Loop op mijn tenen omdat mijn vriend een kort lontje heeft

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze relatie therapeuten. Je krijgt binnen 1 werkdag antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 5 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

15 december 2016 - Belangrijk: dit forum is in beheer van Psychologen Nederland. Wij helpen graag zoveel mogelijk mensen met inzicht krijgen in hun psyche en gevoelens en delen daarom soms de antwoorden op de hulpvragen op dit forum via onze blog. Als je hier een vraag post kan het zijn dat jouw vraag - uiteraard anoniem - behandeld wordt op onze blog op psyned.nl.

Re: Loop op mijn tenen omdat mijn vriend een kort lontje heeft

door Dolfijntje100 » ma 12 maart 2018, 07:25

Beste,

Ik ben ten einde raad en ik hoop dat u me kan helpen. Ik ben in het totaal zo een 2 jaar samen met iemand. We zijn al veel keer uiteen geweest. de 1ste keren hadden nog een reden maar erna was het altijd voor hetzelfde. Als er ferm ruzie was, liep hij weg en erna had hij spijt. We dachten dat een huis kopen daarmee dat weglopen ging stoppen maar we wonen nu 6maanden samen, en zijn in die tijd al 2x uiteen geweest. Hij smeekte me het een laatste keer te proberen, want het huis stond online enzo en ik was vastberaden om ermee te stoppen. Uiteindelijk wou ik ook niks liever dat het lukt tussen ons, en dat we verder kunnen. Het feit is dat hij zo rap kwaad is. Hij begrijpt zoveel mis en heeft enorm lange tenen. Dat maakt dat ik totaal mezelf niet kan zijn bij hem. Ik moet opletten hoe en wat ik zeg. Ik vind dat enorm lastig. Op alle andere gebieden is hij heel goed, huishouden, enzo. Telkens als we uiteen waren, gaat het een paar weken weer goed en dan hervalt hij terug. Ik heb het gevoel dat hij ook enorm kinderachtig is. Als er ruzie is dan begint hij altijd over en jij dit en jij dat... zo geraken we er nooit uit. We hebben heel veel ruzie en kunnen echt niet goed praten. Relatietherapie hebben we gedaan maar hielp niet omdat hij er toch niks aan doet. Denk jij dat deze relatie nog zal lukken? Mijn gevoel is heel sterk vermindert en ik twijfel enorm. Ik denk eerder dat het de angst is om alleen te vallen , en alles te regelen voor het huis enzo en terug opnieuw te beginnen, dat me tegenhoud.
Dolfijntje100

Vorige

Keer terug naar Stel je relatie vraag aan onze relatie therapeut