Hoe ga ik om met zijn drugsverleden

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze relatie therapeuten. Je krijgt binnen 1 werkdag antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 5 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

15 december 2016 - Belangrijk: dit forum is in beheer van Psychologen Nederland. Wij helpen graag zoveel mogelijk mensen met inzicht krijgen in hun psyche en gevoelens en delen daarom soms de antwoorden op de hulpvragen op dit forum via onze blog. Als je hier een vraag post kan het zijn dat jouw vraag - uiteraard anoniem - behandeld wordt op onze blog op psyned.nl.

Hoe ga ik om met zijn drugsverleden

door Sannn » di 18 aug 2020, 14:09

Hallo allemaal,

Ik ben 31 jaar en ben midden mei een leuke man van 35 tegengekomen. Ondertussen hebben we een relatie en eerlijk gezegd is dit de beste relatie die ik ooit heb gehad. Hij reageert op alles heel volwassen, is serieus, goede band met zijn ouders, respectvol naar mij, harde werker, dierenvriend... Kortom alle kwaliteiten waar ik naar op zoek was. We zijn elkaar natuurlijk nog aan het leren kennen en praten we veel over het verleden en wat we van elkaar verwachten. Onlangs heeft hij me opgebiecht dat hij lang wiet heeft gerookt (lang als in meer dan 15 jaar elke dag). Hij is er onlangs mee gestopt omdat hij door corona niet wist wanneer de jaarlijkse medische keuring voor zijn werk zou plaatsvinden. Ik reageerde hierop dat ik zijn eerlijkheid apprecieer en blij ben dat het 'enkel' wiet was én dat hij hiermee gestopt is. Gisterenavond biechtte hij me op dat hij ook speed, coke e.d. heeft gebruikt. Ik wist eerlijk gezegd niet wat ik hoorde, voelde mijn bloed even wegzakken. Hij wou de conversatie stoppen, maar ik drong aan toch maar alles te vertellen. Toen kwam eruit dat hij zelfs een aantal maanden gedeald heeft... Hij is ermee gestopt door een deal die verkeerd is afgelopen: hij heeft een pak slaag gekregen en zijn autosleutels heeft hij moeten afgeven, zijn auto gestolen dus.

Misschien nog belangrijke background informatie: ik heb nooit drugs gebruikt, ben hier echt tegen. Eerlijk gezegd zijn er een aantal dingen die ik echt niet kan aanvaarden van mijn partner waaronder dus drugs. Mijn ex-vriend ging regelmatig met zijn vrienden naar prostituees, voor onze relatie begon, zoals jullie al horen aankomen is dit echt een no-go voor mij en de relatie was dus ook niet meer te redden. Ik ben nogal iemand met principes en verwacht dit ook van mijn partner.

Ik weet niet hoe ik dit een plaats kan geven, hij is echt een goede kerel en probeer tegen mezelf te zeggen dat ik zijn verleden moet vergeten. Hoe kan ik hiermee het beste omgaan? Ik weet niet meer wat te doen: dit hoofdstuk afsluiten en elk apart verder of dit een plaats geven.

Bedankt voor jullie opbouwende reacties!
Groetjes,
Sannn
Sannn

Re: Hoe ga ik om met zijn drugsverleden

door Beheerder » di 01 sep 2020, 13:45

Beste Sannn,

Na alles wat je mij hebt geschreven, kan ik mij voorstellen dat je geschrokken bent. Op het eerste oog is dit voor jou de ideale man, maar je schrikt van zijn verleden. Je moet je afvragen of je dit een plekje kan geven of dat dit jou altijd dwars zal zitten. Jouw partner heeft eerlijk opgebiecht dat hij vroeger in het drugscircuit heeft gezeten. Het is logisch dat je daar moeite mee hebt. Dit is jouw partner zijn verleden, op dit moment zit hij niet meer in de drugs.

Heb je al aangegeven aan jouw partner wat dit met jou doet en hoe jij hierin staat? Hoe staat hij hier zelf in en heeft hij nog de neiging om drugs te gebruiken? Op het moment dat hij jou gerust stelt, denk ik dat je er al op een hele andere manier over kunt denken, als je zijn verleden kunt accepteren. Dit is iets wat hij niet meer kan veranderen.

Heb je het idee dat je iemand hierover wil spreken, of wil je gezamenlijk in gesprek met een relatietherapeut? Neem dan even een kijkje op www.psyned.nl. Je mag mij ook bellen op 085 401 47 21, dan kijk ik gewoon even met je mee, wat de beste optie is.

Ik wens jou heel veel succes!

Hartelijke groet,

Melissa
Team PsyNed
Beheerder
Beheerder

Re: Hoe ga ik om met zijn drugsverleden

door maxpayen » di 15 sep 2020, 08:00

Are the words 'toxicomane' and 'drogué' interchangeable?

I want to say "No-one knows exactly how many drug addicts there are in England...".

My attempt: "Personne ne sait exactement combien de drogués/toxicomanes se trouvent en Angleterre".

Thank you for any help.
Learn about Geico Car Insurance Get Cheap Auto insurance quotes today. Find affordable insurance coverage for your car, Geico Car Insurance Reviews in 2020.
maxpayen

Keer terug naar Stel je relatie vraag aan onze relatie therapeut