Constant ruzie

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze relatie therapeuten. Je krijgt binnen 1 werkdag antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 5 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

15 december 2016 - Belangrijk: dit forum is in beheer van Psychologen Nederland. Wij helpen graag zoveel mogelijk mensen met inzicht krijgen in hun psyche en gevoelens en delen daarom soms de antwoorden op de hulpvragen op dit forum via onze blog. Als je hier een vraag post kan het zijn dat jouw vraag - uiteraard anoniem - behandeld wordt op onze blog op psyned.nl.

Constant ruzie

door Kanbalu » ma 04 sep 2017, 10:08

Mijn vriend en ik maken bijna dagelijks ruzie over kleine dingen.
Zo zijn wij het vooral niet eens over het samen slapen en de tijd die we voor elkaar vrij maken. Waar ik meer behoefte aan heb dan hem.
Het lukt ons maar niet om hier een middenweg in te vinden zonder dat de ander boos wordt.
Onze ruzies worden steeds erger en ik weet niet of het nog nut heeft.
We willen allebei wel graag een relatie met elkaar, maar het werkt op een of andere manier niet goed. We willen allebei teveel verschillende dingen uit een relatie.
Zijn hier misschien wat tips voor?
Kanbalu

Re: Constant ruzie

door Team PsyNed » vr 15 sep 2017, 11:07

Beste Kanbula,

Wat een lastige situatie voor jullie: jullie blijven graag bij elkaar, maar op de één of andere manier blijven meningsverschillen en ruzies dagelijks naar voren komen.

Binnen een relatie zie je regelmatig dat er bij de ene partner meer behoefte aan gespendeerde tijd samen is, dan bij de ander. Wat mij hiervoor belangrijk lijkt: maak afspraken met elkaar. Als jij hier meer behoefte aan hebt dan jouw vriend, welk compromis kunnen jullie hierin dan stellen? Wat is voldoende voor jou, rekening houdend met de mindere behoefte die jouw vriend heeft?

Ook geef je aan dat jullie beiden verschillende dingen willen in een relatie. Mijn tip is om dit in ieder geval goed te bespreken samen en daarbij aan de volgende vragen te denken: welke verschillende dingen willen jullie? En is het zo erg dat die zo verschillend zijn? Is het mogelijk hierin een compromis te vinden? Hoe zouden die verschillen er in de toekomst uit zien? Wordt er in jullie relatie dat voldoende voldaan aan jullie individuele behoeften in een relatie?

Hopelijk komen jullie er zo wat meer uit. Veel succes gewenst!

Vriendelijke groet,
Carmen
Psycholoog Zaandam
Psychologen Nederland (Psyned) helpt dagelijks mensen door heel Nederland met het vinden van de beste hulp. Wij willen psychologie uit de taboesfeer halen en normaliseren, zodat mensen openlijk aan hun eigen mentale weerbaarheid kunnen werken.
Team PsyNed

Keer terug naar Stel je relatie vraag aan onze relatie therapeut