Mijn vriend heeft veel bedpartners gehad

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze relatie therapeuten. Je krijgt binnen 1 werkdag antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 2 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

Mijn vriend heeft veel bedpartners gehad

door Naomi » ma 06 feb 2012, 20:57

Goedenavond,

Ik heb me hier voor ingeschreven, omdat ik het gevoel heb dat dit mijn laatste middel is voor het krijgen van advies op dit gebied. Ik heb de andere vragen gelezen van de andere mensen en de antwoorden waren heel concreet gegeven. Hopelijk gebeurt dat ook op mijn verhaal.

Ik ben momenteel een 21 jarige student en heb een relatie van bijna 2 jaar samen met mijn vriend. De relatie gaat goed, alleen ik zit nog ergens mee..

Mijn vriend heeft een erg rijk seksleven gehad voor me. En in plaats van het tegen mij vertellen, moest ik overal zelf achterkomen. Zo gingen we samen met zijn ouders op vakantie en bleek dat op die vakantie ook iemand was waarmee hij seks mee heeft gehad.

Ik vind het moeilijk dat hij zoveel bedpartners heeft gehad, en dan vooral het argument wat hij er dan over geef (' het was voor de lol'). Ik vind dat je juist met elkaar vrijt om de liefde te delen en dichter bij elkaar te komen.

Hij heeft al die bedpartners niet eerder aan me opgebiecht, want hij was bang om me anders kwijt te raken. Ik heb nu het gevoel dat mijn vriend tegen me loog en mijn vertrouwen verdwijnt hierdoor een beetje. Ik zoek achter alles een reden en ons seksleven gaat er ook op achteruit, omdat ik het gevoel ben dat ik een van de zovelen ben en de gehele scenario van zijn seksleven elke dag door me hoofd schiet.

Ik heb elke dag het gevoel dat ik tegen het stemmetje dat iedere dag tegen me zegt dat het verleden van mijn vriend niet deugt moet vechten. En ik kan hier niet zo goed meer tegen. Mijn vriend en k praten er over en dan voel ik me weer wat beter. Maar het gevoel verdwijnt na twee dagen alweer.

Mijn vriend doet zo z'n best, maar het gevoel bij me verdwijnt maar niet.

Hopelijk heeft u goed advies voor me hoe ik dit aan kan pakken.

Met vriendelijke groet,
Naomi

Zoek je een goede relatietherapeut in Eindhoven? Kijk dan even op: Relatietherapie Eindhoven
Naomi

Re: Wat nu?

door Therapie Amsterdam » di 07 feb 2012, 09:00

goedemorgen Naomi
wat een zoektocht voor je. ik kan mij heel goed voorstellen dat je het moeilijk hebt met het seksleven van je vriend voordat jullie elkaar kenden.
ik denk dat je kunst gaat worden dat je het verleden bij het verleden gaat leren laten. anders bestaat de kans dat je in verwijten blijft gaan en dat je vriend geen kans heeft om onder die lading vandaan te komen.
het is een levenskunst om in het moment te leven. kijk en voel daarom hoe het in het moment is als jullie samen zijn. geniet je van elkaars aanwezigheid? voel je dat er contact is tussen jullie?
leer je gedachten over het verleden kennen en de patronen zien die je denken creƫert. wat jij binnen in je zelf doet is alleen jouw verantwoordelijkheid. dat kun je veranderen. is misschien een lastig proces maar het zal je veel voldoening geven als je ook op die manier naar problemen leert kijken. mijn visie en ervaring is dat het leven niet maakbaar is, ons antwoord erop wel.
ik wens je veel succes en hoop dat je wat met mijn antwoord kan.
hartelijke groet,
Therapie Amsterdam
Patrice Nieuwenhuijs therapie Amsterdam
Therapie Amsterdam

Re: Mijn vriend heeft veel bedpartners gehad

door migo69 » ma 02 apr 2012, 12:11

Naomi, klinkt misschien raar maar ik was ZOOO BLIJ toen ik je bericht las! Heb nl precies hetzelfde probleem en weet echt (helaas!) heel goed hoe je je voelt.

Ik heb inmiddels een afspraak met Patrice gemaakt, wil je met alle liefde op de hoogte houden of mij dat helpt. Mocht je sowieso behoefte hebben om ervaringen uit te wisselen, stuur dan even een reactie. Kan me nl heel goed indenken dat je denkt dat je de enige bent met dit probleem (dat dacht ik nl zelf ook), dus wellicht goed om met een lotgenoot wat te delen.

Groet, M

Zoek je een goede relatietherapeut in Rotterdam? Kijk dan even op: Relatietherapie Rotterdam
migo69

Keer terug naar Stel je relatie vraag aan onze relatie therapeut