Geen relatie omdat er geen zekerheid is

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze relatie therapeuten. Je krijgt binnen 1 werkdag antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 5 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

15 december 2016 - Belangrijk: dit forum is in beheer van Psychologen Nederland. Wij helpen graag zoveel mogelijk mensen met inzicht krijgen in hun psyche en gevoelens en delen daarom soms de antwoorden op de hulpvragen op dit forum via onze blog. Als je hier een vraag post kan het zijn dat jouw vraag - uiteraard anoniem - behandeld wordt op onze blog op psyned.nl.

Geen relatie omdat er geen zekerheid is

door PierkePierlala » ma 10 jun 2019, 08:00

Hoi

Ik heb onlangs terug een aantal dates gehad met een meisje dat ik enorm leuk vind. Ze zegt zelf dat ze me ook leuk vindt. Ze is graag samen met mij. Ze voelt zich aangetrokken tot mij en ze flirt met me. Ze vindt me zelfs grappig. Dit zijn allemaal haar eigen woorden. Ze wil ook nog verder afspreken. Maar wil geen relatie omdat ze zich niet 100% kan inzetten in iets waar ze geen 100% toekomst in ziet. Blijkbaar kan ik dus die zekerheid niet bieden. Ookal ziet het er van mijn kant wel zo uit. Ik heb met nog geen enkele vrouw zoveel overeenkomsten gehad. Ze heeft ook gezegd dat ze al veel korte relaties heeft gehad en dit beu is. Ook heeft ze onlangs ruzie gemaakt met haar ex. Misschien zit dat er voor een reden tussen. Ook het feit dat ik zeker geen kampioen ben in het verleiden. Het tegendeel is eerder waar.
Ik heb haar dus laten gaan. Het is nu eenmaal haar keuze. Hoe jammer ik het ook vind.

Mijn vraag is nu. Heb ik hier ergens een fout gemaakt? Is er misschien nog ergens een kans? Moet ik dit gewoon laten rusten? Want ik heb nu misschien nog dat klein beetje hoop. Maar dat is misschien wel nefast voor mijn gemoedstoestand...

Alvast bedankt!
PierkePierlala

Re: Geen relatie omdat er geen zekerheid is

door PierkePierlala » di 11 jun 2019, 07:08

Momenteel speelt door mijn hoofd dat ik haar nog eens met haar wil afspreken om te zeggen wat ik effectief zou willen in de toekomst. Gewoon alles open en bloot op tafel. Dan gewoon weg gaan en haar de tijd geven om hier over na te denken. Want nu weet ze niet echt wat ik wil en misschien is ze daarom wat terughoudend. Volgens mij willen we nog steeds dezelfde dingen.

Maar aan de andere kant ben ik dan bang dat dit haar zal afschrikken. Dat ik overkom als zielig en needy. Ik zie gewoon ergens een kans en ik wil die niet zomaar laten liggen. Precies alsof ik op van die kruispunten in het leven sta, maar nog niet voldoende naar links of rechts gekeken heb voordat ik oversteek.

Is dit een goed idee? Of zou dit de finale spijker in de kist kunnen zijn?
PierkePierlala

Re: Geen relatie omdat er geen zekerheid is

door Beheerder » wo 12 jun 2019, 08:09

Beste PierkePierlala,

Ik kan me voorstellen dat je in een lastige situatie zit. Jij wil er helemaal voor gaan, waar zij zich wat terughoudender opstelt. Weet jij ook wat de reden is dat zij geen toekomst ziet in een relatie met elkaar? Wat je al zegt, vindt ze het misschien wat lastiger om zich open te stellen, misschien ook omdat ze niet precies weet wat jij wil. Het kan goed zijn om hier samen een gesprek over te voeren, waar je alles wat je voelt en wilt tegen haar zegt en andersom. Wellicht wanneer zij inziet dat je je volledig open stelt en dat je er voor gaat, een relatie durft aan te gaan. Het kan ook zijn dat ze op dit moment misschien nog niet klaar is voor een nieuwe relatie. Probeer haar dan te tijd te geven en doe het rustig aan. Zij wil wel blijven afspreken, dus dat is iets wat jullie kunnen blijven doen, als jij dat ook wil.

Mochten jullie hier niet samen uitkomen, kunnen jullie altijd contact opnemen met een relatietherapeut. Een relatietherapeut kan jullie ondersteunen bij jullie gevoelens en de gesprekken hierover. Je mag me ook altijd even bellen. Dan kan ik met jullie mee kijken welke therapeut het beste hierbij aansluit. Je kan me bereiken op 085 401 47 21.

Heel veel succes!

Hartelijke groet,
Team PsyNed
(Melissa)
Beheerder
Beheerder

Keer terug naar Stel je relatie vraag aan onze relatie therapeut