Na veertien maanden een relatie gehad te hebben met een 15 jr oudere man, is daar half december een einde aan gekomen. Uiteraard had hij door het leeftijdsverschil al meer bagage, waaronder drie huwelijken en drie kinderen. Ik ben zelf een vrouw van 27 jr. En weet waar ik sta in het leven, in het verleden veel meegemaakt en mensen ernstig over mijn grenzen laten gaan. Dit vormt je, ik denk en hoop ik mijn geval positief, ik kijk bij tegenslagen altijd eerst naar mezelf, dan pas naar de ander en trek dan mijn conclusie, zonder daarbij de ander iets te verwijten. Je kunt immers hopen dat je partner zichzelf iets ten goede van de relatie wilt aanpassen maar veranderen kun je de ander niet en dat moet je ook niet willen. Dus genieten van positieve karakter trekken en de in mijn ogen mindere karakter trekken accepteren.
Mijn partner heeft een leidinggevende functie in een zeer groot bedrijf, maar is erg onzeker en compenseert dit door een arrogante houding en door over zijn personeel heen te denderen. Ik heb hier vanaf het begin doorheen geprikt. Hij heeft altijd onderdanige vrouwen gehad, heeft dit waarschijnlijk ook nodig om zich beter te voelen. Ik heb hem op het werk leren kennen, hij werd verliefd op mij terwijl hij nog in een zeer slepende scheiding lag, ik heb hem de verliefdheid uit zijn hoofd proberen te praten en de scheiding ook, immers was zijn exvrouw net drie maanden zwanger via IVF en gezegd dat hij moet knokken tegen problemen en niet moet wegrennen. Toch werd de scheiding doorgedrukt en ging ex vrouw na de bevalling uit huis en kregen wij een relatie. De scheiding was/is alleen gecompliceerd door het Co. Ouderschap waar ex vrouw weigert aan mee te werken en omdat mijn partner toch ook moeite heeft haar geheel los te laten. Geregeld gingen ze dus ook met zijn drieën op uitjes, iets wat mij behoorlijk jaloers maakte omdat ik wist dat er bij beide nog gevoel was, dit heeft drie keer tot een breuk geleid, waar hij het initiatief voor onze breuk nam ivm ruzies en discussies en voor 1 à 2 weken naar haar vertrok om mij vervolgens te missen en terug te komen.
De scheiding duurt nu al ander half jaar, ik werd onzeker en misschien ook wel een vervelend mens daardoor, hoop ruzie..nu zijn we een maand uit elkaar maar hebben nog iedere dag contact en zijn ook nog geregeld intiem met elkaar(paar keer per week). Nu heeft hij mij vorig weekend uitgenodigd voor een etentje met hem en de kinderen (kinderen uit zijn eerste huwelijk zijn er om de week) en dat was heel erg gezellig. Ook de dag erna veel contact en intiem geweest. Hij gaf te kennen dat het misschien handig zou zijn als ik met Valentijnsdag vrij zou zijn, want wie weet werd ik wel uitgenodigd door iemand. Voorheen was hij erg jaloers dat is hij nu niet. Gaat het hem om het intieme en vertrouwde gevoel samen of kan ik nog hoop hebben op meer en hoe pak ik dat subtiel aan, immers het is een gecompliceerde (zijn eigen woorden) man met dito zorgen en gevoelens momenteel. Vaak denk ik dat het hem om het lichamelijke te doen is, maar hij is heel zorgzaam er buiten, zorgt voor een nieuw appartement en meubels voor mij, deelt alles wat hij mee maakt met mij. En dan het Valentijnsdag gedeelte... Heel apart en ik zit in tweestrijd...
Ps. Hij knuffelt mij heel veel, zoent mij ook veel maar ook lieve gebaren zoals mijn jas aantrekken, friemelt door mijn haar, trekt mij tegen zich aan en wrijft op mijn rug tot ik slaap, vraagt ook vaak of ik blijf slapen na het lichamelijke omdat hij mij in zijn armen wilt voelen en ik vertrek meestal erna omdat ik niet weet wat ik ervan moet denken en dat weet hij ook, dan zegt hij dat hij totally nuts op mij is maar het nu niet meer kan zijn dan dit...
Zoek je een goede relatietherapeut in Groningen? Kijk dan even op: Relatietherapie Groningen