Hoe kan ik mijn ex weer terugkrijgen?

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze relatie therapeuten. Je krijgt binnen 1 werkdag antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 2 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

Hoe kan ik mijn ex weer terugkrijgen?

door Jennyjen » do 02 feb 2012, 15:53

Heey mensen,

ik ben dan wel 15 jaar maar had een vriendje,
die het nu al sinds november had uitgemaakt.
Ik wil hem terug kan iemand me helpen hoe ik dat moet aanpakken?
Ik wil best het hele verhaal erbij zetten maar dan word het wel lang,
Het verhaal dus:
Me vriendje en ik hadden bijna 3 maanden het was redelijk serieus voor mij doen en we zoende ook al,
Maar we belde de teveel daar ben ik nu ook al achter en door dat bellen naar school via skype gingen we ons irriteren aan de kleinste dingetjes die maar gebeurde,
En dus ging het uit.. met nog veel meer ruzies hij ging me zelfs uitschelden,
Veel mensen metname me ouders zeggen " je moet hem helemaal niet terug willen "
Maar dat wil ik wel!alleen weet niet hoe ik dat moet doen :(
Me vriendje wil nu dus geen contact meer met me wat ik moet ik doen dat hij wel weer contact met me wil
desnoots vrienden ofzo en dan langzaam opbouwen.
Maar hij wilt niet..

Groetjes.

Zoek je een goede relatietherapeut in Rotterdam? Kijk dan even op: Relatietherapie Rotterdam
Jennyjen

Re: Hoe kan ik mijn ex weer terugkrijgen?

door Psycholoog Gooi » vr 03 feb 2012, 16:39

Hi Jennyjen,

Ik kan me voorstellen dat het je pijn doet als je vriendje jou niet meer terug wil en jij hem wel. Blijkbaar zaten jullie teveel op elkaars lip waardoor het ging benauwen. Als twee mensen elkaar te weinig vrijheid laten dan gaan ze zich aan elkaar ergeren. Dat heb je intussen zelf ook al gemerkt met het vervelende gevolg dat jullie uit elkaar zijn gegaan. Dus dat doe je een volgende keer niet meer, denk ik zo. Over dat uitschelden kan ik heel kort zijn: er wordt niet gescholden in een relatie, jij bent waardevol en verdient respect! Dus dat schelden dat moet je nooit meer toelaten als je met iemand bent, ook niet als hij zegt dat je het er zelf naar maakt. Want onrespectvol omgaan met jou is niet goed te praten. Dus als je een vriendje hebt en hij begint te schelden, blijf dan rustig en zeg hem dat je zo niet met hem wilt praten.
Ik kan me voorstellen dat dat schelden de reden is waarom je ouders niet zo graag zien dat je met hem gaat. Ik kan me dat van hen ook weer heel goed voorstellen en daarin hebben ze gelijk! Fijn dat je ouders hebt die voor je op willen komen. Ik denk dat het ook belangrijk is dat je ze zegt dat je het fijn vindt dat ze voor je willen opkomen, maar dat je toch ook wel erg veel om hem geeft, waardoor het allemaal nogal lastig voor je is. Misschien kun je dan rustig met je ouders over dit onderwerp praten en voel je je wat meer gesteund.
Nu even over je vriendje en over dat terugkrijgen van hem. Hierover heb ik eigenlijk weinig tips, als hij er niet voor openstaat. Ik zou voorlopig even geen contact met hem zoeken, want het lijkt erop alsof dat nu alleen maar averechts werkt. Als je even een paar maandjes zonder hem bent, kun je ook even tot jezelf komen en voelen hoe het is zonder hem. Misschien wil je dan niet eens meer met hem…
Als je over een paar maanden nog steeds echt heel graag weer met hem wilt gaan, dan zou je eens met hem kunnen praten over hoe het tussen jullie fout ging en over dat benauwende. Je zou dan kunnen zeggen dat je het graag anders wilt, meer allebei je eigen ruimte. En ik vind het heel erg belangrijk dat je dan ook tegen hem zegt dat je niet wilt dat hij nog tegen je scheldt. Ik denk dat je ouders hier ook heel blij mee zouden zijn… ;) Blijf ook met hen in contact, want zij willen er blijkbaar voor je zijn en je steunen, maak hier gebruik van. Ik wens je het allerbeste.

Groetjes

Petra van der Heiden
Relatietherapie Gooi
Psycholoog Gooi

Keer terug naar Stel je relatie vraag aan onze relatie therapeut