Sinds 4 jaar heb ik een vriend en hij geeft echt wel om me, maar hij heeft nog nooit gezegd dat hij van me houdt.
Ik heb het zelf wel gezegd want ik hou veel van hem. Maar hij zegt dat zoiets bij hem langzaam moet groeien en dat hij dit nog nooit gezegd heeft tegen een vrouw (hij heeft een relatie gehad van 13 jaar en een van 2 jaar). Hij zegt het wel tegen zijn kind, dus hij kan het wel.
Hij doet het zeggen van aardige dingen af als geslijm (en daar doet hij niet aan) en hij vindt dat ik moet zien in zijn daden dat hij om me geeft. En het is zo dat hij wel wat voor me doet, maar het is ook niet zo dat hij regelmatig cadeautjes voor me koopt of dat het me heel duidelijk is dat ik de ware voor hem ben.
Hij spreekt soms over samenwonen, maar ik zeg dan dat ik niet ga samenwonen met iemand die niet van me houdt. Hij zegt dat hij verwacht dat het wel gaat komen als we eenmaal samenwonen. Maar wat als dat niet gaat gebeuren? Dan zal ik toch ongelukkig worden, lijkt me.
Het begint me op te breken. Ik zou zo graag horen dat ik belangrijk voor hem ben, dat hij van me houdt, dat hij me geweldig vindt, etc. Maar het blijft zo stil aan zijn kant.
Moet ik me hierbij neerleggen? Ik kan hem toch niet dwingen om zoiets te zeggen? Ik heb wel gezegd dat ik er behoefte aan heb, maar ook daar reageert hij niet op. Of moet ik hierom de relatie afbreken? Ik heb het gevoel dat ik iets mis, dat ik iets tekort kom, dus ik twijfel, want van de andere kant hou ik veel van hem.
Of moet ik het van een heel andere kant bekijken? Is er iets dat ik over het hoofd zie?
Zoek je een goede relatietherapeut in Voorburg? Kijk dan even op: Relatietherapie Voorburg