Mijn man en ik zijn nu ruim 10 jaar samen, waarvan 7 jaar getrouwd. We hebben samen 3 jonge kinderen. En hoewel we ups en down hebben gehad, had ik het idee dat we gelukkig waren.
5 en halve maand geleden barste een bom. Hij wist niet meer of hij van mij hield, voelde zich niet meer op zijn plaats, wist niet meer wie hij was en waar het heen ging. Ik was diep verdrietig en smeekte hem of hij bij ons bleef en ons huwelijk nog een kans wilde geven. Na praten wilde hij niet opgeven en ‘ervoor gaan’.
Sindsdien heeft hij niet meer ik hou van jou gezegd. Hij heeft veel tijd en ruimte nodig gehad. Hij heeft reiki gevolgd, een journey gedaan, een theatercursus aangevraagd. Verder is hij ruim 4 en een halve week alleen naar Nepal gegaan voor de reis van zijn leven en zichzelf te ontdekken. Ik begreep niet alles, maar heb hem altijd gesteund. Hij zit in een crisis en ik kon me voorstellen hoe moeilijk hij het had. Hij is niet in therapie gegaan en wil ook niet in relatietherapie. Met ons ging het toch steeds beter en we maakten weer plannen samen voor de toekomst. Ik had weer vertrouwen in hem en ons.
Deze week wilde hij plotseling praten. Nu heeft hij gezegd dat hij bang is dat het niet meer goed komt tussen ons, want wat hij niet voelt kan hij niet zeggen. Op al mijn vragen kon hij geen antwoord geven. Hij weet het niet, zegt hij op alles. Hij weet niet wie hij is. Hij stelde voor dat hij nog een journey gaat maken en een reading doen. Wat dat ook betekent voor hem, mij zegt het niets. Ik ben boos, bang en verdrietig. Nu heeft hij spijt dat hij eerlijk tegen mij is geweest. Hij wil niet dat ons huwelijk voorbij is.
Ik denk dat hij geen beslissing durft te nemen over ons huwelijk, maar tegelijkertijd weet hij dat ik niet kan leven met een partner die niet van mij houdt. Eigenlijk laat hij de moeilijkste beslissing van allemaal lekker makkelijk aan mij over en praat alsof hij een slachtoffer is. Nog steeds wil hij niet in huwelijkstherapie. Ik voel me machteloos.
Zoek je een goede relatietherapeut in Groningen? Kijk dan even op: Relatietherapie Groningen