Ik ben vreemdgegaan en heb er spijt van

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze relatie therapeuten. Je krijgt binnen 1 werkdag antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 5 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

15 december 2016 - Belangrijk: dit forum is in beheer van Psychologen Nederland. Wij helpen graag zoveel mogelijk mensen met inzicht krijgen in hun psyche en gevoelens en delen daarom soms de antwoorden op de hulpvragen op dit forum via onze blog. Als je hier een vraag post kan het zijn dat jouw vraag - uiteraard anoniem - behandeld wordt op onze blog op psyned.nl.

Ik ben vreemdgegaan en heb er spijt van

door TinneDV » di 02 aug 2016, 14:01

In augustus vorig jaar heb ik mijn relatie van bijna 9 jaar beƫindigd omdat ik mij echt niet meer gelukkig voelde in mijn relatie, ik voelde totaal geen liefde meer voor mijn partner. Ik heb hem toen bedrogen, maar ik had totaal geen spijt. Wanneer ik het uitmaakte heb ik hem dit dan ook verteld. Natuurlijk was hij kwaad, maar ik had geen spijt van het bedrog. Na dat ik terug vrijgezel was heb ik mij zo verkeerd gedragen door met nogal veel jongens af te spreken. Maar ik was terug vrij na 9 jaar en ik had aandacht van andere mannen. En toen leerde ik iemand kennen en dat klikte goed. Toen ik hem eerst leerde kennen voelde ik niets speciaals, maar al gauw werd ik echt verliefd op hem. In september zijn we dan een relatie begonnen en eind oktober/begin november ben ik bij hem ingetrokken. Alles ging goed. Ik heb dan ook zijn zoontje leren kennen, want hij had mijn zijn ex-vrouw al een zoontje. Maar die ex had hem bedrogen, maar uiteindelijk zijn ze toch uit elkaar gegaan. In onze relatie ging alles goed. We hadden soms wel eens een discussie omdat hij veel voetbal keek en ook omdat hij soms nogal veel weed smoorde. Maar voor de rest waren we echt gelukkig. Alleen ik ben iemand die echt graag hoort dat je me graag ziet, of toch gewoon dat laat zien. Maar hij was niet zo. Hij zei bijna nooit uit zichzelf dat hij me graag zag. En vanaf juli hadden we besloten om iemand in huis te pakken die het moeilijk had en onderdak nodig had. Maar vanaf het moment dat die bij ons introk, voelde ik mij totaal niet meer op mijn gemak. Ik voelde mij een vreemde in mijn eigen huis. En die persoon voelde zich precies wel heel goed thuis had ik de indruk. Maar ik durfde er niets van te zeggen tegen mijn vriend, omdat we samen hadden beslist om het te doen. En hij heeft verschillende keren gevraagd of alles wel ok was met mij en telkens zei ik ja. En 1 van de eerste avonden zijn we samen uitgeweest en die persoon had nog een goeie vriend meegebracht. En dan heb ik dieje vriend beter leren kennen. En ik kon er goed mee babbelen en voor ik het wist ging ik achter de rug van mijn vriend langs dieje gast om er te babbelen. En ik kon echt mijn hart luchten en dieje luisterde echt en die zei echt lieve dingen. En ik weet niet meer juist precies wanneer, maar op een gegeven moment veranderde onze gesprekken over simpele dingen naar verleidelijke dingen en meer. We hebben dan op een dag bij hem thuis samen naar bed geweest. En op die momenten, ik voelde mij wel schuldig maar toch.. ik bleef met hem sturen. Pas op een moment dat mijn vriend ons ergens heeft zien kussen is alles misgelopen. Ik heb hem eerst verteld dat ik bij hem langsging, en pas een paar dagen later had hij alles al bijna zelf uitgezocht en heb ik hem verteld over dat ik hem had bedrogen. En dan pas heb ik beseft wat ik echt had gedaan. Ergens ben ik wel blij dat het uitgekomen is want ik had waarschijnlijk nooit het lef gehad om te vertellen. Maar nu dat alles is uitgekomen, ik heb er zo ontzettend spijt van!! Ik zie mijn vriend echt nog zo graag en ik ben er kapot van dat hij, nu eigenlijk al voor de 2de keer, bedrogen was. Ik zal mezelf dit nooit vergeten. En ik heb echt alles verpest. We zijn nog niet officieel uit elkaar, hij heeft wat tijd nodig. Want hij ziet mij nog wel ergens graag, dat zie ik gewoon in zijn ogen. En ook de manier waarop hij mij nog een laatste keer vastpakte... Maar ik heb echt geen idee hoe het zover is kunnen komen. Ik was echt gelukkig met hem en dan doe ik zoiets. En nu wil ik echt alles doen om hem terug te krijgen. Ik wil echt mijn best doen en bewijzen dat ik hem graag zie. Maar hoe kan ik dat als ik zelf is niet weet wat ik voel.
Ik ben echt slecht bezig geweest, dat besef ik echt :cry: Ik hoop gewoon dat hij me nog een kans geeft en dat hij me terug leert vertrouwen. Maar ik weet dat dat echt moeilijk is voor hem omdat het hem al is overkomen.. Ik wil echt mijn leven terug beteren. Maar ik kan dit niet alleen.. :cry:
TinneDV

Keer terug naar Stel je relatie vraag aan onze relatie therapeut