Ik hou van mijn vriend maar kan hem niet vertrouwen

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze relatie therapeuten. Je krijgt binnen 1 werkdag antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 5 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

15 december 2016 - Belangrijk: dit forum is in beheer van Psychologen Nederland. Wij helpen graag zoveel mogelijk mensen met inzicht krijgen in hun psyche en gevoelens en delen daarom soms de antwoorden op de hulpvragen op dit forum via onze blog. Als je hier een vraag post kan het zijn dat jouw vraag - uiteraard anoniem - behandeld wordt op onze blog op psyned.nl.

Ik hou van mijn vriend maar kan hem niet vertrouwen

door Zamiw » do 28 jul 2016, 20:43

7 maanden geleden heb ik mijn vriend leren kennen. Alles ging goed op dat moment en we waren smoorverliefd. Niet eens een maand later was er een enorme ruzie ontstaan tussen ons. Het ging over het feit dat mijn vriend mijn beste vriendin had benaderd op facebook om mij vriendin voor advies te vragen betreft onze relatie, aangezien wij nogal wat meningsverschillen hadden.Ik vond dit hartstikke lief van hem dat hij die moeite had genomen om aan onze relatie te werken. Maar toen begon hij met mn vriendin te flirten. Mijn beste vriendin werd kwaad op hem en zei tegen mij dat ik hem niet niet kon vertrouwen. Hij zei dat hij haar alleen ging testen omdat zijn ex een paar vriendinnen had die niet te vertrouwen en niet 'loyaal' waren naar hem en zn ex toe waren. Ik liet hem duidelijk weten dat ik niet zijn ex was en mijn vriendin ook niet zoals haar vriendinnen waren. De volgende dag gebeurde er iets vreselijks. Mijn vriend was aanwezig bij de aanslag in brussel en dit zorgde ervoor dat hij emotioneel niet stabiel was. Hij behandelde mij niet goed en ik toonde begrip hiervoor. Toen het allemaal teveel werd had ik een vriend van hem benadert om een oog in het zeil te houden, aangezien ik niet in de buurt woonde. De vriend had twijfels over het feit dat mijn vriendje aanwezig was geweest bij de aanslagen. Hierdoor kreeg ik ook twijfels. Vervolgens vertelde die vriend van hem dat ik een ander persoon moest gaan zoeken doordat mijn vriendje niet alleen mij op t oog had. Maar dus ook flirtte met andere meiden en over andere meiden ging praten op een hele smerige manier. Ik schrok hier enorm van want ik heb tevens ook bewijsstukken ontvangen. Ik heb hem ermee geconfronteerd en hij ontkende alles. Hij zei dat die vriend van hem het op hem had gemunt en dat ik hem niet moest geloven. Vervolgens kreeg het vriendinnetje van die vriend berichten van een vrouwelijke account op facebook dat die vriend niet te vertrouwen is en dat hij een vies spel met haar speelt. Door alle puzzelstukken samen te voegen kon ik concluderen dat dit account door mijn vriend is gemaakt. Ik confronteerde hem nogmaals maar hij bleef keihard ontkennen. Tot een week of 3terug ik die screenshots had gezien op mn telefoon. Er knaagde iets in mij en ik vroeg hem om eerlijk tegen mij te zijn. Hij gaf alles toe. Van a tot z. Alleen dat hij aanwezig bij de aanslag was, is waar dit is ook bevestigd door zijn vader.Ik was hier enorm kapot van dat hij accounts heeft nagemaakt om mensen kapot te maken. Ik zei dat we alles achterwege moesten laten. En dat we opnieuw konden beginnen mits hij deze streken niet meer zou uitvoeren. Nu hebben wij veel ruzie zowel aan de telefoon als in real life. Dit is simpelweg omdat ik hem niet vertrouw. Elke keer als hij in zn tel kijkt denk ik dat hij met een andere meid praat. Ook als hij de waarheid spreekt heb ik enorme twijfels over hem. Hij probeert heel erg zn best om alles goed te maken door bv leuke uitjes te plannen, cadeaus te kopen etc. Maar ik irriteer mij aan hem en aan alles wat hij doet. Ik houd ontzettend veel van hem en ondanks alles heb ik het hem toch vergeven. Nu ben ik bang dat ik de reden zal zijn dat de relatie ten einde zal komen. Ik weet niet wat ik moet doen.
Zamiw

Re: Ik hou van mijn vriend maar kan hem niet vertrouwen

door Zamiw » za 30 jul 2016, 09:05

Kan iemand mij aub advies geven?
Zamiw

Keer terug naar Stel je relatie vraag aan onze relatie therapeut