meisje met bindingsangst vreemd gedrag

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze relatie therapeuten. Je krijgt binnen 1 werkdag antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 5 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

15 december 2016 - Belangrijk: dit forum is in beheer van Psychologen Nederland. Wij helpen graag zoveel mogelijk mensen met inzicht krijgen in hun psyche en gevoelens en delen daarom soms de antwoorden op de hulpvragen op dit forum via onze blog. Als je hier een vraag post kan het zijn dat jouw vraag - uiteraard anoniem - behandeld wordt op onze blog op psyned.nl.

meisje met bindingsangst vreemd gedrag

door Nono36 » di 26 dec 2017, 13:09

Hoi ben hier nieuw op dit forum.
Leek me geschikte plaats om mijn probleem even uit te leggen.
Begin december heb ik een vrouw leren kennen 43 jaar. Ik heb haar leren kennen op een plaats waar ik altijd naartoe ging om te relaxen en om mijn hoofd leeg te maken. Eigenlijk is het vrij snel gegaan. Op een feest hadden wij al een tijdje oogcontact. Ik heb haar aangesproken en we hebben na een tijdje onze gegevens uitgewisseld.Na het uitwisselen van onze gegevens hadden wij elkaar gekust, maar tien minuten later moest ik echt verder. Op mijn terugweg naar huis heb ik haar dan een bericht gestuurd dat ik verder was en dat ik haar nog wou zien. Ze stuurde terug dat ze op me aan het wachten was.Ik ben dan terug gereden en heb haar opgepakt waarna we bij haar thuis in bed zijn beland en sex hebben gehad. Niet dat de sex slecht was maar hier viel me toch al wel enkele dingen op. Na een keer of twee intiem contact gehad te hebben zegde ze plots, ga maar naar huis, maar dan direct erna nam ze terug zelf initiatief tot sex. Wat me ook opviel was dat als ze aan haar hoogtepunt kwam ze me wegduwde en met haar rug naar mij toe ging liggen. Dit is meerdere keren gebeurd.Ik vond dit gedrag vreemd. Wat kan hier de oorzaak van zijn?
Ik zou denken dat ze ooit misbruikt is geweest of zo.
Na een 1,5 uurtje zegde ze me dan dat ik best toch maar vertrok , wat ik dan ook na een innige omhelzing met haar en een kus heb gedaan.
De dag nadien heb ik haar dan terug een bericht gestuurd en ze antwoordde vlot op mijn berichten ik heb haar ook gestuurd dat ik haar nog eens wou zien en of ze dat zag zitten om elkaar nog eens te ontmoeten. Hierop antwoordde ze dat ze dat wel zag zitten maar het moest haar wel passen.
Probleem is wel dat ik twee uur moet rijden om haar te ontmoeten .
Maar nu komt het.
Sinds die laatste dag dat ik haar een sms heb verzonden hoor ik van haar niets meer.
Ik moet steeds zelf initiatief nemen om haar te smssen. In één van de vorige smssen heb ik haar nogmaals gevraagd om af te spreken maar dat ging niet lukken want ze had zich voorgenomen thuis te blijven die dag. Nu is het wel zo dat ze toen blijkbaar haar kinderen op bezoek kreeg. Maar op mijn antwoord om een andere keer eens af te spreken reageerde ze niet.

Ik weet nu niet wat ik hiervan moet denken en de twijfels en emotionele momenten vliegen mij om het hoofd.Ik kan haar niet uit mijn hoofd zetten want dit is nu echt een meisje waar ik mijn hart bij verloren ben. Ik merk ook dat ik antwoorden aan het zoeken ben zoals bvb op haar facebook kijken.
Dan merk ik wel dat ze volgens mij meerdere mislukkingen gehad heeft in relatie en dat het erop neer komt dat ze nu als single veel opstap gaat. Ze krijgt nogal vaak reacties van andere mannen , maar misschien zoek ik hier te ver in en zijn het gewoon vrienden. Maar toch als iemand 600 vrienden op facebook heeft als vrouw van begin 40, dan stel ik mij toch vragen. Op haar profiel schrijft ze ook dat ze niemand nodig heeft dat ze het alleen wel aankan en gaat profiteren van haar leven. Maar toch heb ik de indruk dat dit meer een noodkreet is, dat ze er wel mee zit met die mislukkingen ,maar op deze manier probeert te verdoezelen, dat ze bedrogen geweest is ofzo.

Zou het kunnen dat deze vrouw bindingsangst heeft gekregen of nu omwille van haar tegenslagen met mannen zowat met de mannen haar gevoelens probeert te spelen ?
Wat met dat wegduwen tijdens sex enz.
Ik weet gewoon echt niet meer wat te doen . Moet ik toch nog wat volhouden en met haar blijven smsssen, misschien wil ze dat ik niet voor haar opgeef ? Ik stuur zo om de paar dagen eens een sms om niet te opdringerig over te komen. Zou ik haar nogmaals mee uit vragen of toch nog wat afwachten? Ik weet het die onzekerheid zou moeten opgelost worden voor mij maar het houdt mij tegen om tegen haar te zeggen dat ik gevoelens heb , dit omdat het eventuele slechte nieuws van haar dan als een bom bij mij zal inslaan.

Langs de andere kant vind ik het dan wel vreemd dat ze mij op haar facebook laat staan en toch nog reageergd op smsjes die ik stuur. Ik denk dat als ze echt niets met me zag zitten of met me te maken wil hebben ze me toch al wel van facebook zou gegooid hebben. Of misschien ben ik één van de vele mannen die ze aan het lijnte houdt.

Graag wat tips of raad wat ik van haar gedrag moet denken.
Ze heeft me tot op heden nog niet gezegd dat die avond maar voor één keer was.
Nono36

Keer terug naar Stel je relatie vraag aan onze relatie therapeut