heeft ze toch nog gevoelens voor mij?

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze relatie therapeuten. Je krijgt binnen 1 werkdag antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 5 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

15 december 2016 - Belangrijk: dit forum is in beheer van Psychologen Nederland. Wij helpen graag zoveel mogelijk mensen met inzicht krijgen in hun psyche en gevoelens en delen daarom soms de antwoorden op de hulpvragen op dit forum via onze blog. Als je hier een vraag post kan het zijn dat jouw vraag - uiteraard anoniem - behandeld wordt op onze blog op psyned.nl.

heeft ze toch nog gevoelens voor mij?

door fahr » vr 14 apr 2017, 17:04

4 maand geleden zijn mijn vriendin en ik (beide 24j) uit elkaar gegaan na een relatie van anderhalf jaar.
Ze heeft me gedumpt omdat ze gevoelens had voor een ander.
Onze break-up is eigenlijk heel rustig verlopen en we wilden beide nog vrienden blijven na de breuk, ook al wil ik haar nog steeds kost wat kost terug.

Nu vindt ze het wel moeilijk om vrienden te blijven. Als we afspreken hebben we de tijd van ons leven en is het super gezellig, maar na onze afspraak negeert ze me altijd een aantal dagen.
Is dit omdat ze nog steeds gevoelens heeft voor mij? Kan het zijn dat, zelfs nu ze al 4m een ander heeft, ze nog steeds aan mij denkt en eventueel opnieuw zou willen starten?
fahr

Re: heeft ze toch nog gevoelens voor mij?

door Team PsyNed » vr 28 apr 2017, 14:01

Beste Fahr,

Bedankt voor je vraag, je bevindt je zo te lezen in een moeilijke situatie. Jij wil nog steeds een relatie met je ex-vriendin. Weliswaar hebben jullie afgesproken vrienden te zijn, maar jij hebt altijd gehoopt op meer dan dat. Jullie hebben het goed met elkaar als je elkaar ziet en op basis van deze ontmoetingen probeer je in te schatten of ze jou mogelijk ook ziet zitten.

Hier een paar handvatten om je te helpen er anders mee om te gaan. Waarom vraag je haar niet hoe het zit? Zeg zoiets als: “Ik vind je nog steeds super, ik wil graag weer verder met onze relatie.” Natuurlijk is dit heel spannend, maar het maakt het voor allebei wel heel duidelijk. Jij wil helemaal niet alleen “vrienden” zijn en zij zal zich kunnen uitspreken.

Natuurlijk kan ze nee zeggen. Maar verandert dat voor jou veel aan de situatie zoals die nu is? Ja, de hoop die je hebt is dan verdwenen, maar feitelijk verandert er niets. Bedenk wel dat je heel trots mag zijn op jezelf als het eenmaal hebt gevraagd. Jij hebt je dan heel duidelijk uitgesproken, en niet onder stoelen of banken gestoken dat je haar heel leuk vindt. Daar is moed voor nodig. Moed die jij dan heb opgebracht. Ik wens je hier succes mee.

Vriendelijke groet,

Team Psyned
Team PsyNed

Keer terug naar Stel je relatie vraag aan onze relatie therapeut