hoe krijg ik ze terug?

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze relatie therapeuten. Je krijgt binnen 1 werkdag antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 5 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

15 december 2016 - Belangrijk: dit forum is in beheer van Psychologen Nederland. Wij helpen graag zoveel mogelijk mensen met inzicht krijgen in hun psyche en gevoelens en delen daarom soms de antwoorden op de hulpvragen op dit forum via onze blog. Als je hier een vraag post kan het zijn dat jouw vraag - uiteraard anoniem - behandeld wordt op onze blog op psyned.nl.

hoe krijg ik ze terug?

door Destiny » vr 01 feb 2019, 14:07

Hoi,

mijn ex en ik hebben elkaar ongeveer 2jaar geleden leren kennen via Tinder.
we zijn zo een dik jaar en een half samen geweest waarvan er we een aantal moeilijke momenten hebben doorstaan. ( een aantal keer uit elkaar gegaan maar binnen een paar dagen terug samen)
ze heeft het laatste half jaar ook bij me gewoond.
ik heb haar verschillende keren weggeduwd omdat ik moeite heb met mensen die me graag zien echt toe te laten.
op 4Oktober 2018 is zij bij me vertrokken en terug bij haar ouders gaan wonen.
ik was ondertussen aan het sturen met een ex collega van het werk (dit was vrij flirterig) en na de break-up heb ik met haar seks gehad.
mijn ex heeft nog een week later seks gehad met haar fwb voor we elkaar leerden kennen ( dit omdat ze wist dat ik het hier moeilijk mee ging hebben)
ik heb tijdens onze relatie gelogen over bepaalde dingen waardoor ik me beter wou voordoen dan ik eigenlijk ben, uit schrik voor niet goed genoeg te zijn voor haar.
zij is dit na de 4e Oktober te weten gekomen via een vriend van me.
toch hebben we nog geprobeerd om onze relatie een kans te geven.
uiteindelijk heeft ze op 27 December '17 gezegd dat ze het niet kon omdat ze schrik heeft dat alles hetzelfde ging blijven en dat ze me niet meer gaat kunnen vertrouwen.
tot op heden heb ik nog regelmatig (zeker elke dag contact via Sms en ook nog redelijk vaak via videocall).
we hebben mijn verjaardag 19-01 samen gevierd met een wellness weekendje, ook hebben we nog regelmatig seks.
afgelopen woensdag is ze bij me thuis geweest en ook hier hebben we nog seks gehad, ze vertelde me ook dat ze niets liever wil dan opnieuw beginnen maar weer zegt ze dat ze schrik heeft en dat ze me niet gaat kunnen vertrouwen. (ze is ergens ook opgelucht dat de relatie gedaan is)
ik ben ondertussen ook te weten gekomen dat ze terug op Tinder zit en met een andere kerel aan het chatten is. ze heeft zelf ook toegegeven dat ze mij zoekt. Hij lijkt dan ook enorm hard op mij.

wat moet ik doen?
ik weet dat zij diegene is waar ik een toekomst mee wil opbouwen. we hebben het gehad over trouwen en kindjes.
ik weet niet wat te doen.
hoe krijg ik ze terug?

Alvast bedankt!
Destiny

Re: hoe krijg ik ze terug?

door Team PsyNed » di 12 feb 2019, 09:59

Beste Destiny,

Bedankt voor je berichtje. Ik hoop je een eindje op weg te kunnen helpen!

Wat vervelend om te horen dat jij en je ex nu uit elkaar zijn. Ik begrijp dat dit erg lastig moet zijn, ook omdat jullie al samen woonden. Je geeft aan dat je haar een aantal keer van je hebt weggeduwd omdat zij jou echt ziet. Heb je dit ook al aan haar kunnen communiceren? Het feit dat je dit van jezelf weet is wel al heel positief. Probeer hier in ieder geval bewust van te blijven zodat als je in de toekomst weer in zo'n situatie terecht komt, je dit direct kan herstellen.

Het klinkt alsof jullie graag bij elkaar willen zijn, als jullie samen weer een heel weekend weg gaan en nog regelmatig seks met elkaar hebben. Om goed een relatie op te bouwen is er echter veel vertrouwen nodig, hetgeen wat nu ontbreekt in jullie relatie.

Ga met elkaar het gesprek aan om te kijken wat je voor haar kunt betekenen. Wees ook niet te ongeduldig, het weer opnieuw opbouwen van een vertrouwensband heeft nou eenmaal tijd nodig. Als zij ziet dat jij heel erg je best doet voor haar en jullie al vaak bij elkaar zijn heb ik er vertrouwen in dat dit uiteindelijk weer goed moet komen.

Mocht je er toch niet uitkomen, of het idee hebben dat je graag een keer met iemand hierover wilt praten. Bel mij dan even! Je kan me bereiken op het nummer 085 401 47 21.

Met vriendelijke groet,

Veerle
Team Psyned
Psychologen Nederland (Psyned) helpt dagelijks mensen door heel Nederland met het vinden van de beste hulp. Wij willen psychologie uit de taboesfeer halen en normaliseren, zodat mensen openlijk aan hun eigen mentale weerbaarheid kunnen werken.
Team PsyNed

Keer terug naar Stel je relatie vraag aan onze relatie therapeut