Misterius verleden

In dit forum kun je rechtstreeks vragen stellen aan onze relatie therapeuten. Je krijgt binnen 1 werkdag antwoord.
Forum regels
We proberen je eerste vraag binnen 5 werkdagen te beantwoorden. Probeer deze vraag zo helder en duidelijk mogelijk te stellen. Alle therapeuten werken op geheel vrijwillige basis mee aan dit forum, zelf hebben ze drukke praktijken dus hou er rekening mee dat vervolgvragen mogelijk pas later of zelfs geen antwoord meer krijgen.

15 december 2016 - Belangrijk: dit forum is in beheer van Psychologen Nederland. Wij helpen graag zoveel mogelijk mensen met inzicht krijgen in hun psyche en gevoelens en delen daarom soms de antwoorden op de hulpvragen op dit forum via onze blog. Als je hier een vraag post kan het zijn dat jouw vraag - uiteraard anoniem - behandeld wordt op onze blog op psyned.nl.

Misterius verleden

door Lauta » za 21 dec 2019, 15:17

3 jaar geleden ontmoette ik mijn partner.
Een lieve vrouw, gescheiden net zoals ikzelf.
Wij waren op slag smoor verliefd.
Het eerste jaar verliep niet heel vlot, veel geruzie om pietleutelige feiten, gelukkig is deze periode voorbij en hebben we een goede relatie. Eind februari 2020 willen we in het huwelijk treden.
Hoe dichter de huwelijksdatum dichterbij komt, stel ik mij meer en meer vragen en voel ik mij meer en meer ongemakkelijk over volgende punten:
Waarom wil zij mij niet als vriend op heer Facebook.
Waarom verbergt ze eens haar verleden voor mij.
Indien mogelijk graag jullie advies.
Lauta

Re: Misterius verleden

door Beheerder » di 31 dec 2019, 10:10

Beste Lauta,

Ik kan me voorstellen dat je een vragen krijgt van de situatie waarin je nu zit. Je geeft aan dat je je over een aantal punten ongemakkelijk voelt:

Zo wil zij jou niet als vriend op Facebook. Heb je het hier met haar over gehad? Wellicht heeft ze hier een goede reden voor. Ook zeg je dat ze haar verleden voor je verbergt. Wat geeft jou deze indruk of heeft ze verteld dat ze het niet wil zeggen?

Het lijkt me goed om hier samen over in gesprek te gaan. Misschien hebben de punten met elkaar te maken. Het is verstandig om aan te geven dat je hier voornamelijk zelf mee zit en wat voor gevoelens jou dit geeft.

Mochten jullie hier niet uit komen, kunnen jullie ook contact opnemen met een relatietherapeut. Een relatietherapeut kan jullie helpen om de situatie te accepteren en de ander te begrijpen. Je kan kijken op onze site: www.psyned.nl of je kan mij even bellen op 085 401 47 21, ik kijk graag met je mee!

Ik wens je in ieder geval heel veel succes in deze situatie.

Hartelijke groet,
Melissa
Team PsyNed
Beheerder
Beheerder

Keer terug naar Stel je relatie vraag aan onze relatie therapeut