14 jaar geen sex en intimiteit

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze relatie therapeuten. Je krijgt binnen 1 werkdag antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 5 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

15 december 2016 - Belangrijk: dit forum is in beheer van Psychologen Nederland. Wij helpen graag zoveel mogelijk mensen met inzicht krijgen in hun psyche en gevoelens en delen daarom soms de antwoorden op de hulpvragen op dit forum via onze blog. Als je hier een vraag post kan het zijn dat jouw vraag - uiteraard anoniem - behandeld wordt op onze blog op psyned.nl.

14 jaar geen sex en intimiteit

door hunker » vr 06 sep 2019, 13:05

Ik heb 16 jaar een relatie met een man, ( we zijn 46 en 51 jaar) Hij niet in staat om sex te hebben. Niet om te neuken, niet om te vrijen, niet om lekker te knuffelen ( voelt als lastig) en niet om erotiek te uiten. Het liefst mag ik hem ook niet aanraken in bed. In het begin dacht ik: het komt wel goed, maar het werd alleen maar erger. Ook mis ik een bepaalde emotionele wederkerigheid, waardoor ik me vaak onbegrepen voel. Waarom blijf ik in godsnaam bij hem? Veiligheid, 100 % zekerheid, veel humor en gedeelde interesses en een prettige leefmodus. En we hebben een prettig leven opgebouwd. Ik ben bij een psycholoog geweest en die heeft mij mijn opties gegeven. Mijn vriend weet ervan, dat ik twijfel. Een open relatie ziet hij niet zitten en is uitgesloten. Nu moet ik de stap zetten. Wat te doen. Voor de duidelijkheid: ik voel me niet meer seksueel tot hem aangetrokken en wil ook geen sex meer met hem. Dat is voorbij. Ik hou wel veel van hem. En hij is mijn
Maatje en ik bewonder zijn echtheid, puurheid, eerlijkheid en unieke manier van denken. Hij heeft ook opgegeven om nog sex op een normale manier te hebben. Dit zit er dus echt niet meer in. Dat is zeker. Hoe kom ik er achter wat ik nodig heb, kan ik leven zonder seks, erotiek en intimiteit en heeft deze relatie nog levensvatbaarheid?
Laatst bijgewerkt door hunker op do 12 sep 2019, 07:53, in het totaal 4 keer bewerkt
hunker

Re: 14 jaar geen sex en intimiteit

door Beheerder » ma 09 sep 2019, 11:43

Beste Hunker,

Wat zit je in een lastige situatie. Ik kan voorstellen dat je daar zelf even niet meer uit komt. Je geeft aan dat je al een aantal opties hebt gegeven aan je partner, maar dat hij daar niks van af wil weten. Dit moet moeilijk voor je zijn. Tevens heb je jezelf afgevraagd wat de reden is dat je bij hem wil blijven, ondanks dat hij het lastig vindt om affectie te tonen. Veiligheid, zekerheid, humor en interesses zijn de redenen die je zelf opgeeft. Ook ben je al eens naar een psycholoog toegegaan die jou een aantal opties heeft gegeven. Hoe was de therapie verder? Ben je naast deze opties verder wat wijzer geworden van jouw gevoelens? Ik merk namelijk dat je nog een aantal vragen hebt.

Je zou met deze vragen langs een seksuoloog kunnen gaan om hier je antwoorden te krijgen. Wellicht kun je ook een keer je partner meenemen, om te kijken of jullie erachter kunnen komen wat de blokkade is van jou partner. Zelf werk ik niet met seksuologen. Ik zou je aanraden om daar naar op zoek te gaan, of je kan even overleggen met je huisarts om te kijken of hij een seksuoloog bij jullie in de buurt weet.

Ik wens je in ieder geval heel veel succes!

Hartelijke groet,

Team PsyNed,
Melissa
Beheerder
Beheerder

Keer terug naar Stel je relatie vraag aan onze relatie therapeut