Ik ben 30 jaar getrouwd met mijn vrouw en enkele jaren terug ben ik vreemd gegaan, dit is uitgepraat en we hebben de draad weer opgepakt, het was voor haar heel moeilijk om mij weer te vertrouwen natuurlijk. Nu ben ik weer vreemd gegaan en dit is niet zo zwart wit als het lijkt. het volgende verhaal.
Het ging dus weer jaren goed en we houden heel veel van elkaar, niet meer zoveel ruzies en het is beter als voorheen zelfs. Nu ik voor onze toekomst samen wat vaker naar het verre buitenland moest is er in al die jaren niets gebeurd alleen de laatste keer. enkele mnd terug ben ik weer fout gegaan, ik was dronken en die betreffende vrouw hing constant om mijn nek. Heb dit steeds afgewend maar op laatst toch niet meer sterk genoeg door drank en vermoeidheid waarschijnlijk. Ik had daar onmiddellijk spijt van en heb dit aan haar duidelijk gemaakt. Gingen wat gesprekken overheen maar uiteindelijk toch goed. Het probleem ligt dat ik met deze vrouw zou moeten samen werken en dit wilde ik liever niet. Aangezien ik deze vrouw al kende voorheen, wist ze dat ik getrouwd was en had ik zelfs al veel verteld over mijn gezin en foto's laten zien. Uiteindelijk moest ik toch met deze vrouw praten om te voorkomen dat ze mijn vrouw zou bellen, waarop ik antwoorden dat ik dat zelf wel zou doen maar aangezien ik in het buitenland zat heb ik gevraagd of ze mij de tijd zou geven tot ik thuis was. Kan zoiets immers niet door de telefoon of per sms vertellen.
Enkele dagen later kreeg ik bericht dat ik haar moest ontmoeten voor een gesprek, dat wilde ik niet en toen ging het met chantage of ik moest komen of ze zou mijn vrouw bellen. Heb meteen contact gezocht met mijn vrouw en het een en ander verteld, nog niet dat ik met deze vrouw het bed gedeeld had. Maar dat ze een telefoontje kon verwachten met leugens en dat ze deze beter meteen kon ophangen.
Ik had gekozen voor mijn vrouw en het haar eerlijk te vertellen, daarom ben ik dus niet ingegaan op deze chantage. Helaas heeft ze mijn vrouw gebeld met. ik weet niet wat voor verhalen maar mijn vrouw was kapot en wilde scheiden. Op dat moment zat ik nog in het buitenland en was totaal van slag omdat ik niet met mijn vrouw kon praten, geen uitleg kon geven of zelfs niet eens horen wat er verteld was en wat waar was en wat niet. Mijn vrouw is naar een vriendin gegaan en heeft alles uitgelegd, wellicht in haar beslissing versterkt en haar keuze gemaakt. Wel moet ik nog zeggen dat mijn vrouw van te voren eens heeft gezegd, het niet erg te vinden als ik zo ver weg een andere zou hebben, zolang ik het maar zou vertellen. Nu ben ik terug in Nederland en is er niet meer te praten met mijn vrouw, ze wil zo snel mogelijk scheiden en van me weg. Ze houdt nog steeds van me maar kan dit niet nogmaals verdragen, mijn brieven en mijn smeekbede dat het niet zo bedoeld is en dat ik het beter zou doen als ik nog een kans krijg, hoort ze niet. Dat ze zei het niet erg te vinden heeft nu ineens een andere betekenis gekregen, ik snap wel dat het geen vrijbrief is, maar het werkt wel mee als je op zo'n zwak moment komt. Maar helaas is er geen rationeel gesprek mogelijk en valt ze steeds terug in dat ik heb gekozen om te scheiden door vreemd te gaan. Maar zo zwart wit is het toch niet, heb dit nooit gewild en gedaan, ondanks dat ik ook maar man ben en soms enkele mnd in het buitenland zat. Dat we zoveel verliezen met wat ze nu doet, ons leven samen, financieel, emotioneel en voor de kinderen schijnt ze niet ten volle te beseffen maar wil alleen maar met me praten over scheiden.
Hoe dring ik weer door tot haar liefde voor mij die er zeker nog zit, tijd kan daarin helpen maar ze wil zo snel mogelijk van me af. Dat maakt dat het moeilijk is om een gesprek aan te gaan met haar over deze dingen, over een mogelijke kans voor ons samen nog. nee niets wil ze weten of horen haar besluit staat vast. Maar ik weer zeker dat dit besluit niet echt vanuit haar hart is maar vanuit de woede, frustratie en haat in wat ik haar heb aangedaan. Wat ik ook probeer te zeggen, het dringt niet echt door en er zijn geen verzachtende omstandigheden mee te rekenen. Zelfs niet dat ik dronken was, of dat ze zelf aangaf het niet erg te vinden als het eens gebeurde, nu telt ze op en dit is de tweede keer en dit wil en kan ze niet meer zegt ze. Maar 30 jaar gooi je niet weg omdat je nu zoveel verdriet hebt, haat voelt naar mijn gedrag en niet denkt aan wat we samen nog steeds hebben.
Hoe te handelen nu, werk ik niet mee aan de scheiding dan is ze morgen weg, dit zou grote gevolgen hebben voor de kinderen, financieel voor haar en mij, kortom een grote ellende voor het hele gezin. Maar moet ik dan wel meewerken aan dat wat ons leven vernietigd, terwijl ik weet dat ze nog van me houdt. Heb gedacht aan een huwelijks therapeut, maar ik denk dat ze boos word als ik het zou voorstellen, haar keuze is gemaakt en wil scheiden. Maar het is niet haar hart wat spreekt.
Zoek je een goede relatietherapeut in Haarlem? Kijk dan even op: Relatietherapie Haarlem