Ik heb het gevoel dat ik nooit genoeg voor hem ben

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze relatie therapeuten. Je krijgt binnen 1 werkdag antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 2 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

Ik heb het gevoel dat ik nooit genoeg voor hem ben

door onzeker meisje » do 16 feb 2012, 00:20

Beste,
Ik heb het al zo lang die onzekerheid en ik krijg het er maar niet uit
Ik ben al lang samen met mijn vriend maar heb het gevoel dat ik nooit genoeg ben voor hem
Hij zegt wel dat hij van mij houd en geeft me aandacht maar ik mis precies altijd iets
ik kan precies niet gelukkig zijn en denk steeds dat hij iemand anders zoekt
Als hij uitgaat geniet hij van de aandacht van andere meisjes en op facebook zoekt hij ook vaak contact met meisjes. Hij verteld me hierover maar wil niet dat ik op zijn facebook ga zijn wachtwoord is verboden toegang!
Heeft hij iets te verbergen of is het onschuldig ik weet het niet
Hij wil ook graag alleen weg met zijn vrienden die allemaal vrijgezel zijn :cry: zo gaat hij in mei naar amerika en dit zonder mij ik vertrouw hem wel maar ook weer niet omdat ja hij is de enige die verkeerd en zijn vrienden zijn nogal flirters als ik dan zie hoe mijn vriend precies niet genoeg heeft aaan mijn aandacht alleen dan vrees ik het ergste ik maak me zoveel zorgen en weet me geen raad meer !hoe kan ik hier beter mee om gaan?
Alvast bedankt
onzeker meisje

Zoek je een goede relatietherapeut in Utrecht? Kijk dan even op: Relatietherapie Utrecht
onzeker meisje

Re: Ik heb het gevoel dat ik nooit genoeg voor hem ben

door Psycholoog Gooi » do 16 feb 2012, 17:19

Best Onzeker Meisje,

Ik kan me goed voorstellen dat je je onzeker voelt. In de liefde is het fijn om zeker te weten dat de ander van je houdt, voor je ‘gaat’. Als je van je vriend niet of nauwelijks te horen krijgt dat je belangrijk voor hem bent, dan kan er onzekerheid bij je gaan knagen: wat beteken ik voor hem? Wat ik dan ook begrijp uit jouw brief is dat je bevestiging van hem zoekt dat je belangrijk voor hem bent, klopt dat?
Misschien ben je het niet echt gewend, maar je zou eens kunnen proberen om er met hem over te praten. Het is hierbij niet de bedoeling dat je naar ‘complimentjes vist’, maar meer vertelt aan hem dat je heel veel van hem houdt en dat je onzeker wordt van verschillende acties van hem. Je geeft hem dan de gelegenheid om jou te vertellen waar je staat, wat je voor hem betekent. Het kan goed uitpakken voor jou, en het kan ook zijn dat hij je iets vertelt wat je liever niet zou horen. Geef hem aan dat je liever weet waar je aan toe bent, ook als is dat misschien geen goed nieuws. Er kan zo een eerlijk gesprek plaatsvinden, waarin je hem ook kunt aangeven wat jij nodig hebt om je prettig, en ‘veilig’ kunt voelen als zijn vriendin.
Veel succes, en veel liefde gewenst,

Petra van der Heiden
Relatietherapie Gooi
Psycholoog Gooi

Keer terug naar Stel je relatie vraag aan onze relatie therapeut