Hij wordt snel kwaad, werkt veel en we doen niks meer samen

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze relatie therapeuten. Je krijgt binnen 1 werkdag antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 2 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

Hij wordt snel kwaad, werkt veel en we doen niks meer samen

door sacha10 » za 18 feb 2012, 13:26

Mijn man is altijd aan het werk. Als hij thuis is gaat hij naar z'n kamer en gaat werken of dingen voor zichzelf doen. Hij overlegt niet met mij of er wat moet gebeuren, hij loopt zonder iets te zeggen naar boven en ik weet niet of hij daar een kwartier zit of 3 uur. Praten is onmogelijk, ik moet hem laten en me niet met hem bemoeien, doe ik dat wel dan wordt hij vreselijk kwaad. Dan word ik ook kwaad, daarna gaat hij maatregelen nemen, we gaan dan niet uit, hij zegt dan de afspraken die we hebben af. Ik zit dus meestal beneden op de bank en hij boven. Vroeger zat ik altijd te wachten wanneer hij eens thuiskwam uit z'n werk nu tot hij eens beneden komt. Hij heeft niet het gevoel dat het onprettig voor mij is dat ik praktisch iedere avond en tenminste een dag in het weekend beneden zit. Ook is hij heel erg gauw kwaad en heel lang kwaad, praten is onmogelijk. Ik word razend op deze houding en we maken de laatste tijd alleen maar ruzie. Ik zie het niet meer met hem zitten. Alle leuke dingen worden verpest door de ruzies en wanneer er toch iets doorgaat is er al zoveel aan vooraf gegaan dat ik niet meer kan genieten. Wanneer hij iets wil doen, dan moet dat gebeuren en als ik iets wil en hij heeft geen zin dan gebeurt dat niet. Hij is opgevoed in een internaat, heeft nooit echt een gezinsleven meegemaakt, hij zal nooit denken: dat doe ik voor haar! Ik hoop dat dit een beetje een beeld geeft van onze, in mijn ogen, ongelijkwaardige relatie.
Vriendelijke groet, sacha10

Zoek je een goede relatietherapeut in Voorburg? Kijk dan even op: Relatietherapie Voorburg
sacha10

Re: Hij wordt snel kwaad, werkt veel en we doen niks meer samen

door Psycholoog Assen » zo 19 feb 2012, 15:23

Beste Sacha,

Je schrijft hoe jij en je man al een tijd langs elkaar heen leven. En jullie elkaar niet meer kunnen bereiken over wat jullie dwars zit, omdat het steeds escaleert. Alleen komen jullie nu niet verder, dus lijkt het me zinvol om onder begeleiding van een relatietherapeut het gesprek aan te gaan. Zodat jij kunt vertellen hoe jij je voelt en je man misschien waarom hij zo kwaad wordt.
Daarnaast lees ik hoe zijn stemming jouw plezier en genieten beïnvloedt. Terwijl je natuurlijk best voor je zelf mag zorgen dat je het goed hebt. Door het plezier dat je aan hobby's of vriendinnen beleeft. Misschien zijn er dingen die je voordat je een relatie kreeg wel deed en nu niet meer. En kan je door daar waar tijd in te investeren weer wat plezier krijgen wanneer het niet lukt om met je man samen iets te doen.

Ik wens je sterkte,
Hartelijke groet,
Yvonne Willems
Relatietherapie Assen
Psycholoog Assen

Keer terug naar Stel je relatie vraag aan onze relatie therapeut