Mijn partner rekent onze fout mij meer aan

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze relatie therapeuten. Je krijgt binnen 1 werkdag antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 5 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

15 december 2016 - Belangrijk: dit forum is in beheer van Psychologen Nederland. Wij helpen graag zoveel mogelijk mensen met inzicht krijgen in hun psyche en gevoelens en delen daarom soms de antwoorden op de hulpvragen op dit forum via onze blog. Als je hier een vraag post kan het zijn dat jouw vraag - uiteraard anoniem - behandeld wordt op onze blog op psyned.nl.

Mijn partner rekent onze fout mij meer aan

door Proudmommy » za 04 jul 2015, 18:28

Hoi. Ik heb bijna 3 jaar een relatie. Een poos geleden is het een tijdje over geweest. We zijn in die periode beiden met iemand anders naar bed gegaan. Het enige wat mijn bedpartner in zijn ogen erger maakt is omdat hij hem kent van verleden. We hebben dit heel goed bepraat en zijn toch samen verder gegaan. Inmiddels wonen we weer samen maar mijn partner blijft steeds terug vallen op mijn "fout" en over dat van hem mag niet gesproken worden want dat is niet erg want ik kende het meisje niet. Nu is het zo dat mijn partner niet meer wil deelnemen aan leuke gezamenlijke dingen. Uitjes samen maken in het openbaar ( verder dan de supermarkt ) ik heb een zoontje van 7 uit een vorige relatie en die lijdt hier in mijn ogen best wel onder. Een dagje zwemmen of kermis is natuurlijk altijd leuk. Mijn partner zegt zich te schamen voor mij en wil voorkomen de persoon waar ik mee naar bed ben geweest tegen te komen. Ik voel me zeer gekwetst en onzeker hierdoor. Omdat we beiden dezelfde fout hebben gemaakt maar hij die van mij steeds erger ziet en praat. In onze relatie praat hij steeds over verdere stappen zoals een kindje erbij etc maar dit is voor mijn gevoel totaal niet aan de orde omdat hij mij niet het gevoel geeft onvoorwaardelijk voor mij te gaan. Ik weet niet meer hoe ik hier mee om moet gaan.. helpppp
Proudmommy

Re: Mijn partner rekent onze fout mij meer aan

door Therapie Utrecht » di 01 sep 2015, 08:06

Hoi Proudmommy,

Ik zie dat je dit bericht al een tijdje geleden geplaatst hebt, maar ik zal alsnog een reactie geven in de hoop dat je er nog wat aan hebt. Dit is zeker een lastige situatie, maar wat goed van je dat je nu om hulp vraagt.

Communicatie zal hierin het sleutelwoord vormen. Ga samen opzoek naar oplossingen. Vertel hem dat je met deze situatie zit, en het graag beter wilt maken. Dat je nog niet toe bent aan volgende stappen om deze reden terwijl je dat wel graag zou willen. Probeer van hem te begrijpen dat hij het moeilijk vindt maar vraag hem ook of er bepaalde uitjes zouden zijn die hij wel zou willen doen. Doe je best om op deze manier tot compromissen te komen waar jullie je beide prettig bij voelen.

Als deze situatie blijft spelen zou het handig kunnen zijn om eens samen met een relatietherapeut te gaan praten.

Hopelijk komen jullie hier verder mee.

Met vriendelijke groet,

Iris
Therapie Utrecht

Keer terug naar Stel je relatie vraag aan onze relatie therapeut