Man terugkrijgen

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze relatie therapeuten. Je krijgt binnen 1 werkdag antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 5 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

15 december 2016 - Belangrijk: dit forum is in beheer van Psychologen Nederland. Wij helpen graag zoveel mogelijk mensen met inzicht krijgen in hun psyche en gevoelens en delen daarom soms de antwoorden op de hulpvragen op dit forum via onze blog. Als je hier een vraag post kan het zijn dat jouw vraag - uiteraard anoniem - behandeld wordt op onze blog op psyned.nl.

Man terugkrijgen

door Masha78 » di 03 okt 2017, 16:35

Hallo,

Ik ben aan het scheiden met mijn man. De reden is dat ik vreemd ben gegaan. Ik heb er heel veel spijt van en wil mijn relatie graag behouden. Mijn man heeft intussen een andere vriendin. Is het mogelijk om hem terug te krijgen en hoe moet ik mij gedragen. Alvast bedankt voor uw antwoord.
Masha78

Re: Man terugkrijgen

door Team PsyNed » do 12 okt 2017, 11:32

Beste Masha78,

De vraag of het mogelijk is op je partner terug te krijgen, is een moeilijke. Dit is afhankelijk van meerdere factoren. Je geeft aan dat je tijdens jullie relatie bent vreemd gegaan. Ik kan me voorstellen dat dit het vertrouwen binnen de relatie heeft aangetast. Mochten jullie weer bij elkaar komen, dan zal je partner veel tijd nodig hebben om dit vertrouwen weer op te bouwen. Dit kan enkel wanneer jullie volledig open kaart spelen, dus eerlijk zijn naar elkaar toe over alles wat er in je leven speelt.
Ook geef je aan dat hij inmiddels een andere relatie heeft. Dit maakt de situatie mijns inziens nog iets ingewikkelder. Hiermee lijkt hij aan te geven, dat hij verder is gegaan en jullie relatie achter zich heeft gelaten. Maar dit kan ik natuurlijk niet met zekerheid voor hem invullen.
(Relatie)therapie zou je kunnen helpen inzien, hoe het zo ver heeft kunnen komen dat je vreemd bent gegaan, wat je mogelijk in jullie relatie miste en hoe je deze behoeften in de toekomst misschien eerder uit kan spreken.

Succes!

Groetjes, Nine
Psycholoog Amsterdam
Psychologen Nederland (Psyned) helpt dagelijks mensen door heel Nederland met het vinden van de beste hulp. Wij willen psychologie uit de taboesfeer halen en normaliseren, zodat mensen openlijk aan hun eigen mentale weerbaarheid kunnen werken.
Team PsyNed

Keer terug naar Stel je relatie vraag aan onze relatie therapeut