LAT relatie en baby

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze relatie therapeuten. Je krijgt binnen 1 werkdag antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 5 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

15 december 2016 - Belangrijk: dit forum is in beheer van Psychologen Nederland. Wij helpen graag zoveel mogelijk mensen met inzicht krijgen in hun psyche en gevoelens en delen daarom soms de antwoorden op de hulpvragen op dit forum via onze blog. Als je hier een vraag post kan het zijn dat jouw vraag - uiteraard anoniem - behandeld wordt op onze blog op psyned.nl.

LAT relatie en baby

door annalee » ma 18 maart 2019, 15:35

Goedemiddag,

Mijn partner woont aan de andere kant van het land ( 2,5 uur rijden met de auto ) en nu ben ik onlangs bevallen van ons kind. De zwangerschap was niet gepland, maar uiteindelijk wel gewenst.
Nu ik bevallen ben zitten wij met de discussie wie naar welke stad verhuist.
Ik heb hier aan de andere kant van het land een huurhuis en een vast contract en natuurlijk mijn familie en vrienden.
Mijn partner wil niet verhuizen omdat hij onlangs juist is terug verhuist naar zijn geboorteplaats omdat hij zijn vrienden en familie zo miste. Hij woont nu tijdelijk bij zijn vader met nog geen zicht op een huis.
Hij komt niet in aanmerking voor een sociale huurwoning dus zal particulier iets moeten vinden wat in zijn geboorteplaats vrijwel onmogelijk is vanwege een tekort aan woningen en erg hoge huurprijzen. In het midden van het land wonen is voor hem ook geen optie in verband met werk.
Hij is ZZP-er en heeft wel voldoende werk en is nu dus druk op zoek naar een huis. Ook heeft hij net een nieuwe opdracht erbij welke hij niet meer kan afzeggen.
Hij wil dan ook dat hij daar een stabiele situatie creeert zodat wij daar naar toe kunnen verhuizen (huis, voldoende inkomsten)
Ik zie het echter niet zitten mijn stabiele situatie hier op te geven, vooral nu de kleine er is.
Hij verwijt mij echter dat ik overal beren op de weg zie en dat ik het toch een kans moet geven. Ik daarentegen vind het geen optie om zomaar iets te proberen. Vooral omdat we eerder niet samen hebben gewoond en als dit mis gaat ik zowel mijn sociale huurwoning als vaste baan kwijt zal zijn.

Ik ben bang dat we hier met zijn 2en niet aan uit gaan komen. Uiteraard wil ik niet dat hij alles weer op moet geven maar ik durf de stap met een kind ook niet aan om iets te gaan "proberen" waardoor ik alles hier kwijt kan raken.

Weten jullie een mogelijke oplossing of heeft mijn partner gelijk en moet ik gewoon de stap wagen?
annalee

Re: LAT relatie en baby

door Team PsyNed » wo 20 maart 2019, 12:59

Beste Annalee,

Allereerst gefeliciteerd met jullie kleine! Ik hoop dat je ondanks de vragen en onzekerheden rondom jullie woonsituatie, hier wel volop van kan genieten.

Als twee huishoudens samen moeten komen is dat natuurlijk een erg grote stap, waarbij dit nooit zonder risico's is. Wanneer er dan ook een kleine in het spel is, is het verstandig om hier extra goed over na te denken.

Beide situaties lijken niet ideaal, maar beide situaties klinken wel als twee uitersten van elkaar. Ik begrijp dat jullie allebei graag willen blijven wonen waar je woont, met vrienden en familie om je heen. Hoe dan ook zal één van jullie flink wat moeten inleveren om hier uit te komen.

Hebben jullie al over een middenweg nagedacht? Waarbij jullie beide een deel moeten inleveren maar niet alles? Een plek elders in het land bijvoorbeeld waardoor jij nog naar je werk toe kan, jullie een eigen huisje ergens hebben en voor beide op een acceptabele afstand van vrienden en familie zitten? Misschien kan dat een optie zijn.

Uiteindelijk moet de situatie voor jullie kindje zo stabiel mogelijk zijn maar houdt er ook rekening mee dat hij niet alles wil opgeven, net als jij. Er zijn vast opties waar jullie je beide in kunnen vinden! Het zou zonde zijn als dit jullie opbreekt, dat is ook niet wat je wilt voor je kindje denk ik.

Hopelijk heb ik je zo wat meer op weg geholpen. Mocht je nog vragen hebben of toch behoefte hebben aan meer begeleiding kan je ook altijd nadenken om samen is een keer met iemand te gaan praten. Je kan altijd contact met me opnemen op het nummer 085 401 47 21. Ook kan je op onze website www.psyned.nl profielen van psychologen bekijken die jullie wellicht een eindje op weg kan helpen.

Ik wens je veel succes!

Met vriendelijke groet,
Team Psyned
Veerle
Psychologen Nederland (Psyned) helpt dagelijks mensen door heel Nederland met het vinden van de beste hulp. Wij willen psychologie uit de taboesfeer halen en normaliseren, zodat mensen openlijk aan hun eigen mentale weerbaarheid kunnen werken.
Team PsyNed

Keer terug naar Stel je relatie vraag aan onze relatie therapeut