Jeugdzonde niet van mij af kunnen zetten

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze relatie therapeuten. Je krijgt binnen 1 werkdag antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 5 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

15 december 2016 - Belangrijk: dit forum is in beheer van Psychologen Nederland. Wij helpen graag zoveel mogelijk mensen met inzicht krijgen in hun psyche en gevoelens en delen daarom soms de antwoorden op de hulpvragen op dit forum via onze blog. Als je hier een vraag post kan het zijn dat jouw vraag - uiteraard anoniem - behandeld wordt op onze blog op psyned.nl.

Jeugdzonde niet van mij af kunnen zetten

door Richard23 » do 28 jun 2018, 11:58

Tegenwoordig gaat het goed met mij, al lange tijd, ben nu 42. Normale relaties, 100% heteroseksueel.Hou veel van vrouwen.
Wel een zeer moeilijke jeugd gehad.
Traumatische ervaringen als jong kind gekend. Daarnaast sociaal isolement gekend tot begin 20, daardoor vroeger geen vriendinnen kunnen krijgen. Ik liep ook erg achter. Als 20 jarige was ik wellicht nog een puber qua gedrag. Ook gebruikte ik drugs wat mijn psychische gezondheid niet verbeterde.

Nu mijn verhaal.
Ik was nog maar 18 en voelde ineens een vreemde seksuele drift. Dat gevoel was niet okay en niet zoals ik mij voel als ik mezelf ben. Heel raar.
Ik heb mijn zus vervolgens met de verkeerde intentie aan haar arm betast, ben niet verder gegaan, dat kon ik niet, ze lag op bed. Ze was nog maar 14. Mijn andere zus was 12 en die raakte ik even aan op een intieme plek, ze had wel een broek aan. Ik schrok vervolgens en ben weggegaan. Ze hebben er beide gelukkig geen last van gehad. Heb het namelijk wel jaren terug bespreekbaar gemaakt.

Ik weet dat ik 100% hetero ben maar weet niet meer hoe mensen hetgeen ik als jochie van 18 deed zullen zien. Het is strikt genomen geen incest maar zo zullen veel mensen dat wel zien? Dan lees ik weer dat er met incest een overlap is met pedofilie. Wat bedoelen ze daarmee? Ik heb helemaal niks met kinderen maar voel mij zo wel gestigmatiseerd en heel naar als ik eraan denk.
Ik wil het achter mij laten maar durf er ook niet over te praten met mensen die mij dierbaar zijn door alle vooroordelen.
Zou u met uw deskundigheid hier wat zinnigs over kunnen zeggen?

Dat rare gevoel, die rare seksuele drift, heb ik ook een keer gehad naar een, ik schaam mij dood, pony toe (niks mee gedaan ofzo)...een niet te verklaren drift die niet eigen is (egodystonic). Het is nooit meer teruggekomen en ik snap niet wat het was en waarom het er was.
Richard23

Re: Jeugdzonde niet van mij af kunnen zetten

door Team PsyNed » do 28 jun 2018, 14:56

Beste Richard23,

Wat vervelend om te horen dat je met zulke zware vraagstukken rondloopt. Ik begrijp heel goed dat dit verwarrend kan zijn en dat je niet weet wat je hier mee aan moet. Uit je verhaal lees ik dat je het deel wat betreft je zussen goed met ze hebt opgelost en hebt kunnen bespreken, dit zal vast voor opluchting hebben gezorgd. Verder begrijp ik ook dat deze dingen geen makkelijk gespreksonderwerp zullen zijn om met je dierbaren en naasten te bespreken. Omdat wij zelf niemand in ons netwerk hebben om dit met je te kunnen bespreken en zo de last voor jou te verlichten, zou ik je willen aanraden om naar de huisarts te gaan.

Veel succes!

Team PsyNed
Psychologen Nederland (Psyned) helpt dagelijks mensen door heel Nederland met het vinden van de beste hulp. Wij willen psychologie uit de taboesfeer halen en normaliseren, zodat mensen openlijk aan hun eigen mentale weerbaarheid kunnen werken.
Team PsyNed

Re: Jeugdzonde niet van mij af kunnen zetten

door Richard23 » do 28 jun 2018, 17:00

De huisarts weet van alles een beetje. Daar schiet ik niks mee op.
Ik weet zelf 100% dat ik okay ben, dat ik 100% hetero ben. Het valt strikt genomen niet onder incest en zelfs niet alle incestplegers zijn pedofiel...
Maar desondanks zou ik graag willen weten waar dit gebeurde in de psychologie onder zou kunnen vallen?
Ik ben niet verder gegaan , corrigeerde mezelf, was net 18 en mezelf niet, zo voelde het ook absoluut niet.

Kunt u daar wel antwoord op geven? Hoe zou een deskundige dit voorval omschrijven met met achtergrond info? Ik ben zo bang dat mensen mij als een freak kunnen zien...ook al weet ik dat ik dat niet ben.
Richard23

Keer terug naar Stel je relatie vraag aan onze relatie therapeut