heeft... Ik vraag aan hem, waarom... En hij zegt steeds dat hij niks verkeerds gedaan heeft...
Anoniem1980

Re: Bang, niemand dat me begrijpt...

door Therapie Utrecht » vr 19 feb 2016, 13:45

Beste Anoniem1980,

Ik kan me heel goed voorstellen dat je boos, machteloos en verraden voelt. Je denkt na 12 jaar dat je iemand kent, maar dan ineens doe je deze ontdekking. Ik kan begrijpen dat het vertrouwen in je vriend ver te zoeken is.

Je geeft aan dat hij er problemen mee heeft dat je niet rijk bent en dat jullie geen dochter hebben, maar twee zoons. Is dit de eerste keer dat hij deze uitspraken doet? Blijkbaar laat hij nu een hele andere kant van zich zien dat dat jij in al die 12 jaar hebt gezien. Hij geeft aan dat hij niks fout heeft gedaan, maar dat zie jij anders. Hebben jullie het hier uitgebreid over gehad? Probeer hem rustig te vertellen hoe je je voelt en hoe JIJ de situatie ziet. Hij zal aandacht moeten opbrengen voor jouw wensen en gevoelens om jou vertrouwen weer terug te winnen.

Je geeft aan al een aantal keren overwogen te hebben bij hem weg te gaan. Wat maakte dat je dit toch niet hebt gedaan? Een lijst maken van de voor en nadelen die je nu ervaart kan helpen het plaatje helder voor je te krijgen. Blijf je bij hem voor de kinderen, of ben je bang voor het onbekende? Schrijf deze voor- en nadelen voor jezelf op.

Als jullie er beiden achter staan om de relatie te redden, zouden jullie ervoor kunnen kiezen om een relatietherapeut in te schakelen. Ook als de relatie niet meer te redden valt, maar jullie willen wel graag op een goede manier uit elkaar, kan relatietherapie jullie hierbij helpen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en heel veel sterkte gewenst.

Met vriendelijke groet,

Iris
Therapie Utrecht

Keer terug naar Stel je relatie vraag aan onze relatie therapeut