Hoe kan ik het loslaten?

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze relatie therapeuten. Je krijgt binnen 1 werkdag antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 2 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

Hoe kan ik het loslaten?

door jillie78 » wo 22 mei 2013, 21:15

Hallo,

ik zit met een lang verhaal wat ik zal proberen in te korte. Ik heb mijn huidige vriend leren kennen via een datingsite, hij heeft mij vertelt dat hij een eigen zaak heeft, heeft me een huis laten zien waar hij woonde en nog een aantal dingen. Na 3 mnd daten kwam ik erachter dat hij geen eigen zaak had en vertelde hem dit, (had constant het gevoel iets klopt er niet). Toen ik hem dit vertelde kwam alles boven tafel het waren inderdaad allemaal leugens hij werkte ergens anders, het huis wat hij liet zien was niet van hem enz. Ik heb hem dit kunnen vergeven omdat ik het niet belangrijk vind wat iemand zijn baan is of waar die woont als je hem leuk vind. Na vier maanden kreeg ik een mooie ring kado en twee wkn later kwam naar voren dat hij een gokverslaving had. We kregen hier ruzie over en hij probeerde de ring af te pakken (om waarschijnlijk te kunnen gokken) en heeft me toen ook geslagen. Ondertussen heb ik hem geholpen aan een therapeut en door schulden die hij nu heeft. (loonbeslag). is er een einde gekomen aan zijn gokverslaving. Ondertussen is hij erg wisselvallig in zijn woorden, het ene moment zegt hij ik hou van je en het andere moment zegt hij weer "ik zeg dat alleen op jou zoet te houden". Dan heeft hij weer alleen een relatie met me omdat ik een soort projectje voor hem ben. Dan is het weer uit en dan is het weer dat hij me niet kwijt wil. We wonen 70 km van elkaar vandaan en zie hem dus alleen in het weekend heel soms op woensdag. Als hij vrijdags vrij is en ik vraag kom je nu al naar mij toe, krijg ik als antwoord "wat moet ik bij jou doen". Of ik kost teveel geld aan benzine (wat ook wel zo is als je niet zoveel te makken hebt natuurlijk). Daarnaast geeft hij vaak aan dat hij zichzelf niet kan zijn bij mij en niet met mij kan praten. Dat ik een ander niveau heb dan hem (hij neomt me vaak blonT). Ook hebben we al meerdere keren slaande ruzie gehad. De laatste x heeft hij me 5x met zijn vuist in me gezicht geslagen en me keel dicht geknepen (de blauwe plekken stonden in me nek, en me wang zat een ei op). Nu weet ik van mezelf dat ik in een ruzie ook niet aardig ben , ik sla niet hoor maar hij zegt altijd dat ik kan zuigen. En dat klopt ik kan door blijven vragen net zolang dat ik antwoord krijg. Heb ondertussen geleerd dat ik maar me mond wijs dicht hou of nou een paar zinnen weg loop en de volgende dag rustig verder praat. Dus de slaande ruzies zijn er niet meer. Iedereen roept en zegt ga weg bij hem, maar dat is juist het lastige ik hou echt van deze jongen (zijn nu bijna twee jaar verder) en wil hem eigenlijk niet kwijt. Maar door die dingen die hij heeft gedaan en gezegd ben ik nog onzekerder geworden dan ik al was, en zie bij alles wat hij zegt spoken. Als hij zegt ik hou van je denk ik ja tuurlijk voorheen was dat een zoethoudertje. Ik weet gewoon niet hoe ik mijn eigen onzekerheid moet wegstoppen. Hij zegt dan dat ik het los moet laten als ik verder wil met hem en daar niet constant over moet beginnen. Maar het is zo makkelijk gezegd dan gedaan. Dus nu de hulpvraag, hoe kan ik verder gaan en waarom begrijp hij mijn onzekerheid niet???. Hij vind dat ik nu teveel bevestiging aan hem vraag of hij nog wel van me houdt en bij me wilt zijn. Wat hij dus weer zwaar irritant vind.

groetjes jill

hoop echt op een response,en ja weggaan dat is de meest logisch maar ik wil dat niet.
jillie78

Re: hoe kan ik het loslaten

door Mariana » do 23 mei 2013, 16:33

Lieverd, weggaan is niet alleen het meest logisch, je MOET weg en snel ook maar dat wil je niet.. Waarom niet?
Zijn 5 vuistslagen in je gezicht en een poging om je te wurgen niet overtuigend genoeg?
Ga alsjeblieft zo snel mogelijk weg voordat je een woedeaanval van hem niet overleefd of gehandicapt raakt.

Wat zou je je beste vriendin aanraden vraag ik me af...

Heel veel sterkte en liefs, wees sterk, vecht voor je leven. Bedenk ook dat zijn gokverslaving niet over is, hij heeft alleen niks meer om te vergokken.. gokverslaving is bijna niet onder controle te houden geloof me; hij heeft nog niet eens een behandeling ondergaan!!

Zodra hij de kans krijgt verkoopt hij jouw kleren nog, ik ken het probleem beter dan me lief is.
Pak je spullen en ga, vandaag nog, stel dat hij dit zou lezen en door zou draaien, hij zou je in blinde woede dood kunnen slaan, echt onderschat dit niet!
Mariana

door jillie78 » vr 24 mei 2013, 08:18

Hoi Marianne,

Bedankt voor je lieve en oprechte antwoord. Weg gaan is voor mij nog geen optie omdat mijn hart nog van hem houdt. We hebben samen een hoop meegemaakt,en hebben lief en leed met elkaar gedeelt. Ik denk zelf dat zijn woede uitbarsting komt omdat ik zo door blijf hameren, dat kan soms zelfs om twee uur snachts zijn tot vijf uur in de ochtend. Missvhien als iemand dat bij mij doet zou ik ook wel flippen. Ik kom uit een mishandelde relatie van vier jaar, en heb gewoon weinig zelfrespect meer. Loop ook bij maatsch.werk me vriendinben zeggen ook gaan en dat ik beter verdien. Maar als er niks aan de hand is is het ohhhh zo leuk met elkaar. De positieve kanten winnen het nog van de negatieve zeg maar. Plus ik heb dingen in Mijn verleden gedaan die hij accepteerd, wat niet Elke man zou accepteren. Heb jij ook iemand gehad met een gokverslaving dan???. Eind dit jaar is hij van zijn schuld af, omdat hij een goede baan heeft en goed verdient. Ik denk zelf dat hij ondertussen wel geleerd heeft van zijn gokverslaving. En dat hij door deze stress zo absurd reageert. Hij ging van Hugo boss naar zeeman, zeg maar. Is ook een irritatiepuntje voor hem. Ik wil hem gewoon leren vertrouwen maar weet niet hoe.

Groetjes jill
jillie78

door jillie78 » vr 24 mei 2013, 08:31

Plus dan nog wat,
Hij blijft constant met andere vrouwen in gesprek, nou moet dat wel gewoon kunnen natuurlijk. Maar doordat hij telkens tegen mij zegt: het is uit / aan. Ik Ben niet goed genoeg, Mijn niveau is te laag, zoek is een echte baan. Je bent te emotioneel enz. Wordt ik gewoon steeds onzekerder en Ben ik Vang dat hij.straks een ander tegen komt die wel aan zijn eisen voldoet. En als ik ernaar vraag waarom hij perse contact.zoekt met.die.vrouwen, wordt.hij boos en snapt hij Mijn gedachtes niet.
jillie78

door Mariana » vr 24 mei 2013, 11:42

Hoi Jillie,

Ik lees net je berichtje en inderdaad heb ik een keer een relatie gehad met een gokverslaafde. Alleen wist ik het van tevoren, hij was in behandeling en blablabla en had zijn lesje wel geleerd nadat zijn laatste vriendin hem op straat had gezet in december, niemand hem nog binnenliet zelfs niet in de berging of zo want hij had echt iedereen al zo vaak bestolen, geld geleend maar nooit teruggegeven en nu had hij een baan, bijna geen schulden meer en ZIJN LESJE GELEERD.
Zodra hij weer aan geld kon komen (door zijn baan) heeft hij meteen weer geld geleend, schulden gemaakt, betaalde zijn rekeningen niet meer en toen ik een keer zei ben je &^%$$#@ dit pik ik niet tsja, laten we zeggen dat ik nog steeds een litteken op mijn been heb..
Ik heb echt heel veel last van hem gehad, tot hij godzijdank probeerde een drugsdealer op te lichten om aan geld te komen, die heeft hem, zijn auto en zijn huurhuis helemaal kapot geslagen.
Ik heb gehoord dat hij dood uit huis gehaald is, ook dat hij in coma lag en nu ergens in een inrichting ligt te vegeteren, geen idee niemand kijkt nog naar hem om.
Hij was 43, op zijn 28e om maar wat te noemen dacht hij nog dat hij heel wat was en had nog mensen die hem hielpen maar niemand helpt hem nog. Mij heeft hij ook bestolen en had ook zo'n grote bek.
Dat pikte ik niet dus weg was ik, het duurde dus niet zolang ik denk een half jaar + bijna 2 jaar gestalk, gedreig en een hoop ellende.
Maar toen hij me sloeg dacht ik ho, dat doe je maar tegen een flinke vent, ik ben weg. Heb politie gebeld en die zeiden ook: gokverslaafden zijn het gevaarlijkst en aggressief van alle verslaafden. Alcoholisten of drugsverslaafden (wat hij ook gebruikte daar niet van) bereiken af en toe een punt waarop ze niet meer kunnen, je kan geen krat wodka op een dag drinken, gokken kan dagen achter elkaar zeker als je speed of coke neemt om wakker te blijven. Wat je weer agressief maakt...

Maar je schrijft dat je al hulp krijgt en een paar goede vriendinnen, ik hoop echt dat ze je ervan kunnen overtuigen dat je beter af bent zonder hem. Zodra hij weer geld heeft gokt hij weer, en hoe hij je toespreekt. Dat moet je niet pikken. Zeg gewoon eens: hoe durf jij mij dom te noemen, je zit zelf in de schuldhulpverlening met je domme gegok want gokken kan je dus ook niet je verliest alleen anders zat je nu toch in een duur huis? Ook zeer triest van je, liegen over wat van jou is zielig mislukt figuur.
ALLEEN DOOR DE TELEFOON ZEGGEN ANDERS MAAKT IE JE AF!!
Maar ik ben bang dat je daar niet aan toe bent, ik wil je toch nog een keer vragen wat je je beste vriendin, je moeder, je zus of weet ik van wie je veel houdt aan zou raden.
Zou je echt zeggen: ach, het is toch ook wel een leuke jongen, jullie hebben toch ook soms goede tijden, neem die klappen op de koop toe en hou je mond dan ook, waarom spreek je je vriend tegen als dat hem boos maakt?
Je bent zijn slaafje en moet doen wat hij zegt, je weet dat hij je alleen om zich heen kan verdragen omdat er nog wat te halen valt, dat zegt hij zelf tenminste, je bent een projectje voor hem (projectje om geld los te krijgen, als hij geld heeft gaat hij gokken en komt hij niet naar jou, geloof die verhalen over krap zitten en daarom geen benzine niet!!) dus als je deze fijne lieverd niet kwijt wilt en ook niet doodgeslagen wil worden doe je beter wat hij zegt.

Ik denk dat je wat anders zou zeggen.. en dat je al eerder in een hele foute relatie zat met iemand die je slaat maakt je nog makkelijker slachtoffer. Denk alsjeblieft aan jezelf en bedenk dat je een lieve vriend verdient die je niet slaat, al treiter je hem urenlang.
Doe ik ook, exen noemen me bloedzuiger maar slaan????? Nee, ze liepen gewoon weg en zeiden ik ga nu weg want je haalt het bloed onder mijn nagels vandaan ik kan je wel slaan dus ga ik even afkoelen.

Zo kan het ook.. Zou je het je vriendinnen aanraden? Vast niet.... heel veel sterkte nogmaals en pas op, het feit dat hij nog kapsonus heeft en zit te zeuren dat hij niet meer kan kopen wat hij wil ipv dankbaar te zijn dat hij hulp krijgt met zijn schulden en niets hoeft te doen aan zijn gokverslaving bezorgt me kippevel.

Liefs, Mariana
Mariana

door Mariana » vr 24 mei 2013, 11:57

p.s. Dat hij op zoek is naar andere vrouwen is al niet normaal zonder gokverslaving en als jij zegt ja lieverd, ik snap dat wel hoor. O je vindt me dom, en kan wel wat beters krijgen? Nou gelukkig dat ik tot je een ander heb nog bij je mag blijven en je me af en toe nog voor rotte vis uit wil maken, daar word ik blij van!
De andere dames trappen er niet in vrees ik.. daarom houd hij jou nog even achter de hand, hij zoekt een vrouw met meer geld of een rijke paps en mams, echt. Daarom moet je ook een beter betaalde baan van hem zoeken, hij heeft geld nodig vergeet dat niet! Dat komt op nr.1 en al is ze bejaard, als hij een rijkere vrouw kan vinden is dát zijn grote liefde, meteen. Tot ze hem op straat zet, hij net als die vriend van mij een paar maanden op straat leeft (hoewel iemand hem nog wel binnen zal laten zo te lezen...)
Dan beterschap tot hij de kans weer krijgt.

O ja, die ex van mij had een vriendin met een kind van 6, al het geld ging op aan hem en het kindje leefde al 3 dagen op vanillevla toen haar familie zei: we schakelen Jeugdzorg in en zeggen dat je die vent liever je geld geeft om te gokken en dat je kind letterlijk geen eten krijgt. Een beetje vla... Toen ze moest kiezen tussen haar kind en hem heeft ze hem er uitgegooid. Ik snap hoe sterk dat gevoel kan zijn, als moeder ga je dan wel heel ver en ze was geen dom iemand, net als jij niet dom bent, ze was lerares op een school voor kinderen met leerproblemen dus echt geen halve gek. Toch moest het zover komen met Jeugdzorg en alles... Ik bedoel er maar mee te zeggen dat ik begrijp dat het echt heel moeilijk is maar je moet wel..
STERKTE!!!!!!!!!!!!
Mariana

Keer terug naar Stel je relatie vraag aan onze relatie therapeut