Het gevoel is bij haar weg!

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze relatie therapeuten. Je krijgt binnen 1 werkdag antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 5 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

15 december 2016 - Belangrijk: dit forum is in beheer van Psychologen Nederland. Wij helpen graag zoveel mogelijk mensen met inzicht krijgen in hun psyche en gevoelens en delen daarom soms de antwoorden op de hulpvragen op dit forum via onze blog. Als je hier een vraag post kan het zijn dat jouw vraag - uiteraard anoniem - behandeld wordt op onze blog op psyned.nl.

Het gevoel is bij haar weg!

door Stofizuid » vr 30 aug 2019, 14:59

Mijn ex heeft het uitgemaakt na 3 jaar. Ik was haar (toen 20) eerste liefde in haar leven en onze relatie was perfect, alsof we voor elkaar gemaakt waren, dus ook beste maatjes. Uit het niets zonder gesprek maakt ze het uit met de reden dat ze er over na heeft gedacht en geen gevoelens meer voor me heeft.

Een maand ervoor was ik nog de vader van haar toekomstige kinderen zei ze en miste ze mij toen ze op vakantie was. Ze geeft nu aan dat ze alles wilt laten bezinken en over later we even verder moeten kijken. Met moeite probeer ik geen contact met haar op te nemen (No Contact methode). Is er een kans dat haar gevoel terug kan komen of dat ze mij gaat missen? Ze gaf zelf aan dat ze het ook heel erg kut vindt, maar dat ze op dit moment haar gevoelens voor mij niet kan veranderen. Ik ben altijd heel erg goed voor haar geweest en we hadden nooit ruzies, uiteraard wel leuke discussies.

Met haar laatste zin geeft ze voor mijn gevoel aan dat ze tijd nodig heeft, maar dat ze niet het hoofdstuk heeft afgesloten toch?
Stofizuid

Re: Het gevoel is bij haar weg!

door Beheerder » di 03 sep 2019, 13:16

Beste Stofizuid,

Wat moet je geschrokken zijn toen je ex de relatie heeft beëindigd. Zeker omdat het voor jou erg uit het niets kwam en zij kort daarvoor nog heeft aangegeven dat ze jou ziet als de vader van haar kinderen. Ik snap dat je het lastig vindt om geen contact met haar te zoeken. Het is belangrijk om je daar wel aan te houden, omdat zij heeft aangegeven dit te willen. Geef dit even tijd. Ik vind het lastig om nu tegen jou te zeggen of zij wel of niet terug komt bij jou. Daar kan ik ook helaas geen uitspraak over doen.

Hebben jullie een periode afgesproken wanneer jullie weer contact met elkaar opnemen? Dat maakt het voor jou makkelijker namelijk. Dan kun je haar contacten op het afgesproken moment. Als zij op dat moment nog niet zeker is van haar gevoel, weet je dat je haar los moet laten. Het is moeilijk, maar uiteindelijk zal het beter voor je zijn om door te gaan.

Het is een lastige periode voor je, onduidelijkheid is één van de vervelendste dingen die er is. Mocht je hier nou over willen praten met iemand om het een plekje te kunnen geven, mag je me altijd even bellen. Dat kan op 085 401 47 21. Je kan ook altijd even kijken op www.psyned.nl. Daar staan de psychologen op waarmee ik samen werk.

Ik wens je in ieder geval heel veel succes!

Hartelijke groet,

Team PsyNed,
Melissa
Beheerder
Beheerder

Keer terug naar Stel je relatie vraag aan onze relatie therapeut