hallo, sinds 7 jaar heb ik een relatie met een lieve man. beide hebben wij onze partner verloren en als wij met z'n 2e zijn is het fantastich. dus dat is geen probleem. mijn probleem is echter dat mijn vriend een ander idee heeft van dingen wel/niet uitspreken. hij heeft hulp aan oudere mensen en gehandicapten heel hoog in het vaandel staan. bij mij in de fam. is dit niet zo vooral bij mijn jongste broer en schoonzoon is dit heel anders dan bij hem., mijn vriend kan door zijn opvatting totaal niet met deze personen door een deur. u begrijpt dat dit voor mij nogal problematisch kan zijn bij fam.gebeurtenissen. ga ik wel dan voelt mijn vriend zich tekort gedaan en voelt hij zich achtergesteld, maar aan de andere kant wil ik mijn fam., ook niet missen en toegeven aan zijn idee. tenslotte weet ik niet anders dan dat ik zo omga met ideeen. dit alles komt vooral naar voren als hem onrecht (in zijn ogen) is gedaan of als hij het gevoel heeft niet gezien te worden. tegen de persoon zegt hij dit dan niet, maar als dit gebeurt dan wil hij met mij niet verder, en heb ik het gevoel dat ik moet boete wat andere wel/niet doen. in het begin reageerde ik hier niet op maar dat was natuurlijk ook niet oke.
eigenlijk denk ik dat zijn houding een diepere oorzaak heeft, nl. dat hij de ziekte en het verlies van zijn vrouw (nu 12 jaar geleden),daarna is zijn zoon totaal ontspoort, en deze probeert er nu weer bovenop te krabbelen maar hij kan hem niet zo helpen als hij zou willen omdat zijn zoon dit niet accepteert. dus gebeurt er dan iets wat niet zo fijn is, dan ben ik er alleen maar zich op af te reageren. (weet niet of mijn gevoel waar is) en hierop weet ik niet oke te reageren. vandaar mijn vraag aan jullie. hoe ga ik hiermee om en heeft onze relatie een kans van slagen??? gr.kitty
Zoek je een goede relatietherapeut in Zwolle? Kijk dan even op: Relatietherapie Zwolle