Man wil verhuizen

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze relatie therapeuten. Je krijgt binnen 1 werkdag antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 5 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

15 december 2016 - Belangrijk: dit forum is in beheer van Psychologen Nederland. Wij helpen graag zoveel mogelijk mensen met inzicht krijgen in hun psyche en gevoelens en delen daarom soms de antwoorden op de hulpvragen op dit forum via onze blog. Als je hier een vraag post kan het zijn dat jouw vraag - uiteraard anoniem - behandeld wordt op onze blog op psyned.nl.

Man wil verhuizen

door LizaBreda » di 09 apr 2019, 08:42

Mijn man en ik zijn 15 jaar getrouwd en hebben 4 kinderen, waarvan de jongste nog geen half jaar is.
Wij hebben gedurende ons huwelijk niet altijd samengewoond aangezien mijn man altijd een internationale baan heeft gehad. Wij hebben daardoor ook jaren in Zwitserland gewoond. Nu zijn wij echter terug in Nederland vanwege zijn werk. Ik wil in Breda wonen aangezien ik mijn familie jaren heb moeten missen en ik heel erg hecht ben met mijn familie. Mijn man is niet bereid om te reizen voor werk en wil daarom in de Randstad gaan wonen. Wij kennen daar helemaal niemand. Onze kinderen hebben hier in Breda al hun neven, nichten, familie, school en tennis/hockey clubs. Ik begrijp dat hij niet iedere dag op en neer wil reizen, maar daarom dacht ik dat hij bijvoorbeeld 2/3 nachten per week in appartement in Randstad zit en andere dagen bij ons is. Mijn man wil alleen niet meedenken in een oplossing en zegt stellig dat wij maar naar hem moeten verhuizen. Ik begrijp dat hij natuurlijk het liefste als gezin samenwoont. Ikzelf zou dat natuurlijk ook de ideale situatie vinden. Maar ik zie het niet zitten om opnieuw in een wildvreemde stad te gaan wonen waar ik en de kinderen niemand kennen. Ik wil niet egoïstisch zijn, maar ik heb ook het gevoel dat de kinderen gelukkig zijn in de omgeving waar ze zich nu bevinden. Als wij naar de randstad verhuizen dan ziet mijn man de kinderen ook maar 1 uur per dag ivm zijn drukke werkschema. In het midden wonen is ook geen oplossing, heb dit gezien bij vrienden en dan heb je zowel geen steun van je man als van je familie. Ik weet echt even niet meer wat te doen. Ben ik nu onredelijk of zou mijn man zich iets flexibeler moeten opstellen?
LizaBreda

Re: Man wil verhuizen

door Team PsyNed » wo 17 apr 2019, 09:33

Beste LizaBreda,

Ik kan me voorstellen dat je op dit moment even niet weet wat je nu het beste kunt doen. Je hebt je al een aantal keer aangepast aan de carrière van je man. Nu wil je even denken aan jezelf en de kinderen. Hartstikke goed! Ook begrijp ik dat jouw partner het vervelend vindt om langere tijd te moeten reizen voor zijn werk.

Je hebt al oplossingen geprobeerd te vinden voor deze situatie om voor een middenweg te gaan. Jouw partner ziet dit niet zitten en wil hier niet over nadenken. Lastig om hier mee om te gaan! Het is namelijk altijd belangrijk om te blijven praten over situaties waar jullie niet uit komen. Ook zijn er natuurlijk kinderen in het spel, waar jullie beide rekening mee moeten houden.

Misschien kan het jullie helpen om eens langs te gaan bij een relatietherapeut. Een relatietherapeut kan jullie helpen om de situatie misschien ook eens van een andere kant te kunnen bekijken. Wellicht komen jullie tot een gezamenlijke oplossing, waar jullie beide tevreden mee zijn.

Je kan altijd even kijken op www.psyned.nl, daar heb ik een aantal psychologen die jullie goed kunnen ondersteunen. Je mag me natuurlijk ook altijd even bellen op 085 401 47 21.

Ik help jullie graag!

Hartelijke groet,
Team PsyNed
Melissa
Psychologen Nederland (Psyned) helpt dagelijks mensen door heel Nederland met het vinden van de beste hulp. Wij willen psychologie uit de taboesfeer halen en normaliseren, zodat mensen openlijk aan hun eigen mentale weerbaarheid kunnen werken.
Team PsyNed

Keer terug naar Stel je relatie vraag aan onze relatie therapeut