Hallo,
ik ben een jong meisje en ik zit met een ernstig probleem.
Ik ben bijna een jaar samen met mijn vriend, en ik hou ontzettend veel van hem. We hebben een serieuze relatie: ik zie hem bijna elke dag en we doen bijna alles samen. Maar mijn probleem: hij gaat iedere week in het weekend naar een jeugdhuis.
In het begin van onze relatie, ging ik nog mee naar het jeugdhuis. Maar na een paar maand begon ik dat wel beu te worden. Ik werd misselijk van de sigarettenrook en van de alcohol. Ook heb ik zijn vrienden wiet zien roken. Ik wil zelf uit dat milieu blijven en door hem ga ik voorlopig ook niet graag meer uit.
Ik heb hem gevraagd een paar maand geleden of hij minder naar daar wou gaan, en meer leuke dingen met mij wou gaan doen. Als hij iedere week opnieuw dan weer zei dat hij naar daar ging gaan, begon ik er mij in te ergeren. Ik vind het niet erg dat hij 1 of 2 keer per maand weggaat, maar niet elke week! Vorige week nog was er een fuif in dat jeugdhuis. Hij zei dat hij niet zou gaan en ik geloofde hem omdat hij onlangs ziek was geweest. De dag na de fuif heb ik van een vriend van mij gehoord dat hij daar was tot 1u, terwijl hij tegen mij had gezegd om 10u die avond dat hij ging slapen. Ik was die avond nog tot bij hem geweest tot 9u, toen hij opeens raar begon te doen of ik niet naar huis moest, terwijl hij anders altijd wil dat ik langer blijf. Hij heeft dus al tegen mij gelogen daarover, dus nu vertrouw ik hem ook niet meer. Zijn reden was dat hij had gelogen (eerst) dat het altijd ruzie was als hij wegging. Erna toen het even gedaan was tussen ons wist hij niet meer waarom hij had gelogen. Ik heb besloten om hem een 2e kans te geven, maar vertrouwen zal nooit meer terugkrijgen.
Maar nu, ik ben hem al 2 maanden aan het vragen of hij even een pauze voor me wil inlassen, dat hij op zijn minst 2 weken eens thuisbleef. Maar hij blijft doorvragen of hij mag gaan en of we dan samen gaan...
Ik weet niet meer wat ik moet doen met hem, ik hou te veel van hem om het daarvoor gedaan te maken,
maar ik ben ongelukkig en gefrustreerd door zijn gedrag. Ik begrijp hem dat hij wil weggaan, hij is nu bijna
19jaar en ik vind het normaal dat hij wil weggaan met vrienden. Maar ik vind 2x per week echt te veel, ik slaap er bijna niet meer van... Voor de rest is hij de perfecte jongen, hij is lief, mooi en attent en staat altijd voor me klaar.
Wat moet ik toch doen?
Groeten
AllRightsReservedd
Zoek je een goede relatietherapeut in Amsterdam? Kijk dan even op: Relatietherapie Amsterdam