komt het nog goed?

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze relatie therapeuten. Je krijgt binnen 1 werkdag antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 5 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

15 december 2016 - Belangrijk: dit forum is in beheer van Psychologen Nederland. Wij helpen graag zoveel mogelijk mensen met inzicht krijgen in hun psyche en gevoelens en delen daarom soms de antwoorden op de hulpvragen op dit forum via onze blog. Als je hier een vraag post kan het zijn dat jouw vraag - uiteraard anoniem - behandeld wordt op onze blog op psyned.nl.

komt het nog goed?

door Fe48 » di 22 mei 2018, 18:22

mijn ex heeft het 6 weken geleden met mij uitgemaakt uit het niets. hij is meer van het eerst doen en daarna pas nadenken. ik ben er nog steeds erg kapot van. We hadden een lange afstandsrelatie (50 min reizen) en hadden 2 maanden (ik weet dat het niet veel voorstelt maar voor mij betekende het wel iets) en kende elkaar 5 maanden en hadden sindsdien elke dag gepraat. Omdat ik in mijn examen jaar zit had ik niet heel veel tijd om af te spreken. waar ik zelf wel wat moeite mee had, maar hij had er niks over gezegd.

de laatste keer dat ik heb nog zag was hij superlief tegen mij en wilde veel knuffelen enzo. hij wilde me zelfs voorstellen aan zijn vrienden. maar ik was ziek geworden dus dat ging niet door en zelfs met mijn snotneus zat hij mij te zoenen. Daarna (een paar dagen) werd hij iets stiller en vroeg ik uiteindelijk of er iets was en hij zei dat hij niks meer voor mij voelde en dat het met de afstand te maken had. ik vind het gewoon raar dat je in vier dagen opeens niks meer voelt en dat hij dat van het afstand niet gewoon met mij deelde. hij had alles trouwens via whatsapp gezegd niet eens face to face of bellen.

we hadden afgesproken om nog eens af te spreken, maar later zei hij dat het nutteloos was en wilde hij de moeite niet nemen om naar mij toe te komen. toen had ik afscheid genomen en 2 a 3 dagen geen contact en wilde toch wel afspreken maar hij niet, maar hij snapte wel hoe ik me voelde (zijn vorige ex had het ook via app uitgemaakt en niks meer van haar laten horen) toen hij dat zij werd ik erg boos en had hem echt veel berichten gestuurd om eigenlijk te zeggen wat ik tegen zou zeggen als ik hem echt zou zien. hij reageerde niet echt goed op ( wat ik wel begrijp) en blokte me via app. ik had uiteindelijk wel mijn excuses aangeboden.

verder volgt hij me nog wel op andere sociale media, maar ik heb hem nu wel verwijdert op instagram. ik had 1x contact met hem gehad maar dat was omdat ik een vraag had over iets, verder hebben we geen woord meer met elkaar meer gesproken. omdat ik denk dat ff geen contact goed is zodat hij mij misschien wel gaat missen.

ik miss hem nog steeds verschrikkelijk en denk elke dag nog aan hem, is het een goed idee om hem te feliciteren voor zijn verjaardag. hij is volgende week jarig. of is het een slecht idee? ik wil wel weer heel graag contact en wil ook wel weten of hij mij mist, maar ik weet niet of hij daarop zit te wachten.

we zijn nu trouwens allebei 17, waarschijnlijk slaat dit bericht nergens op maar ik moet er gewoon met mensen over praten en heb advies nodig over hoe ik dit moet aanpakken.
Fe48

Re: komt het nog goed?

door Team PsyNed » di 05 jun 2018, 07:08

Beste Fe48,

Wat vervelend om te lezen dat je ex het uit het niets heeft uitgemaakt, en dat je hier nog steeds zo kapot van bent. Het is natuurlijk nooit leuk wanneer een relatie uit gaat, maar als dat dan ook nog via whatsapp gaat maakt dit het extra zuur. Uit je verhaal begrijp ik ook dat communiceren over zijn gevoelens en twijfels niet zijn sterkste punt is, anders was dit vast niet zo plotseling gebeurd. Ook jammer om te lezen dat hij een afspraak niet na kwam. Begrijpelijk dat je boos was op hem en zijn reactie. Wel goed dat je je excuus vervolgnens hebt aangeboden.

Een gebroken hart kan heel veel zeer doen, zeker als het je eerste vriendje betreft. Gelukkig is dit iets wat met het verlopen van de tijd minder zal worden, en je zal zien dat je op een gegeven moment zelfs een hele dag niet meer aan hem denkt. Dit wordt week na week weer beter, waarna je op een gegeven over hem heen bent. Misschien is het een idee om over enige tijd nog eens met hem af te spreken, ook om te kijken hoe het met hem gaat. Dan kunnen jullie het afsluiten en weer met een schone lei verder.

Veel succes!

Renee
Team Psyned
Psychologen Nederland (Psyned) helpt dagelijks mensen door heel Nederland met het vinden van de beste hulp. Wij willen psychologie uit de taboesfeer halen en normaliseren, zodat mensen openlijk aan hun eigen mentale weerbaarheid kunnen werken.
Team PsyNed

Keer terug naar Stel je relatie vraag aan onze relatie therapeut