Hij zegt nooit dat hij van mij houdt

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze relatie therapeuten. Je krijgt binnen 1 werkdag antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 2 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

Hij zegt nooit dat hij van mij houdt

door Cherry » ma 30 jan 2012, 19:53

Sinds 4 jaar heb ik een vriend en hij geeft echt wel om me, maar hij heeft nog nooit gezegd dat hij van me houdt.
Ik heb het zelf wel gezegd want ik hou veel van hem. Maar hij zegt dat zoiets bij hem langzaam moet groeien en dat hij dit nog nooit gezegd heeft tegen een vrouw (hij heeft een relatie gehad van 13 jaar en een van 2 jaar). Hij zegt het wel tegen zijn kind, dus hij kan het wel.
Hij doet het zeggen van aardige dingen af als geslijm (en daar doet hij niet aan) en hij vindt dat ik moet zien in zijn daden dat hij om me geeft. En het is zo dat hij wel wat voor me doet, maar het is ook niet zo dat hij regelmatig cadeautjes voor me koopt of dat het me heel duidelijk is dat ik de ware voor hem ben.
Hij spreekt soms over samenwonen, maar ik zeg dan dat ik niet ga samenwonen met iemand die niet van me houdt. Hij zegt dat hij verwacht dat het wel gaat komen als we eenmaal samenwonen. Maar wat als dat niet gaat gebeuren? Dan zal ik toch ongelukkig worden, lijkt me.

Het begint me op te breken. Ik zou zo graag horen dat ik belangrijk voor hem ben, dat hij van me houdt, dat hij me geweldig vindt, etc. Maar het blijft zo stil aan zijn kant.

Moet ik me hierbij neerleggen? Ik kan hem toch niet dwingen om zoiets te zeggen? Ik heb wel gezegd dat ik er behoefte aan heb, maar ook daar reageert hij niet op. Of moet ik hierom de relatie afbreken? Ik heb het gevoel dat ik iets mis, dat ik iets tekort kom, dus ik twijfel, want van de andere kant hou ik veel van hem.
Of moet ik het van een heel andere kant bekijken? Is er iets dat ik over het hoofd zie?

Zoek je een goede relatietherapeut in Voorburg? Kijk dan even op: Relatietherapie Voorburg
Cherry

Re: Hij zegt nooit dat hij van mij houdt

door Therapie Amsterdam » ma 30 jan 2012, 22:52

hallo Cherry
wat ben je eerlijk, echt fijn om te lezen.
je kunt je vriend niet veranderen. ik weet alleen niet zeker of wat hij zegt waar is, nl dat de liefde zal groeien als jullie samenwonen.
jij alleen kunt voelen of zijn niet verbaal uiten van zijn liefde voor jou genoeg voor je is,
juist omdat je beter niet kunt verwachten dat hij verandert.
liefde is geen ruilhandel, maar het is wel belangrijk dat er een basis gevoel van tevredenheid in jullie relatie is. zo niet dan kun je voorstellen dat jullie een therapeut zoeken die met jullie helder kan krijgen waar het aan ontbreekt en jullie kan helpen dat gat te dichten.
stel dat je vriend daar niet in mee wil gaan dan moet jij jezelf de vraag stellen of je voldoende gelukkig met hem bent zoals het nu is en of je op deze manier door wilt gaan.
niemand dan jijzelf kan je dit antwoord geven. ik hoop dat je wat aan mijn antwoord hebt
ik wens je sterkte en de moed om eerlijk te zijn naar jezelf
warme groet,
Therapie Amsterdam
Patrice Nieuwenhuijs therapie Amsterdam
Therapie Amsterdam

Keer terug naar Stel je relatie vraag aan onze relatie therapeut