We hebben elke week ruzie, twijfel nu over relatie

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze relatie therapeuten. Je krijgt binnen 1 werkdag antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 2 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

We hebben elke week ruzie, twijfel nu over relatie

door bobby » do 09 feb 2012, 04:45

hoi ,ik heb advies nodig; nl ik en mijn vriendin hebben zoveel ruzie.
ik heb al drie jaar een buitenlandse vriendin en wil haar naar nederland halen ,

ik ga min 0m de 6 maanden naar haar toe en iedere dag online voor min 2 uur.
ik hou veel van haar maar de laatste tijd begin ik steeds meer te twijfelen in onze relatie.

we ruzieen steeds weer toch minstens een maal per week.
we hebben een verschillende achtergrond en cultuur, hoewel mij dit erg aantrok begint het nu een obstakel te worden.

en ik ben bang dat als ik haar eenmaal in ned bij mij heb het nog erger wordt.
op dit moment zie ik een huwelijk helemaal niet zitten.
ze blijkt erg kinderlijk te zijn,iets wat ze de eerste maanden goed verborgen wist te houden,
en kwam er pas achter naar eerst ontmoeting na 6 maanden.

hoopte dat dat wel over ging, maar niet.
ook is ze erg wantrouwig tegenover mij.
als ik soms geen tijd heb voor haar ,maar wel online ben,
ik en een erg onafhankelijke man en hoewel we erg veel van elkaar houden, beklemt mij dit erg.
en ben bang een grote fout te gaan maken als ik met deze relatie verder ga,
dank voor uw reactie. bobby

Zoek je een goede relatietherapeut in Voorburg? Kijk dan even op: Relatietherapie Voorburg
bobby

Re: We hebben elke week ruzie, twijfel nu over relatie

door Psycholoog Gooi » do 09 feb 2012, 17:49

Hi Bobby,

Ik lees in je vraag dat je sinds 3 jaar een vriendin in het buitenland hebt, dat je haar elke 6 maanden ziet, dus nu 5 of 6 keer persoonlijk hebt ontmoet en dat je elke dag ongeveer 2 uur contact hebt via het internet. Je twijfelt of je door wilt met haar omdat ze kinderlijker lijkt dan je dacht. Je voelt ook wantrouwen en tussen de regels door lees ik dat je bang bent dat je helemaal geen vrijheid meer hebt als je door gaat met je vriendin.
Het is lastig om je hierin te adviseren voor wat betreft wel of niet met haar doorgaan, dan zou ik mij te groot maken en me baseren op te weinig informatie.
Het lijkt mij een goed plan om haar op te zoeken en hier met haar een gesprek over te beginnen ‘face tot face’ dus niet via het internet. Je kunt haar vertellen wat je dwars zit en eerlijk zijn naar haar toe. Vertel haar dat je het moeilijk vindt om de grote stap te zetten om samen te gaan wonen en vertel haar over je twijfels. 3 jaar is niet niets, ook al is het vooral via internet. Maar een relatie moet beide partners iets geven en iets toevoegen aan het leven. Ik weet niet waar jullie ruzies over gaan, maar praat er eens over met haar. Is er een soort gemeenschappelijke noemer in deze ruzies? Gaat het vooral over een bepaald thema? Praat over de onderliggende gevoelens van de ruzies met elkaar.
Beslis niet overhaast, maar maak je probleem met haar bespreekbaar. Veel liefde gewenst.

Petra van der Heiden
Relatietherapie Gooi
Psycholoog Gooi

Keer terug naar Stel je relatie vraag aan onze relatie therapeut