Mijn vriendin heeft mijn vertrouwen weer geschonden

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze relatie therapeuten. Je krijgt binnen 1 werkdag antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 5 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

15 december 2016 - Belangrijk: dit forum is in beheer van Psychologen Nederland. Wij helpen graag zoveel mogelijk mensen met inzicht krijgen in hun psyche en gevoelens en delen daarom soms de antwoorden op de hulpvragen op dit forum via onze blog. Als je hier een vraag post kan het zijn dat jouw vraag - uiteraard anoniem - behandeld wordt op onze blog op psyned.nl.

Mijn vriendin heeft mijn vertrouwen weer geschonden

door Jordin3214 » di 03 nov 2015, 23:34

Goeie avond ,

Ik ben jordin 21 jaar oud, ik heb nu al anderhalf jaar een relatie met mijn vriendin ( samanta).
Wij hebben al bijna een jaar lang veel ruzies en het loopt vaak uit de hand. Ik wil het kort houden.
Wij kennen elkaar al sins wij 6 jaar zijn, dus wij kennen elkaar heel goed. Vroeger hadden wij verkering maar dat was niet echt serieus wij hebben altijd wat voor elkaar gevoeld. Tot wij jaren later uit elkaar groeide en allebij een eigen weg opgingen . Zij kreeg een relatie met een jongen waar ik niet zo goeie vrienden mee was. En andersom ook zo. Na dat zij 3 een relatie had met haar ex. Ben ik op haar pad gekomen zij heeft mij opgezocht, en van het ene kwam het ander. Zij ging vreemd bij haar ex en ik bij mij vriendin. Na een jaar lang dat stiekem gedaan te hebben kregen wij een relatie. Maar bij het begin van de relatie is zij heel gemeen geweest en spookte rare dingen uit en loog ook tegen mij met betrekking tot andere jongen. Daardoor tot de dag van vandaag hou ik altijd in mij achterhoofd dat zij niet echt te vertrouwen is. Maar wil heel graag met haar verder dus probeer er niet vaak aan te denken. Maar na een half jaar ging het heel slecht . Zij loog weer over jongens ze speelde gewoon met mijn vertrouwen in haar. Ik ben sinsdien helemaal verandert en heb het heel vaak uit gemaakt en tog weer terug gekomen. Zij ging kapot van mij acties, ik ben heel onredelijk geweest vaak als ik het uit maakte met haar. Heb haar slecht behandeld. Nu is het zover dat ik er achter ben gekomen dat zij heeft afgesproken met een jongen toen het uit was en al langer contact mee had terwijl ik met haar ging. Nu heb ik er niet veel over te zeggen toen het uit was maar ik vroeg haar wel om de waarheid dus zij vertelde mij dat het niks voorstelde en dat het bij een gesprek bleeft. Dus 2 weken later begon er weer aan te denken dus wij kregen ruzie en na 2 uur lang door gervraagd te hebben dat ze waarheid moet vertellen kwam de aap uit de mauw ze vertelde mij dat ze ook telefonisch contact had en dat ze 2 keer had afgesproken. Nu komen er elke keer kleine stukjes bij en ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen ik verpest al een half heel mijn toekomst omdat ik gewoon met onze relatie problemen in mij hoofd zit. Hoe moet ik haar nou geloven , zij heeft gezworen op alles wat haar lief is de eerste keer en toen kwam ik er afhter dat ze loog , hoe moet ik dit nou doen wij gaan over een maand samen wonen maar ik twijfel nu wel heel erg. Omdat ik bang ben dat ik achter meer dingen te weten kom en ik het alsnog uit wil maken dan en dan heb ik net alles opgebouwd met haar.

Ik hoop dat u mij een beetje kan helpen , niet alleen ik ga hier kapot aan maar zij ook door mij boosheid en onredelijkheid dankje wel
Jordin3214

Re: Mijn vriendin heeft mijn vertrouwen weer geschonden

door RelatietherapieA'dam » wo 04 nov 2015, 15:22

Hoi Jordin3214,

Wat leuk dat jullie elkaar al zo lang kennen en jullie uiteindelijk samen in een relatie terecht gekomen zijn.

Ik kan me voorstellen dat vertrouwen iets is wat zorgt voor onzekerheden binnen de relatie. Ten eerste al omdat jullie beide zijn vreemd gegaan in jullie vorige relatie om daarna met elkaar verder te gaan. Dan kom daar bovenop dat je vriendin aan het begin van de relatie oneerlijk is geweest en jij daarna toen het slecht ging in de relatie onredelijk geweest bent naar haar toe en haar slecht behandeld hebt zoals je het zelf omschrijft.

Ik denk dat het belangrijk is om eens een goed gesprek met elkaar te voeren over de wensen en verwachtingen naar elkaar toe. Let daarbij op dat je niet elkaar beschuldigd en aanvalt, maar alleen praat vanuit je eigen gevoel. Leg haar uit dat deze dingen door je hoofd blijven spoken en dat je het moeilijk vind om dat een plekje te geven. Dat je ook spijt hebt van de tijd dat je haar slecht behandeld hebt en dat je graag verder met haar wilt om een toekomst op te bouwen, maar dat het wel belangrijk voor je is dat jullie open en transparant zijn naar elkaar toe.

Vraag haar wat haar wensen en verwachtingen van jou zijn, en probeer zo dichter bij elkaar te komen. Probeer zo samen alles wat er gebeurd is achter jullie te laten liggen en met nieuwe afspraken te gaan voor een mooi nieuw hoofdstuk in jullie relatie.

Als het niet lukt om dit samen aan te pakken kun je eens met je vriendin overleggen of zij relatietherapie zit zitten. Op deze manier kunnen jullie samen met een professional kijken naar op welke punten de relatie beter zou kunnen.

Heel veel succes!

Met vriendelijke groet,

David
RelatietherapieA'dam

Re: Mijn vriendin heeft mijn vertrouwen weer geschonden

door Jordin3214 » wo 04 nov 2015, 17:57

Harstikke bedankt david ,

Ik ga er aan werken, en het er met haar over hebben.
Jordin3214

Keer terug naar Stel je relatie vraag aan onze relatie therapeut