Loslaten verleden partner

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze relatie therapeuten. Je krijgt binnen 1 werkdag antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 5 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

15 december 2016 - Belangrijk: dit forum is in beheer van Psychologen Nederland. Wij helpen graag zoveel mogelijk mensen met inzicht krijgen in hun psyche en gevoelens en delen daarom soms de antwoorden op de hulpvragen op dit forum via onze blog. Als je hier een vraag post kan het zijn dat jouw vraag - uiteraard anoniem - behandeld wordt op onze blog op psyned.nl.

Loslaten verleden partner

door Anoniem1998 » di 05 feb 2019, 21:21

Hallo.
Ik ben een vrouw van 20 jaar en studeer aan de universiteit.
Momenteel woon ik in een studentenhuis met 19 personen.
Een jaar geleden heb ik in dit huis mijn huidige vriend ontmoet en ik weet dat hij de ware is.
We zijn gelukkig en ik kan me niet inbeelden met iemand anders oud te worden.
Echter is er wel een probleem.
Mijn vriend heeft een verleden met drugsgebruik, hij heeft alles wat men kan bedenken wel gedaan en was een echte feeststudent.
Vorig jaar rond juni heb ik aangegeven moeite te hebben met zijn drugsgebruik en toen heeft hij met me afgesproken om nog naar 1 festival te gaan en hierna te stoppen.
Dit is ook precies gegaan zoals afgesproken en daarna heeft hij nooit meer iets gebruikt.
Hij heet nu een nieuwe baan en werkt hard aan onze toekomst wat iets is om trots op te zijn.
Mijn ontzettend grote probleem is dat ik het verleden niet los kan laten en hem niet kan vergeven.
Nadat hij naar dat festival is gegaan ben ik in een ontzettend diepe put gevallen.
Ik had zelfmoord gedachten en zag het leven niet meer zitten. Hiervoor heb ik contact opgenomen met een psycholoog en daar heb ik twee maanden bij gelopen.
Het gaat nu zodanig beter dat ik geen zelfmoord gedachtes meer heb, dat wil ik duidelijk maken.
Ik heb er hard voor gevochten om uit die put te komen.
Nu is het wel zo dat ik wekelijks verdriet heb omdat mijn vriend vroeger drugs gebruikt heeft.
De psycholoog heeft mij hier niet mee kunnen helpen.
Ik weet ook niet goed waarom ik zoveel verdriet heb hierover maar het lukt me niet om eruit te komen.
Het is mijn allergrootste wens om het achter me te kunnen laten en me te focussen op de toekomst maar ik word zovaak getriggerd door normale omstandigheden waardoor ik verdrietig word en dit beïnvloed mijn relatie.
Ik zoek antwoorden naar hoe ik zijn verleden los kan laten en hem te vergeven voor wat hij heeft gedaan.

Mvg anoniem
Anoniem1998

Keer terug naar Stel je relatie vraag aan onze relatie therapeut