Komen de relatieproblemen door mij?

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze relatie therapeuten. Je krijgt binnen 1 werkdag antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 2 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

Komen de relatieproblemen door mij?

door *yvonne » ma 30 jan 2012, 16:51

Hallo,

Mijn vriend en ik zijn nu bijna 5 jaar samen. Toch hebben wij veel ruzie gehad en vandaag hebben we even gepraat hoe we dit gaan aanpakken.

Mijn vriend wil nu dat wij bijna 5 jaar samen zijn op de dag dat we echt 'vriendje en vriendinnetje' zijn geworden niks met mij gaan doen. Dit vind ik niet leuk en ben toen wel een beetje boos geworden. Wij hebben sinds carnaval wat samen en hij wil die dag liever met een optocht/carnaval mee doen...(dit was waar de laatste ruzie over ging) Ook heb ik al een tijdje aangegeven dat ik omdat we toch al zolang met elkaar gaan iets leuks met hem wou gaan doen. Hier heeft hij nooit op gezegt dat hij liever niet op die dag wat wou gaan doen. Vorige jaren vond ik dit nooit een probleem maar ik heb zoiets 5 jaar alweer...

NU vind hij dat ik moet gaan uitzoeken hoe wij nu verder gaan. Hij vindt de vele ruzies die wij al gehad hebben maar niks en wil dit liever ook niet meer... Toch houd hij van mij maar hij weet het dus ook niet.. Nu geef ik toe dat ik altijd begin met ruzie maken maar hij is nog NOOIT boos op mij geworden of liet dit niet merken. Dit irriteerd mij en heb dit ook aangegeven.

DIt is zon beetje mijn verhaal, ik hoop dat jullie eruit komen. Verder hoop ik dat jullie mij misschien kunnen helpen of jullie mening kunnen geven hierover? Ik weet het echt niet...Misschien vinden jullie wel dat ik mij niet moet aanstellen? Alle antwoorden zijn welkom.

Alvast bedankt.

Yvonne

Zoek je een goede relatietherapeut in Delft? Kijk dan even op: Relatietherapie Delft
*yvonne

Re: Komen de relatieproblemen door mij?

door Therapie Amsterdam » ma 30 jan 2012, 22:17

beste Yvonne
als je samen bent vorm je emotioneel een communicerend vat, dwz dat als jij vaak boos wordt, je vriend de neiging zal hebben dicht te klappen en als je vriend niet duidelijk zegt hoe hij zich voelt, bijv zijn irritatie niet aan geeft, jij getriggerd zal worden boos te worden. op die manier kun je zeggen dat jullie elkaar spiegelen.

daaronder zitten kwetsbaarheden die jullie van jezelf misschien helemaal niet kennen. boosheid stoot veel mensen af. boos worden is een natuurlijke emotie die we niet moeten onderdrukken maar wel kunnen leren reguleren waardoor die niet afstotend werkt.

je kunt jezelf afvragen of jij het fijn vindt om veel ruzie te ondergaan of te maken. en dan kun jij je ook afvragen of je van je vriend houdt en met hem door wilt.
is het antwoord op de eerste vraag nee en op de tweede vraag ja, dan moet je wat met jezelf en je relatie.

misschien is het tijd dat jullie naar een relatietherapeut gaan. vaak spelen er onbewuste patronen in de relatie waardoor de partners nauwelijks bij de gevoelens van liefde en genegenheid kunnen.
een goede therapeut kan jullie helpen helderheid te krijgen in de onbewuste dynamiek die ervoor zorgt dat jullie ruzie maken. vandaar uit kunnen jullie vertrouwen en nieuwe intimiteit en verbinding met elkaar opbouwen. jullie relatie zal dan rustiger en bevredigender zijn
ik wens je veel geluk en succes in je relatie

Therapie Amsterdam
Patrice Nieuwenhuijs therapie Amsterdam
Therapie Amsterdam

Keer terug naar Stel je relatie vraag aan onze relatie therapeut