Een apparte combinatie

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze relatie therapeuten. Je krijgt binnen 1 werkdag antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 5 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

15 december 2016 - Belangrijk: dit forum is in beheer van Psychologen Nederland. Wij helpen graag zoveel mogelijk mensen met inzicht krijgen in hun psyche en gevoelens en delen daarom soms de antwoorden op de hulpvragen op dit forum via onze blog. Als je hier een vraag post kan het zijn dat jouw vraag - uiteraard anoniem - behandeld wordt op onze blog op psyned.nl.

Een apparte combinatie

door Merla » vr 17 maart 2017, 16:15

Ik ben een Introverte gever, hij is een sociale binnenvetter.

Hoe kan ik hem het beste benaderen als ik wil weten hoe hij zich voelt zonder dat hij het door heeft dat hij zijn gevoelens deelde. En zijn er misschien andere valkuilen voor deze combinatie? De relatie begint net en deze type is helemaal nieuw voor mij. Dus dacht ik infomeer even hoe het in elkaar steekt :)
Merla

Re: Een apparte combinatie

door Team PsyNed » ma 20 maart 2017, 19:00

Beste Merla,

Wat goed dat je opzoek bent naar een manier om zo goed mogelijk met jullie verschillen om te gaan. De gene die je het beste kan vertellen wat de prettigste manier is om hem te benaderen is uiteindelijk je partner zelf. Ieder persoon heeft zijn eigen behoeftes en eigen manier van reageren op situaties. Het beste is om hier de communicatie open over te houden. Wat zijn jouw behoeftes en wat zijn die van hem? kunnen jullie hierin een manier vinden die voor beide prettig aanvoelt? Een valkuil is om moeilijke gesprekken uit de weg te gaan, hierdoor kan een kleinigheidje uiteindelijk tot iets heel groots gemaakt worden.

Succes!

Groet,

Team PsyNed
Psychologen Nederland (Psyned) helpt dagelijks mensen door heel Nederland met het vinden van de beste hulp. Wij willen psychologie uit de taboesfeer halen en normaliseren, zodat mensen openlijk aan hun eigen mentale weerbaarheid kunnen werken.
Team PsyNed

Keer terug naar Stel je relatie vraag aan onze relatie therapeut