Hoe ga ik om met de boosheid van mijn vriend?

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze relatie therapeuten. Je krijgt binnen 1 werkdag antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 2 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

Hoe ga ik om met de boosheid van mijn vriend?

door kittysch » ma 30 jan 2012, 16:47

hallo, sinds 7 jaar heb ik een relatie met een lieve man. beide hebben wij onze partner verloren en als wij met z'n 2e zijn is het fantastich. dus dat is geen probleem. mijn probleem is echter dat mijn vriend een ander idee heeft van dingen wel/niet uitspreken. hij heeft hulp aan oudere mensen en gehandicapten heel hoog in het vaandel staan. bij mij in de fam. is dit niet zo vooral bij mijn jongste broer en schoonzoon is dit heel anders dan bij hem., mijn vriend kan door zijn opvatting totaal niet met deze personen door een deur. u begrijpt dat dit voor mij nogal problematisch kan zijn bij fam.gebeurtenissen. ga ik wel dan voelt mijn vriend zich tekort gedaan en voelt hij zich achtergesteld, maar aan de andere kant wil ik mijn fam., ook niet missen en toegeven aan zijn idee. tenslotte weet ik niet anders dan dat ik zo omga met ideeen. dit alles komt vooral naar voren als hem onrecht (in zijn ogen) is gedaan of als hij het gevoel heeft niet gezien te worden. tegen de persoon zegt hij dit dan niet, maar als dit gebeurt dan wil hij met mij niet verder, en heb ik het gevoel dat ik moet boete wat andere wel/niet doen. in het begin reageerde ik hier niet op maar dat was natuurlijk ook niet oke.
eigenlijk denk ik dat zijn houding een diepere oorzaak heeft, nl. dat hij de ziekte en het verlies van zijn vrouw (nu 12 jaar geleden),daarna is zijn zoon totaal ontspoort, en deze probeert er nu weer bovenop te krabbelen maar hij kan hem niet zo helpen als hij zou willen omdat zijn zoon dit niet accepteert. dus gebeurt er dan iets wat niet zo fijn is, dan ben ik er alleen maar zich op af te reageren. (weet niet of mijn gevoel waar is) en hierop weet ik niet oke te reageren. vandaar mijn vraag aan jullie. hoe ga ik hiermee om en heeft onze relatie een kans van slagen??? gr.kitty

Zoek je een goede relatietherapeut in Zwolle? Kijk dan even op: Relatietherapie Zwolle
kittysch

Re: Hoe ga ik om met de boosheid van mijn vriend?

door Therapie Amsterdam » ma 30 jan 2012, 22:41

dag Kitty
allereerst spijt het mij voor jou en je vriend dat jullie beiden jullie partner verloren hebben.
de kunst van een relatie is dat de partners elkaar waarderen in hoe ze zijn en daarnaast aan elkaar vertellen wat de wederzijdse verlangens zijn. je verbinden met elkaar in het vertrouwen dat je er voor elkaar kunt zijn als het nodig is. het is een hele kunst. het vraagt om eerlijk te zijn naar jezelf toe en de ander. de valkuil in een relatie is dat we de ander vaak zo graag willen veranderen en dat gaat niet. dus wat uiteindelijk de relatie in stand houdt is de liefde. liefde gaat niet over meningen en ideeën. liefde is een gevoel, een ervaring. ik vermoed dat als jij je partner het gevoel kan geven dat je van hem houdt, hij rustiger zal zijn als jij naar je familie gaat. je kunt aan hem vragen of hij het gevoel heeft dat je van hem houd. zo niet wat hij mist en je kunt hem vertellen wat je fijn vindt aan hem en hoe je merkt dat hij van je houdt en wat je eventueel mist. jij kunt hem niet veranderen, je kunt wel de verbinding verdiepen.
ik wens je veel geluk

Therapie Amsterdam
Patrice Nieuwenhuijs therapie Amsterdam
Therapie Amsterdam

Keer terug naar Stel je relatie vraag aan onze relatie therapeut