Mijn relatie

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze relatie therapeuten. Je krijgt binnen 1 werkdag antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 5 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

15 december 2016 - Belangrijk: dit forum is in beheer van Psychologen Nederland. Wij helpen graag zoveel mogelijk mensen met inzicht krijgen in hun psyche en gevoelens en delen daarom soms de antwoorden op de hulpvragen op dit forum via onze blog. Als je hier een vraag post kan het zijn dat jouw vraag - uiteraard anoniem - behandeld wordt op onze blog op psyned.nl.

Mijn relatie

door Womenslife » zo 25 nov 2018, 22:01

Beste, ik ben 27jaar mijn man 34jaar oud.
Wij zijn 2jaar getrouwd.
Wij zijn een huis aan het bouwen en hebben veel problemen gehad met de lening.
We hebben een zoon van 7 (zijn stiefzoon) en een dochter van 5maanden oud.
Voorlopig wonen we ook bij mijn ouders in tot het huis klaar is.
Ons sexleven is er op achteruit gegaan doordat we bij mijn ouders wonen en ik ben heel vaak aan het werk voor het huis te zetten. En qualititime hebben we niet zoveel.
Een paar dagen geleden heb ik hem betrapt met intieme fotos sturen naar andere vrouwen. Ik ben hierover zeer kwaat geworden en ernaar gevraagd wat hij hiermee wou bereiken. Mijn vertrouwen is voorlopig aan de slechte kant. Hij zegt dat dit komt doordat wij weinig affectie hebben en dat hij ook wel eens goesting heeft. Maar dat dit fout was en dat dit nietmeer gaat voorkomen omdat hij me niet kwijt wil. Maar ik weet niet hoe ik hiermee moet omgaan. Ik weet niet of ik hem kan vertrouwen. Kunt u me hierbij helpen en is dit een reden voor in therapie te gaan of overdrijf ik? Want ik weet het allemaal nietmeer voor de moment
Womenslife

Re: Mijn relatie

door Team PsyNed » ma 10 dec 2018, 14:55

Beste Womenslife,

Heel goed dat je contact met ons hebt opgenomen. Wat ben je in een vervelende situatie terecht gekomen. Ik begrijp heel goed dat het vertrouwen bij jou op is.

Het is begrijpelijk dat jullie seksleven op een lager pitje is gekomen doordat jullie tijdelijk weer bij jouw ouders wonen. Wanneer twee partners beide erg druk zijn, zijn het juist die intieme momenten samen die als eerste erbij in schieten. Dat jouw man als reactie hierop intieme foto's heeft verstuurd naar andere vrouwen is natuurlijk absoluut niet de bedoeling. Ik begrijp uit jouw bericht dat hij hier veel spijt van heeft en jou niet kwijt wilt. Dat jij hem naar aanleiding hiervan hem niet meer vertrouwd, is zeker niet vreemd. Hij heeft immers iets gedaan wat niet thuishoort in een gezonde relatie.

Ik denk dat het in jullie situatie zeker helpend kan zijn om in gesprek te gaan met een relatietherapeut. Diegene kan dan samen met jullie kijken waar de problemen zitten en ervoor zorgen dat het vertrouwen weer terug komt en jullie weer van elkaar kunnen genieten. Ik wil je adviseren om even onze website te checken voor informatie over verschillende relatietherapeuten bij jullie in de buurt, http://www.psyned.nl. Je kan ook altijd even bellen naar het nummer 085-4014721, dan help ik je telefonisch graag verder

Ik wens je veel succes!

Team PsyNed
Psychologen Nederland (Psyned) helpt dagelijks mensen door heel Nederland met het vinden van de beste hulp. Wij willen psychologie uit de taboesfeer halen en normaliseren, zodat mensen openlijk aan hun eigen mentale weerbaarheid kunnen werken.
Team PsyNed

Keer terug naar Stel je relatie vraag aan onze relatie therapeut