Geobsedeerd door zijn ex. Gevaarlijk?

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze relatie therapeuten. Je krijgt binnen 1 werkdag antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 5 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

15 december 2016 - Belangrijk: dit forum is in beheer van Psychologen Nederland. Wij helpen graag zoveel mogelijk mensen met inzicht krijgen in hun psyche en gevoelens en delen daarom soms de antwoorden op de hulpvragen op dit forum via onze blog. Als je hier een vraag post kan het zijn dat jouw vraag - uiteraard anoniem - behandeld wordt op onze blog op psyned.nl.

Geobsedeerd door zijn ex. Gevaarlijk?

door Kaatje73 » za 28 okt 2017, 16:43

Hallo allemaal,

Waar zal ik in vredesnaam beginnen....
Ik was al eventjes vrijgezel, had hier en daar een scharrel maar zocht nu op relatieplanet. Daar een aantal dates gehad en toen raakte ik met hem in gesprek. Leuk, spontaan, lief! Dus na een poosje chatten en appen een date. De eerste klik was er niet meteen maar nadat we even in gesprek waren ging het hartstikke lekker. Hij leek stapel verliefd op me, deed alles voor me en nam me overal mee naar toe. Tot ik verliefd werd op hem.... Toen ben ik blijkbaar veranderd. Doet ook niet ter zake. Het ging aan en uit, gedoe. Niet met en niet zonder elkaar kunnen. Onze laatste afspraak was dan een friends with benefits relatie maar zonder dat we anderen zouden daten. Ook dat bleek niet te werken in die zin dat er niets veranderde. Zaterdag daar geweest en toen vertelde hij dat hij zijn ex had gezien eerder die week en wat dat met hem deed. Gewoon voor zien lopen. Dinsdag aan de telefoon nog een heel gesprek gehad, ook over dat het niet zou gaan werken tussen ons. Afgelopen donderdag was ik er dan voor een laatste date en mijn spullen. Hij ging douchen en zegt: zet jij een muziekje op? Dus hij loopt naar boven en ik pak zijn tablet. En daar staat een foto van een leuke blonde voor, op lexa. Ik heb hem zo vaak gevraagd omdat ik aanvoelde dat er wat gaande was, of hij contact had met anderen. Altijd was dat nee, tot dinsdag avond toe zelfs. En nu dit. Dat deed me pijn en wat had hij nog meer gelogen? Maar nu komt het. Ik confronteer hem er mee terwijl hij net onder de douche wil stappen en loop weg. Hij komt me achterna en zegt eerst niks. Dan begin ik tegen hem te praten dat ik verdrietig ben dat hij gelogen heeft enzovoorts. Dan zegt hij eerst dat hij vind dat hij geen verantwoording af hoeft te leggen maar ik ken hem, dat zit hem dwars. Wat gevloek en gedoe over en weer... Ik heb teveel gedronken dus kan niet meer naar huis rijden. Trek een tshirt uit de kast en kruip in bed. Hij komt er ook bij maar ik lig zo te huilen dat het geen zin heeft en ga naar beneden. Dat duurt even maar dan komt hij in de deur opening achter me staan en roept: ik zit op tinder, relatieplanet, lexa en facebook en ik zoek overal naar haar. Ben zelfs voor haar nieuwe huis langs gereden. Ben je nu tevreden?! Ik wil haar nooit meer zien, wou dat ze dood was!
En heb je haar gevonden? Weet ik niet was zijn antwoord. Hij zit er erg mee in die zin dat hij absoluut niet van zichzelf wil weten dat dit zo is maar het dus wel onder ogen moet zien. Hij kan haar niet los laten. Ze is ontzettend gemeen geweest en de hoofd moot is dan ook rancune en woede van hem. Ik heb het hem altijd gezegd dat hij niet klaar met haar is en hij heeft het altijd ontkent. Dat deed hij nu ook, letterlijk de ene seconde wel en de andere seconde dan weer niet. Hij is echt in de war, ook dat wil hij niet toegeven. Ik weet niet wat ik er van moet denken of dat ik er iets aan moet doen. In principe zijn we dus nu echt uit elkaar. Hij zegt ook amper wat tegen me. Ook boos op mij omdat ik hem de volgende gevraagd heb of het de waarheid was. Dat heeft hem gekwetst omdat hij zich zo naar me heeft geopend en ik dat in twijfel trek. Ik heb hem wel mijn hulp aangeboden omdat hij hier met niemand anders over zal praten maar er wel in om komt zo.
Het verhaal is heel erg verkort en mist natuurlijk van alles maar is er iemand die er iets op kan/wil zeggen?
Kaatje73

Keer terug naar Stel je relatie vraag aan onze relatie therapeut